• Viktor1988

Mäns rätt att avstå

Har länge funderat på varför det är så enformigt vinklat när kvinnor får själv bestämma om ett barn eller som många säger foster ska gå leva eller helt enkelt tas bort.
    ?Mannen har i båda fallen ingen som helst rätt vara sig han inte vill vara Pappa eller faktiskt vill.

Om ett barn tas bort så har mannen naturligtvis inget att göra utan måste acceptera detta faktum.

??Däremot är min idé följande om mannen ej vill vara Pappa så ska han ha rätt att frånsäga sig föräldraskapet under kvinnas graviditet och därmed slippa allt ansvar som ett föräldraskap innebär ja även ekonomiskt .

Väljer sedan kvinnan att ändå föda barnet så är det hennes ansvar att fostra barnet på eget ansvar och då borde alla bli nöjda.

Vad anser ni är detta genomförbart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-16 11:23
    Ursäkta stavningen skriver från en liten telefon så därav många grodor i texten ser jag nu men hoppas budskapet går fram

• Svar på tråden Mäns rätt att avstå
  • Anonym (Tinja)
    Anonym (Valfritt) skrev 2021-05-17 20:49:04 följande:

Det går långt utanför min familj, mitt närmaste umgänge och övrig bekantskapskrets. Du har säkert en hel hög med ryggradslösa män utan självrespekt i ditt umgänge. Det har alla.

Toffelmannen utan ryggrad är en epidemi. Man ser män som rangmässigt i familjen sover i hundkojan.

Patetiskt och ömkligt. 

Din familj, ditt närmsta umgänge och övriga bekantskapskrets har ju iallfall en sådan man i sin närhet, även om inte du har det.
  • Anonym (Pop)
    Anonym (Valfritt) skrev 2021-05-17 20:51:07 följande:
    Dagens mest krystade "argument".
    ?
  • Anonym (Tinja)
    Anonym (Valfritt) skrev 2021-05-17 20:51:07 följande:

Dagens mest krystade "argument".

Blev hon gravid av sig själv menar du? Vet du ens hur barn blir till eller ska vi ta en liten kurs om blommor och bin?
  • Anonym (Valfritt)
    Fiona M skrev 2021-05-17 20:50:55 följande:
    Jag känner inte alls igen det du beskriver och kan bara upprepa: vilken hemsk manssyn du har.

Självutplånande krakar som låtit sig kuvas med löfte om lite rajraj på fredagskvällen efter fredagstacon men då blir det inget... igen.

Vore det inte för att de kör kundvagnen så kunde kvinnan lika gärna lämna in maken med barnen på IKEA:s barnpassning. Det är ju ändå hon som bestämmer kök, soffa, säng etc. 

Har sett detta så många gånger och undrar hur männen lät sig förvandlas till kastrerade hankatter?

• Anonym (Valfritt)
    Anonym (Tinja) skrev 2021-05-17 20:53:03 följande:
    Blev hon gravid av sig själv menar du? Vet du ens hur barn blir till eller ska vi ta en liten kurs om blommor och bin?
    Jag har två barn. Hur många har du?
  • Anonym (Valfritt)
    Anonym (Tinja) skrev 2021-05-17 20:51:55 följande:
    Din familj, ditt närmsta umgänge och övriga bekantskapskrets har ju iallfall en sådan man i sin närhet, även om inte du har det.
    Trött försök att smäda. För var det mannen som bestämde i hushållet och nu är det kvinnan. Man byter ett fel mot ett annat.
  • Anonym (Valfritt)
    Anonym (Pop) skrev 2021-05-17 20:51:20 följande:
    Va?
    Hade de ansett sig ha ett ansvar hade de ju inte dragit.
  • DeNada
    Anonym (Valfritt) skrev 2021-05-17 20:58:25 följande:

Självutplånande krakar som låtit sig kuvas med löfte om lite rajraj på fredagskvällen efter fredagstacon men då blir det inget... igen.

Vore det inte för att de kör kundvagnen så kunde kvinnan lika gärna lämna in maken med barnen på IKEA:s barnpassning. Det är ju ändå hon som bestämmer kök, soffa, säng etc. 

Har sett detta så många gånger och undrar hur männen lät sig förvandlas till kastrerade hankatter?

För att det är rätt förbannat osexigt med testosteronstinna reptilhjärnor som har behov av att slå sig själva på bröstet.

Hade min sambo resonerat så där hade det defenitivt varit tunt med "rajraj"...
  • Anonym (Män alltså)
    Anonym (Valfritt) skrev 2021-05-17 20:31:36 följande:

Andelen män som lever i ofrivilligt celibat (incels) ökar. Frågan är om vi vill bo i ett samhälle där en stor grupp av befolkningen står utanför relationsmarknaden?

Om inget annat funkar?Eller vad är ditt förslag?
  • Anonym (Valfritt)
    DeNada skrev 2021-05-17 21:08:21 följande:
    För att det är rätt förbannat osexigt med testosteronstinna reptilhjärnor som har behov av att slå sig själva på bröstet.

Hade min sambo resonerat så där hade det defenitivt varit tunt med "rajraj"...
    Det handlar inte om att vara ett arsle. Det handlar om att stå upp för sig själv och inte låta sig hunsas. 
Svar på tråden Mäns rätt att avstå