• klyban

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Ess skrev 2021-07-26 11:52:25 följande:
    Jag har valt och är nöjd med det valet.

Ett ologiskt och konstigt val, för ingen vet varför.
    Ja, mer än faktabefriade åsikter.

Ess skrev 2021-07-26 11:54:42 följande:
    Dina åsikter som sagt och inte fakta. Men du har ätt till dina åsikter, även om du försöker presentera dem som fakta.

Fakta som du vill ingen ska se.
    Det som är intressant att notera är att du aldrig komemr med någon fakta som stöder dig, utan bara faktabefriade åsikter som saknar betydelse för vaccinationen.

Att du inte längre bemöter något är väldigt talande.

Ess skrev 2021-07-26 11:58:38 följande:
    Jag tycker åtminstone inte det är komiskt när folk dör, däremot fullt naturligt och en sista del av livet.
    Brukar du skratta på begravningar om den som dött inte gjort det av dig giltig orsak?

Dock är det komiskt man väljer vara rädd för något som räddar ditt liv.

Varför skulle jag skratta på en begravning?
    Kanske du tror komiskt betyder något är roligt, när det själva verket är komiskt att någon kan missa fakta så illa.

Men lägga orden i mun verkar vara den nya stilen nu, men problemet med lägga orden i mun på andra.
    Det är att då är det bara du som säger och ingen annan, och sen när man i nästa läge låtsas att det underförstådda och självklara inte existerar trots upprepningar.
    Ja, då kommer man in på ett område där inget sägs längre som har något med det jag skriver och göra.

Och det är väldigt talande, och gör desinformationen av dig extremt övertydlig.
    Dock är det galet intressant att du tycker och säger att folk ska dö pga vi är för många.
    Antar det är din sista utväg innan du ger upp.

Anonym (Moa) skrev 2021-07-26 12:26:04 följande:
    Du har fel.

Det är en väldigt vanlig desinformation att de flesta inte skulle känna av COVID-19.
    Det otroligt komiska är att detta redde man ut för ett år sedan och att när man verkligen i9ntervjuvade folk som påstod de ingen symtom kände.
    Så visade det sig efter dessa intervjuer att det inte var sant, utan det faktiskt hade känt symtomen men ignorerat.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Ess skrev 2021-07-26 13:10:11 följande:
    Jaha säger du det.
    Ja, vi vet fakta kommer alltid stödja den och med tanke på osakligheten tillbaka.
    Ess skrev 2021-07-26 13:11:02 följande:
    Finns inget att bemöta, bara en massa trams.

Jag vet att saklighet är trams, det har ni berättat innan.
    Dock berättar du att du inte har några argument och letar efter en exit ur tråden.

btw fakta är inte trams, desinformation är, eller konstiga påståenden att vaccinet är farligare än sjukdomen.
    Annan fakta är att ~3880000000(~3,88 MILJARDER anser du har fel, men det är alltid väntat med desinformation.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (No) skrev 2021-07-26 14:13:47 följande:
    Klart mörkertalet är stort.
    Finns mängder av studier gjorda där symptomfria covidsmittade är mellan 25-80%. Majoriteten av testerna ligger runt 45-65%.
    Har du källor på dessa studier?
  • klyban
    Ess skrev 2021-07-26 16:19:43 följande:
    Vi har klart olika syn på vad som är sakligt, så om du vill va saklig så kan du fortsätta kopiera siffror.

Sakligt är fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.
    Så innan det sker för dig, så är du inte saklig och jag är.

Vaccinet är en extrem bråkdelen av farlig mot vad en COVID-19 infektion är.
    Och det vet vi efter ~15000 döda och ~25000 postcovid diagnostiserade.

När det kommer till hur många som vågar sig på ta vaccinet, så kommer jag fortsätta kopiera och berätta dessa fina vaccinationssiffror vi har i Sverige.
    För de är fantastiskt bra, så det kan du förvänta dig helt utan efter fråga efter dom Solig

Ess skrev 2021-07-26 16:21:00 följande:
    Mutationerna tenderar däremot öka.

Mutationerna har visat sig ske där ingen eller få vaccineringar sker.

Och vi har 4 mutationer, så öka är ett misshandlat ord där.
    Dock följer mutationer tidigare pandemier, och är förväntat att de sker.
    Och det är först nu vi vet hur en vaccination av denna extrema omfattningen vi har, och vad det ger om mutationer.
    Du kan ha rätt, men du kan också ha helt fel, facit kommer på detta.

• klyban
    Ess skrev 2021-07-26 21:09:52 följande:
    Ann-Cathrin Engwall, jag har läst det hennes man skriver om hennes forskning i virologi, dvs sammanfattningen av den. 

Dagens vaccin kommer inte funka eftersom de verkar på ett väldigt smalt område och ökar inte kroppens motståndskraft mot mutationerna som både finns och kommer komma, eftersom det är lätt för viruset att komma runt vaccinets verkan och infektera personen även om den är vaccinerad och tror sig vara säker. 

Om dagens vaccin hade varit så bombsäkra, varför rekommenderar FHM fortfarande att man ska hålla avstånd till varann för att stoppa spridning?
    Många verkar dock strunta i det, de resonerar som så att nu är jag vaccinerad och inget kan hända mig så nu står vi i stora klungor och flåsar varann i ansiktet.

Varför rekommendationerna fortsätter i någon, det är av mer orsak än en.

Och du vill ge FHM svartvit inställning till COVID-19, frågan är varför för när du gör så blir det bara galet fel istället.

Man har kvar rekommendationerna för tex att man inte vill särskilja de som är vaccinerade och de som inte är vaccinerade, det är för komplext och göra.
    Men vem vet, kanske vi gör som FR gjort och DE tänker på, och införa pass som innebär man måste vara vaccinerad för vistas i mer allmänna utrymmen som korgar, kaféer affärer och annat.
    Sen en till, det är att vaccinen har inte ett 100% skydd mot smittspridning, då vi redan vet att vaccinen inte är 100%, kanske du inte visste om?
    Utan de ligger på ett pärlband på lite över 80% till en bit över 90%.

Och sen har vi endast en vaccinationsgrad på 75,8% av befolkningen och en dos, måste väl även du fatta i en pandemi är inte det nog för att bara sluta med rekommendationerna när man inte ens är klar med vaccinationerna?

Vad som är mycket intressant med dig, det är hur du hoppar i ytterligheter och sen tror sig säga något med det.
    Och dessa kompartmentaliseringarna som uppstått det sista är lite udda, men det kan vara pga du har det tufft faktamässigt i tråden och hoppas att särskilja fakta ifrån fakta skulle funka som argument.

~3890000000 doser har det gett i världen, det är ~3,89 MILJARDER om någon undrar.

Och nu när man inte forcerar på folk Astras, så bör andra dosen öka i procent de närmaste månaderna.

Du vet om att vaccinet är inte farligare än COVID-19, du vet vaccinet som ger extremt få svåra biverkningar.
    Så ger COVID-19 detta stadigt, nu ~15000 döda och +25000 postcovid diagnostiserade.
    Man kan tycka de ~1500 döda skulle vara nog för inse detta är lite allvar i, och sen +25000 postcovid skadade på detta.
    I jämförelse med ett vaccin som ger ont i armen i 2 dagar typ, och en lät feber.

AndreaBD skrev 2021-07-26 23:05:32 följande:
    Om man frågar det, så förstår man antigen inte hur en sjukdom sprids, eller så vill man sprida desinformation med flit. Det är självklart att sjukspridningen fortsätter, om än i mindre omfattning, så länge inte tillräckligt många är vaccinerade. 

Det finns flera punkter där, men ess är inte intresserad av en saklig diskussion, sekund ett så var det desinformation och ologisk antivaccer propaganda.

Man tycker alla döda och de ~15000 skulle vara nog för någon inse att det är lite allvarligt, men icke!
    Och sen +25000 postcovid diagnostiserade på detta.
    Men av någon anledning så ser man ned på dessa postcovid skadade, det är som dessa saknar betydelse.

Och när man säger det verkar som att det är varaktigt, så säger de hur vet du det, ja, för att det verkar inte försvinna för en del och att de blir tom diagnostiserade för dessa skador av COVID-19.
    Och om det är varaktigt vet man ju när tid nog gått, men mycket tyder på att vissa skador läks inte ut och att det antyder det kan vara kroniskt för vissa.

Det som imponerar mig mest med de som vågar sig på ta vaccinen, det är hur det har ökat såpass kraftigt även upp i dessa procent vi är i nu.
    Just nu är det 75,8% som vågat sig på ta en dos, och 48,1% i att tagit två doser, jag tror ta två doser kommer öka nu med Astras zenicas avveckling i Sverige som vaccindos.

Hade någon frågat mig om vaccinationsgrad innan, så hade jag nog inte gissat på mer än 75%, nu är vi redan över så vad man nu ska gissa på är en bra fråga.
    Men med tanke på hur det ser ut, så har vi inte nått taket än och plana ut, så gissar jag på 85%, eller är det i underkant?

En sak vi får fortsätta med, och det är ge fakta och se till att saker och ting återges korrekt.

• klyban
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-26 18:55:04 följande:

Har du någon länk till hur mycket mer mutationerna skulle öka pga vaccinering kontra att släppa viruset fritt som du tycker man skulle ha gjort? Eller skulle mutationerna faktisk öka om viruset släpptes fritt och fler bli smittade och även återsmittade?

Vad är dina källor i dina påståenden?

När alpha uppstod hade vi inte ens vaccin.

www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and...

"Geographic separation tends to result in genetically distinct variants

Since the beginning of the COVID-19 pandemic, the SARS-CoV-2 coronavirus that causes COVID-19 has mutated (changed), resulting in different variants of the virus.

As long as the coronavirus spreads through the population, mutations will continue to happen.

New variants of the SARS-CoV-2 virus are detected every week

The more people who are unvaccinated and infected, the more chances there are for mutations to occur.

The virus seems to have some limitations in its evolution ? the advantageous mutations are drawn from a relatively limited menu ? so there is some hope that we might not see variants that fully escape our vaccines."

Det komiska vi har 4st mutationer man pratar om, och alla har uppkommit där de brukar och på ställen man har svårt och värja sig ifrån att hålla avstånd.
    Och det är så mutationer gillar att uppstå, och där det är okontrollerad spridning, och någon sådan har vi aldrig haft i Sverige.
    Jag misstänker ess har tittat på för mycket filmer, och där filmen muterar virus med vaccin.
    Men är det helt uteslutit det kan ske, nej, det är det inte, dock mycket osannolikt då virus gillar många att smitta och mutera i.

Men om ess har rätt, så kommer vi ha 20st stora mutationer istället för fyra nu.
    Så facit kommer för ess, och frågan är om h*n kommer acceptera facit.
    Vi som är faktaorienterade har dock inga problem med fakta som de agenda styrda.

• klyban
    Ess skrev 2021-07-27 09:20:47 följande:
    Självklart fortsätter det spridas när vaccinet inte är så effektivt som de hoppats på.

Vi vet att de olika vaccinen har olika grader va skydd, men visst är det exakt så effektiv som de säger.
    För det lärde man sig i studierna man gjorde på vaccinen, där ett vaccin inte fick godkänt pga det var för låg procent.

Hur kan du missat det, eller hoppades du bara att ingen skulle komma och påminna?

Ess skrev 2021-07-27 09:21:50 följande:
    Som tidigare sagt, fortsätt kopiera siffror för det klarar du av.

Jag inser nu att jag vunnit över dig och per default pga du gett upp sakligheten och faktan.

Men ja, jag kommer fortsätta visa hur duktiga vi varit på att våga sig på att ta vaccinet.
    Kanske det retar dig och med tanke du upprepar samma sak igen.
    Men ja, jag kommer fortsätta med dessa siffror tills de blir inaktuella.
    Och det handlar nog om säkerligen upp mot ett år till dessa siffror kommer.

Men visst känns det skönt att desinformationen inte funkar speciellt bra för er antivaccers.
    75,8% en dos och 48,1% två doser, det är rätt imponerande.(!!!OBS!!! ej kopierat, utan skrivit ifrån eget minne, så ledsen för inte kopierat denna gång, men nästa gång och efter kl14 så kommer det kopierat och på hur väl vi har vågat oss på att ta vaccinet.)

• klyban
    Ess skrev 2021-07-27 09:27:00 följande:
    Tar det igen, vaccinet ger ett smalare skydd eftersom man inte sprutar in avdödat virus, nu ska kroppen bara känna igen ett spikprotein och bilda antikroppar mot det.
    Googla namnet

Vi vet redan nivå på skyddet, och kalla det för smalt så återger man det galet fel.
    Smal skulle vara om vaccinets effektivitet var helt omvänt, men ledsen det är det inte.

Detta är enkel desinformation att avslöja och som alla kan kolla upp med enkelhet.

• klyban
    Ess skrev 2021-07-27 13:08:04 följande:
    Din åsikt!
    Nope, det är studiernas resultat som är där.
    Ess skrev 2021-07-27 13:09:14 följande:
    Också detta är dina åsikter och inget annat

Nope, inte heller här min åsikt, utan det  är studierna som berättar detta.

Berättar du att du inte vet vad en åsikt är och vad fakta ifrån en studie är?
    OM du gör, så är det lite lätt udda.

Anonym (Moa) skrev 2021-07-27 13:20:16 följande:

Jag googlade namnet och jag får upp en massa facebook-sidor och youtube-klipp.

Länka gärna till forskningen du sa att du läst.

Du kanske blivit lurad ut på en "Do your own research...", den är till att skapa en konfirmationsbias och sen vägra ta in fakta ifrån andra ställen.
    Ett typiskt quacknon sätt att lura in folk i sekten, för väl sen där så är fakta och saklighet det mest förbjudna som kan existera.

• klyban

Haha, jag som tror vid varje uppdatering att man skulle få se det att det var massa tider över och att vi kommit upp såpass i procenten och att vi skulle se en stagnering.
    Men icke än, helt fantastiskt bra jobbat för alla som vågar sig på att ta vaccinet och trots desinformationen och påståenden om att vaccin ärt farligare än COVID-19 infektion.

Och här har vi hur många som vågade sig på att ta vaccinet upp till detta datum och inrapporterat.
    Antalet doser givna:
    2021-07-27 10 321 990
    Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-07-27 6 297 397 76,9%
    Antalet personer som fått två:
    2021-07-27 4 024 593 49,1%

Mycket imponerande siffror.

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?