Anonym (A) skrev 2021-05-20 09:19:31 följande:
Vad är det som är svårt att förstå att det inte är åverkaren som bestämmer om något blir förstört utan ägaren?
Bara för att jag tycker att dina saker inte blir förstörda när jag med uppsåt gör åverkan på dem betyder inte det att det är som jag tror.
Du visar faktiskt ingen empati eller förståelse i tråden. Inte ens för vad som ä'r rätt och fel med andras saker. Så det där med självinsikt verkar du ha en del brister i.
Jag har mycket lite förståelse för sådana som du, med noll självinsikt och som tar varje ursäkt för att jävlas, som dessutom skyller allt på andra.
Om du nu är så empatisk och förstående som du påstår, varför försökte du inte ens att prata och komma överens med grannen? Alla människor beskriver sig själva som du gör - snälla, trevliga, empatiska och förstående. Det är människor man kan prata och resonera med OM MAN VILL:
Nu kan inte ni det och du skyller allt på grannen. Vad är ditt eget ansvar i denna konflikt och varför tar du inte det ansvaret utan fortsätter att jävlas bara för att du kan?
Vad vinner du på att förklara krig mot grannen?
Äh men ge dig. Grannen har planterat en häck på mark som ts nu äger. Hur mycket hänsyn ska ts ta till det? Grannen har precis lika stort ansvar att kolla upp tomtgränser innan han eller hon planterar eller bygger skjul. Vill ts inte ha en ful häck på sin tomt är det knappast krig att göra något åt det. Förslagsvis genom att hålla häcken snygg åt båda hållen, vilket var ts högst resonabla lösning från början.