• Ericky

BF Februari 2022

Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

• Svar på tråden BF Februari 2022
  • MBL1712
    Anonym4848 skrev 2021-08-08 08:39:57 följande:

Har alla lämnat tråden för FB nu?

Jag hade iaf KUB i fredags, sambon fick vara med också <3

Allt gick bra och såg fint ut. 1/20000 På T13 och 18. 1/600 På T21. BM tyckte det var =låg risk, men jag grubblar nu på att göra Nipt också för att slippa grubbla men vet inte, pendlar fram och tillbaka...

Men SÅ skönt att det ens var något därinne efter vårt MA i våras. Nu ska vi snart berätta för våra familjer! <3

Är det fler kvar här? Hur går det för er?

Känns som dom flesta har lämnat för fb. Lite tråkigt för såna som mig som vill vara kvar på fl:p

Vad härligt med så bra resultat på KUB! Jag hade mitt i torsdags och fick 1/20000, är så tacksam!

1/600 är låg risk, jag tror gränsen är 1/200 för att bli rekommenderad NIPT. Men om du är väldigt orolig så ska du såklart boka NIPT.
  • Anonym4848
    MBL1712 skrev 2021-08-08 12:18:47 följande:

Känns som dom flesta har lämnat för fb. Lite tråkigt för såna som mig som vill vara kvar på fl:p

Vad härligt med så bra resultat på KUB! Jag hade mitt i torsdags och fick 1/20000, är så tacksam!

1/600 är låg risk, jag tror gränsen är 1/200 för att bli rekommenderad NIPT. Men om du är väldigt orolig så ska du såklart boka NIPT.

Samma här, känner inte heller för FB som det känns nu.. vi får väl hänga här då? :D

Åh va skönt, Grattis! Hade också velat haft 20 000 på allt.. finns ju ändå en anledning att jag har mycket lägre..? Även om det enligt vården räknas som låg risk.

Ja vi får ta en riktig funderare på Nipt. Om man ska göra det vill man ju göra det så fort som möjligt så inte veckorna ramlar iväg OM man skulle hitta nåt hemskt.. :(
  • Sundri

Jag är gärna kvar här! Blev medlem i den stora gruppen på FB också men den känns inte så bra. Alldeles för många personer känns det som!

Vi fick låg på KUB så får inte göra nipt så har bestämt mig för att släpa det och lita på kuben.... 5veckor till rutin UL, känns som en evighet!

• Anonym4848
    Sundri skrev 2021-08-08 14:45:36 följande:

Jag är gärna kvar här! Blev medlem i den stora gruppen på FB också men den känns inte så bra. Alldeles för många personer känns det som!

Vi fick låg på KUB så får inte göra nipt så har bestämt mig för att släpa det och lita på kuben.... 5veckor till rutin UL, känns som en evighet!

Va kul! Nä det var så jag kände, att det blir rörigt. Plus risken att nån vet vem man är.

Skönt att ha kommit fram till ett beslut om Nipt.

Vi har 7 veckor kvar till RUL... Så en evighet + 2 veckor till här! Haha

Blev även screenad för ökad risk för havandeskapsförgiftning. De verkar vara bra på det i min region.. blev ni också kollade för det på kub? Jag fick iaf lite ökad risk (1/77), så kommer få Trombyl i förebyggande syfte..
  • Lilith81

Jag är gärna med här :)

Har BF 25 februari och gjorde NIPT förra veckan.

Tänker hoppa över KUB denna gången, är 41 år och vill ha ett så säkert svar som möjligt.

Har dock gjort KUB mina två senaste graviditeter.

Jag har inte fått tid för RUL ännu.

• MBL1712

Hur mår ni nu? Jag börjar må betydligt bättre än början på graviditeten :) det som känns mest är att jag växer i rask takt... hade lite extra kilon redan innan jag blev gravid så känns lite jobbigt att öka redan i vikt

• EliS86

Följer gärna med här om man får!

Gravid med andra barnet, bf 4 februari så är i vecka 14+2 just nu.

Har lite speciella omständigheter?är separerad med pappan till barnet (samma pappa till båda) och det här var ett oplanerat resultat av ett försök på en relation det senaste halvåret. Har valt att behålla på grund av en rad orsaker men främst att jag inte kan göra en abort efter att det var svårt för oss att bli gravida med första barnet. Jag skulle helt enkelt leva med undran om jag gjort rätt och rädslan för att ångra mig. Utgår hellre ifrån att man aldrig ångrar ett barn och ser flera fördelar med ett helsyskon till blivande storasyster såklart <3

Långt utlägg men lyssnar gärna om någon mer skulle va i liknande sits!

• Anonym4848
    MBL1712 skrev 2021-08-08 21:55:23 följande:

Hur mår ni nu? Jag börjar må betydligt bättre än början på graviditeten :) det som känns mest är att jag växer i rask takt... hade lite extra kilon redan innan jag blev gravid så känns lite jobbigt att öka redan i vikt

Skönt att du mår bättre nu!

Jag mår toppen, men har gjort det hela tiden. Kan ha blivit lite mindre trött kanske, men kan ju ha med semestern att göra också. Syns absolut ingenting på min mage! Bara brösten som typ dubblat i storlek.. undra när magen kommer? V. 13+0 idag

Beställde förresten Nipt-kit igår kväll..
  • Anonym4848
    MBL1712 skrev 2021-08-08 21:52:36 följande:

Åh vad roligt att det ändå är några kvar här :)

Håller med! :)
Svar på tråden BF Februari 2022