Mäns rätt att avstå
Anonym (Ellen) skrev 2021-05-17 15:50:34 följande:
Så när du skriver "Det är pappans ansvar för barnet som ifrågasätts inte barnets vetskap om sin biologiska pappa." så menar du att du personligen inte ifrågasätter det? Ok, det framstod som att du menade att det inte var det som ifrågasattes eller diskuterades i tråden och att det därför var fel att diskutera den aspekten. Men om du bara ville tala om att du anser att även barn som blivit "juridiskt aborterade" (hemska uttryck) ska ha rätt till kännedom om sitt ursprung är det förstås en annan sak. Det framstod dock inte så. Det jag påstod att du hade fel om var just det jag citerar ovan att barnets rätt till vetskap om sin biologiska pappa inte ifrågsätts. Det gör den av ts och den aspekten är därför en del av trådens ämne. Något annat har jag inte kommenterat.
Det är nog bäst vi gör skillnad på vad jag skriver och dina egna tolkningar av vad du tror att jag menar.. du får gärna skriva vad du tror men dina egna antaganden och tolkningar får stå för dig.
Ja jag såg att du påstod att jag hade fel med en hänvisning till vad TS skrivit om att låta barnet veta, varvid jag påpekade för dig att det är inte det enda som TS skrivit utan ST har oxå tagit upp ansvarsfrågan och därför kan du inte påstå att mitt argument är fel eftersom även den är med i ts.