Inlägg från: Anonym (D) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D)

Vem bestämmer över den satans häcken?

Hmm, om det nu visat sig att häcker är på er sida av tomtgränsen så kan ni alltså göra vad ni vill med den, eller?

Kan vara läge att kolla bygglovet för skjulet också.

Se till att få papper från lantmäteriet och att tomtgränsen märks ut ordentligt.

Fundera sedan på vad ni vill ha bygglov för och vad ni skulle vilja göra som grannen skulle kunna ha invändningar mot.

Sätt sedan lite press på grannen och se till att få igenom det ni vill.

Vägrar de så kan ju deras sida av den **** häcken kanske få en kreativ klippning och skjulet behöva flyttas.

Ont ska med ont fördrivas!

Om jag hade en häck mot grannen skulle jag försöka hitta en lösning som gjorde att häcken var välvårdad på båda sidorna, inte vägrat att göra något själv, och samtidigt vägrat grannen att åtgärda problemet. Om jag hade varit orolig för häcken hade ju en möjlighet varit att erbjuda Ts att jag tar dit en firma som gör jobbet om Ts betalar. Att bara vägra är inte direkt något som främjar grannsämjan. 

• Anonym (D)

Hmm, om det nu visat sig att häcker är på er sida av tomtgränsen så kan ni alltså göra vad ni vill med den, eller?

Kan vara läge att kolla bygglovet för skjulet också.

Se till att få papper från lantmäteriet och att tomtgränsen märks ut ordentligt.

Fundera sedan på vad ni vill ha bygglov för och vad ni skulle vilja göra som grannen skulle kunna ha invändningar mot.

Sätt sedan lite press på grannen och se till att få igenom det ni vill.

Vägrar de så kan ju deras sida av den **** häcken kanske få en kreativ klippning och skjulet behöva flyttas.

Ont ska med ont fördrivas!

Om jag hade en häck mot grannen skulle jag försöka hitta en lösning som gjorde att häcken var välvårdad på båda sidorna, inte vägrat att göra något själv, och samtidigt vägrat grannen att åtgärda problemet. Om jag hade varit orolig för häcken hade ju en möjlighet varit att erbjuda Ts att jag tar dit en firma som gör jobbet om Ts betalar. Att bara vägra är inte direkt något som främjar grannsämjan. 

• Anonym (D)

Undrar vad domstolen skulle ha sagt om Ts granne hade kommit och sagt "Min granne klippte bort några döda grenar som låg på marken på hennes tomt, men som fortfarande satt fast i min häck. Hon hade ju kunnat råka klippa lite i min levande häck av misstag."

Såvida inte Ts gjorde grov åverkan på häcken som gjorde att grannen skulle ha betydande kostnader för att reparera skadan skulle grannen knappast komma någon vart...

• Anonym (D)

Se till att ni skiftligt avtalar vad som gäller er sida av häcken inför framtiden. Så att de inte flyttar den till sin sida av tomtgränsen och sedan fortsätter att vansköta er sida. Även om ni själva skulle sätta någon form av spaljé eller annat är det ju inte så kul om deras grenar tränger in på er sida. 

Kolla också upp era rättigheter vad gäller skjulet. Kan ju vara bra att ha lite påtryckningsmaterial om det skulle bli något krångel med annat i framtiden...

Svar på tråden Vem bestämmer över den satans häcken?