Ess skrev 2021-07-26 21:09:52 följande:
Ann-Cathrin Engwall, jag har läst det hennes man skriver om hennes forskning i virologi, dvs sammanfattningen av den.
Dagens vaccin kommer inte funka eftersom de verkar på ett väldigt smalt område och ökar inte kroppens motståndskraft mot mutationerna som både finns och kommer komma, eftersom det är lätt för viruset att komma runt vaccinets verkan och infektera personen även om den är vaccinerad och tror sig vara säker.
Om dagens vaccin hade varit så bombsäkra, varför rekommenderar FHM fortfarande att man ska hålla avstånd till varann för att stoppa spridning?
Många verkar dock strunta i det, de resonerar som så att nu är jag vaccinerad och inget kan hända mig så nu står vi i stora klungor och flåsar varann i ansiktet.
Varför rekommendationerna fortsätter i någon, det är av mer orsak än en.
Och du vill ge FHM svartvit inställning till COVID-19, frågan är varför för när du gör så blir det bara galet fel istället.
Man har kvar rekommendationerna för tex att man inte vill särskilja de som är vaccinerade och de som inte är vaccinerade, det är för komplext och göra.
Men vem vet, kanske vi gör som FR gjort och DE tänker på, och införa pass som innebär man måste vara vaccinerad för vistas i mer allmänna utrymmen som korgar, kaféer affärer och annat.
Sen en till, det är att vaccinen har inte ett 100% skydd mot smittspridning, då vi redan vet att vaccinen inte är 100%, kanske du inte visste om?
Utan de ligger på ett pärlband på lite över 80% till en bit över 90%.
Och sen har vi endast en vaccinationsgrad på 75,8% av befolkningen och en dos, måste väl även du fatta i en pandemi är inte det nog för att bara sluta med rekommendationerna när man inte ens är klar med vaccinationerna?
Vad som är mycket intressant med dig, det är hur du hoppar i ytterligheter och sen tror sig säga något med det.
Och dessa kompartmentaliseringarna som uppstått det sista är lite udda, men det kan vara pga du har det tufft faktamässigt i tråden och hoppas att särskilja fakta ifrån fakta skulle funka som argument.
~3890000000 doser har det gett i världen, det är ~3,89 MILJARDER om någon undrar.
Och nu när man inte forcerar på folk Astras, så bör andra dosen öka i procent de närmaste månaderna.
Du vet om att vaccinet är inte farligare än COVID-19, du vet vaccinet som ger extremt få svåra biverkningar.
Så ger COVID-19 detta stadigt, nu ~15000 döda och +25000 postcovid diagnostiserade.
Man kan tycka de ~1500 döda skulle vara nog för inse detta är lite allvar i, och sen +25000 postcovid skadade på detta.
I jämförelse med ett vaccin som ger ont i armen i 2 dagar typ, och en lät feber.
AndreaBD skrev 2021-07-26 23:05:32 följande:
Om man frågar det, så förstår man antigen inte hur en sjukdom sprids, eller så vill man sprida desinformation med flit. Det är självklart att sjukspridningen fortsätter, om än i mindre omfattning, så länge inte tillräckligt många är vaccinerade.
Det finns flera punkter där, men ess är inte intresserad av en saklig diskussion, sekund ett så var det desinformation och ologisk antivaccer propaganda.
Man tycker alla döda och de ~15000 skulle vara nog för någon inse att det är lite allvarligt, men icke!
Och sen +25000 postcovid diagnostiserade på detta.
Men av någon anledning så ser man ned på dessa postcovid skadade, det är som dessa saknar betydelse.
Och när man säger det verkar som att det är varaktigt, så säger de hur vet du det, ja, för att det verkar inte försvinna för en del och att de blir tom diagnostiserade för dessa skador av COVID-19.
Och om det är varaktigt vet man ju när tid nog gått, men mycket tyder på att vissa skador läks inte ut och att det antyder det kan vara kroniskt för vissa.
Det som imponerar mig mest med de som vågar sig på ta vaccinen, det är hur det har ökat såpass kraftigt även upp i dessa procent vi är i nu.
Just nu är det 75,8% som vågat sig på ta en dos, och 48,1% i att tagit två doser, jag tror ta två doser kommer öka nu med Astras zenicas avveckling i Sverige som vaccindos.
Hade någon frågat mig om vaccinationsgrad innan, så hade jag nog inte gissat på mer än 75%, nu är vi redan över så vad man nu ska gissa på är en bra fråga.
Men med tanke på hur det ser ut, så har vi inte nått taket än och plana ut, så gissar jag på 85%, eller är det i underkant?
En sak vi får fortsätta med, och det är ge fakta och se till att saker och ting återges korrekt.