• klyban

Vågar ni vaccinera er mot covid?

EpicF skrev 2021-07-22 17:31:15 följande:
    Vad är det du inte förstår? En åsikt ändrar ingen fakta. En åsikt är just en åsikt och den är helt oberoende av vad faktan säger.

Vad man prioriterar i livet är individuellt för varje enskild person. Du prioriterar att ta vaccinet och andra gör det inte.

En åsikt som säger vaccinet är farliga än COVID-19, kommer alltid vara betydelselös.
    Då fakta säger det är exakt tvärtom och att COVID-19 GIGANTISKT mer farligt än vaccinet.

Det är nu du ger anitvaccer propaganda tillbaka, men vi står vid samma punkt om denna "åsikt" varje gång, den saknar relevans då den inte bryr sig om fakta.

Ess skrev 2021-07-22 19:53:38 följande:
    Tror du ens själv på att de skulle ha klarat av 12 års tester på något år?
    Varför tror du det fått ett villkorat godkännande för försäljning och ska gås igenom varje år!

Vet inte varför du berättar att du försöker inbilla oss att det inte är enligt gällande tester.
    Antar du inte vet vad prioriterat är heller.

Går någon på detta antivaccer propagandan ens?

Anonym (Therese) skrev 2021-07-22 20:43:44 följande:
    Japp undrar varför de slutade ge Astra zeneca? Hm undrar varför Jansson Jansson plockades bort....Ja vetenskapen sa att de var jättebra! Folk fick allvarlig biverkningar och många dog dessutom. Det är sanningen! I övrigt är jag inte vaccin motståndare, Pfizers verkar vara bra. Men man är ju skeptisk med all rätt. Vetenskapen provar sig fram föratt se vad som funkar, därför de har bytt ut vissa vaccin och pausat ibland.

Nej, många dog inte, utan ett fåtal gjorde.
    Och sätter man det i relation hur mycket COVID-19 dödar, så är fortfarande den medicinska nyttan ÖVERVÄLDIGANDE mycket större än inte ta.

Och det är sanningen!

AndreaBD skrev 2021-07-22 20:51:51 följande:
    Om man sätter 12 gånger så många på att jobba med, borde det väl funka lik bra. Om det inte är något som just kräver att man observerar och utvärderar över en längre. Och just därför har man villKORLIGT godkännande och utvärderar under tiden, och det är ju ganska självklart att det måste bli så.

Jag har försökt och förklara vad prioriterat är, men den sakligheten verkar inte nå in till anitvaccers.

Även är tekniken känd redan före man arbetade med COVID-19, så försöka påstå att man inte vet vad det är sedan innan är en felaktighet de vill sprida dessa antivaccers.

Ess skrev 2021-07-22 22:45:11 följande:
    Ehh 12 st jobbar på saken i ett år, så blir det totalt 12 år, jo men så att..
    Varför har de inte dragit in det när de inte kan utesluta att vaccinet ligger bakom proppar mm!
    Jag hade en medicin som drogs in för att de inte kunde utesluta att det var medicinen som låg bakom att några enstaka drabbats av leverkollaps.

Varför berättar du att du inte vet vad prioriterat är, och varför vill du glömma av att tekniken redan är känd och godkänd sedan innan?
    Enda skillnaden är patogenen man har i.

Och nu har vi ~3760000000 doser givna och tid har gått, och världens mest övervakade läkemedel.
    Dina argument try7ter verkligen inser vi när vi ska glömma av dessa faktan.

EpicF skrev 2021-07-22 23:31:24 följande:
    Nu var det för övrig inte "många som dog" utan ett fåtal. Personligen tycker jag att det är bra att de tog bort den. Dock är de över 65 som fortfarande får AZ

Exakt, det var ett extremt fåtal till antal doser, då prevalensen för dessa svåra biverkningar var galet låga.

EpicF skrev 2021-07-22 23:32:22 följande:
    12 års långtidsstudier kräver just 12 års genomförande oavsett hur många som jobbar med studierna. Går inte att förkorta.

Där berättar du att du inget vet om läkemedelsutveckingen, studien var redan genomförd enligt de regler som läkemedel har.
    Finns inget du kan göra för att kringgå detta faktum.

Hur kan prioriterat vara så hopplöst svårt och förstå, studien var även den prioriterad.
    Även en känd teknik sedan 1997, så yra om 12år berättar bara att du inget vet om läkemedelsutveckning som vaccin.

Varför bör du antivaccer propaganda där?
    Du borde ju veta bättre, men inte ens vet om att detta är testat sedan innan.
    Skrämmande att du försöker säga du är sjukvårdsområders utbildad och inte ens vet om att detta är testat sedan länge och sen man uppfann det för 24 år sedan.

VI har sparat denna tills nu, även om vi hintat om den innan.
    Är inte 24år längre än 12 år Epic Solig

Tow2Mater skrev 2021-07-23 01:37:25 följande:
    Dos två blir mycket värre, moahahaha!

Nä!

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-07-23 08:45:46 följande:
    Jadå, de har gjort studier enligt gällande regler för att vaccinet ska bli godkänt i första omgång. Sedan krävs ca 12 års ytterligare studier, sk långtidstudier som görs under 12 år för att läkemedlet ska bli fullständigt godkänd. Efter dessa studierna så blir läkemedlet, i detta fall vaccinet, antigen fullständigt godkänd dvs man fortsätter att använda det eller så blir det icke godkänt och tas bort. Dessa studierna kan man inte göra under 1 år.

Spelar ingen roll om tillverkningssteckningen sedan tidigare är känd då detta är ett helt nytt vaccin på marknaden.

Jag är fullt medveten om att vaccinet är testat, annars hade det inte var godkänt och i bruk.

Du kommer aldrig att bli äldre än 12. Tyvärr. Du förstår inte enkla saker som skillnaden mellan fakta och åsikter. Du tror gång på gång att en åsikt helt magiskt ändrar faktan. Du vägrar att ta in att folk kan ha och har rätt att ha andra åsikter än dig.

24 år har du missat där, låter som en ny vattkoppor sker för dig igen.

Krävs?, verkar som du missat att man följt gällande regler och det verkar störa dig enormt i din antivaccer propaganda.

Sicken tur vi sparade denna om över 2 decenniers långtidstestande, för det verkar inte tagit väl.
    Och detta vaccin prioriterande man, det verkar du också missat i din antivaccier propaganda.

DU är fullt medveten att vaccinet är testat, du kunde ha lurat oss alla där.
    Men ledsen för din skull det är testat enligt regler, och att man prioriterat hanteringen och genomgången av studien.
    Hur kan en sjukvårdsområdesutbildad ha missat såna enkla saker Förvånad
    Låter lite som vattkoppor inte, du vet vattkoppor som du sade var MINDRE smittsamt än COVID-19 och fast vattkoppor hade en nolla bakom sig i sitt R0-tal mot COVID-19´s Solig

EpicF skrev 2021-07-23 08:48:03 följande:
    DU anser att åsikten är betydelselös. För den som har åsikten är den INTE betydelselös.

Jag kan ha en åsikt om att insulin är ett dåligt och farligt läkemedel. Det är min åsikten. Som jag har all rätt att ha. Faktan säger dock att det läkemedlet är bra och behövligt. Det ändras aldrig av att jag har en annan åsikt. Och min åsikt har betydelse för mig men kan vara betydelselös för dig. Vilket är helt ok.

En åsikt som säger vaccinet är farligare än COVID-19, den är osaklig och har en åsikt som berättar att den är till 100% fel, då UPPENBARLIGEN COVID-19 är gigantiskt mer farligt.

Utlämnar man fakta i en åsikt, så blir den då betydelselös och i dessa sammanhang och påståendet att vaccinet är farligare än COVID-19.
    Finns inte ett ord du kan säga där som ändrar nått någonsin.

Men förstår det är viktigt med åsikter som sakar fakta grund för dig, men för oss andra som vågar sig på att ta vaccinet, du vet dom här som passerat +~10000000 doser nu, vi har insett att faktabefriande åsikter kan man ignorera pga de är betydelselösa för allt om vaccinen.
    Är det så du utför din vård, kommer med åsikter som saknar fakta grund och sen berättar så hör gör vi nu, låter som en sjukvård som har fallerat då om man lyssnar på åsikter som saknar betydelse.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Ess skrev 2021-07-23 10:48:13 följande:
    Du har ju absolut ingen koll överhuvudtaget, så håll dig till att kopiera siffrorna hur många som tagit vaccinet.

Osaklig kritik betyder inget det heller.
    Men frågan är hur kan kan missat 24år av tekniken och att man följt de regler för läkemedel som vaccin är och för godkännanden.

Ja, jag uppdaterar alla som vågar sig på att ta COVID-19 vaccinet, ja, och?
    Men den uppdateringen får du vänta på, den sker först vid kl14.
    Undra om de fått in Västernorrlands vaccinationer än, om nu det var de som hade 11000 icke rapporterade efter oväder.

• klyban
    Anonym (Therese) skrev 2021-07-23 11:07:08 följande:
    Ja och varför ger de vaccinet till de över 65år? Ologiskt. Ta bort helt istället. Och det hjälper ju inte särskilt mycket att veta att inte det inte var jätte många som dog, jag vill ändå inte vara en av dem som mister livet. Vetenskapen kom fram till att de hade fel och flera miste livet pga. det, därför behöver man vara skeptisk och fundera några varv själv först innan man blint litar på "Vetenskapen".

Ja och varför ger de vaccinet till de över 65år? Ologiskt. Ta bort helt istället. Och det hjälper ju inte särskilt mycket att veta att inte det inte var jätte många som dog, jag vill ändå inte vara en av dem som mister livet. Vetenskapen kom fram till att de hade fel och flera miste livet pga. det, därför behöver man vara skeptisk och fundera några varv själv först innan man blint litar på "Vetenskapen".
    Det var inte jätte många som dog som du säger, utan mer tvärtom och lite till, då prevalensen var så övergalet låg.
    EpicF skrev 2021-07-23 11:07:21 följande:
    Covid-19 vaccinet börjades produceras runt april 2020. Inte några 24 år sedan det.

Vad är det du inte förstår eller inte vill förstå? Det tar runt 12 år för att ett läkemedel eller vaccin ska bli fullt godkänd. Det har inte gått så lång tid med covid-19 vaccinet ännu.

Nej, jag har inte missat att de följt gällande regler. Självklart har de gjort det. Annars hade vi inte haft vaccinet nu.

Fortfarande är det din åsikt att det är betydelselöst. Det är ingen fakta.

Spelar ingen roll om en åsikt är 100% fel, det fortfarande en åsikt folk har rätt att ha.

Du är ingen farmaceut säger du, så vad vet du?
    En beprövad teknik, tänk på det varje gång du ska upprepa 12år Solig
    Nej, det går mycket snabbare om man prioriterar studien och prioriterar utvärderingen av studien.
    Och du jobbade inom sjukvårdsområdet, svårt och tro faktiskt och inte vet såna här rätt simpla saker.

Det är gjort efter de regler man har, omfattning och tid för studien.
    Detta är något du aldrig klarar att passera.
    Och nu med ~3790000000 doser givna, så vet vi än mer och hur ofarligt vaccinet är i jämförelse med COVID-149 infektion.

Fråga bara USA, där ~99,2% som dog var ovaccinerade.
    Det berättar att åsikten att vaccinet är farligt är galet faktabefriad åsikt.
    Det är nu antivaccer kommer in och ska försvara de livsfarliga vaccinen.

Är fakta betydelselöst nu Förvånad,
    Nu har du gått lite för långt i din iver som antivaccer, det är åsikten som säger att vaccin är farligare än COVID-19 som är 100% betydelselösa.
    Som nonsens tenderar vara.

EpicF skrev 2021-07-23 11:09:34 följande:
    Men seriöst? Förstår du inte att de siffrorna på de som tagit vaccinet, statistiken säger enbart vilka som tagit vaccinet, inte vilka som vågat eller fått en direkt fråga och gjort ett aktivt bal är helt irrelevanta till om vaccinet är tryggt eller om det finns biverkningar vi ännu inte vet om!

När tror du covid-19 vaccinet började produceras?

Alla har vågat sig på att ta vaccindos, det är ett faktum.

Din fråga berättar du inte förstår vad detta är för vaccin, du får först läsa upp dig.
    Sen kanske kritik kan komma som är korrekt.

En ny vattkoppor ligger oss framför oss nu, den som du försöker låtsas om att du aldrig sade.
    Du vet den där COVID-19 var MYCKET mer smittsamt än vattkoppor, fast än det är tvärtom och med en nolla bakom R0-talet Skrikandes

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-23 11:10:32 följande:
    Jag håller med dig om att det är ologiskt. Borde stoppas helt och hållet.

Det enda du berättar där är att du inte förstår medicinska beslut och varför de är tagna.
    Hade du använt logik och fakta, så hade det inte längre varit ologiskt för dig.
    Så läs upp dig är ett gott råd för din okunskap där.

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-23 11:31:38 följande:
    Nej, jag är ingen farmaceut. Har aldrig påstått det heller.

Tekniken för vaccinet är en beprövat teknik ja. Men vaccinet är nytt.

Nu frågar jag igen: VAD ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR ELLER VILL FÖRSTÅ?

VAD ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR MED STATIATIK? VAD ÄR DET DU TROR ATT STATISTIKEN EGENTLIGEN VISAR?

Fakta är att det finns statiskt på hur många som TAGIT VACCINET! Statistiken talar inte om hur många av dessa som det fakto har VÅGAT ta vaccinet. Statistiken säger inte heller hur många som själva TATT ETT AKTIVT VAL EFTER ATT HA FÅTT FRÅGAN OM ATT TA VACCINER.

Långtidstestat i 24 år, jag tror du får tänka om och tur jag spara den tills nu.

Här har du hur många som vågat sig på att ta vaccinen, och detta desinformationen till trots.
    Få länder som har så imponerande siffror som vi har och vågat sig på att ta vaccinet.
    Hoppas platån dröjer lite till.

Antalet doser givna:
    2021-07-23 10 142 632
    Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-07-23 6 201 312 75,8%
    Antalet personer som fått två:
    2021-07-23 3 941 320 48,1%

EpicF skrev 2021-07-23 11:36:02 följande:
    Jag håller med om att det är ologiskt att det fortfarande ges till de över 65 år. Det är det jag berättade med mitt inlägg. Inget annat. Det är min åsikt.

Dock en åsikt du aldrig förklarade, märkt de du det?
    För det gjorde vi alla andra.

Och vad är en åsikt värd i ett faktabaserat ämne som du inte ens klarar av att förklara själv?
    Osakligheter är betydelselösa inför fakta.

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-23 16:56:28 följande:
    Och varför kan inte du bevisa det då?

Det är redan bevisat och och med de vågade sig på att ta vaccinet.
    Man ser i andra länder som inte vågar sig ta COVID-19 vaccinet som oss, vi har en fantastiskt utveckling upp tills nu av de som vågat sig på att ta COVID-19 vaccin.

EpicF skrev 2021-07-23 16:58:17 följande:
    Jo, för MIG är det ologiskt att det ges till äldre det kan ge svåra biverkningar. I min värld ska inte äldre skördas för att rädda yngre. Det blir helt fel. Man har stoppat det för yngre pga biverkningar och då ska samma gälla äldre. Strunt samma om de äldre hittills inte fått biverkningar, det kan vara slumpen.

Ska jag läsa upp mig? Det är något du borde göra då du enbart kommer med felaktigheter hela tiden.

Man kan ha frågor om det, men prevalensen för dessa svåra biverkningar har fortfarande lika galet låg prevalens.
    Finns ingen slump längre med den vaccineringen, så många är redan gjorde att man vet.

Är det ologiskt för dig, så får du läsa upp dig, så enkelt är det faktiskt.

EpicF skrev 2021-07-23 17:04:19 följande:
    Kam du förklara hur ett vaccin som enbart har funnits i ca 1 år ändå jag blivit långtidstestat på i 24 år? I -97 fanns inte ens covid-19 och vi behövde inget vaccin zå.

Återigen statistik på hur många som har tagit vaccinet. Den statistiken säger ingenting, är egentligen totalt ointressant.

Jag antar att du kan läsa vad som står. Då behövs ingen förklaring. Om det är så att du har problem så ska jag förklara för dig att det är aningen ologiskt att man väljer att ge de äldre ett läkemedel som haft allvarliga biverkningar. Vad är skillnaden mellan yngre och äldre? Är de yngre mer värda än de äldre?

Hade du varit lite kunnig, så hade du vetat om vad som är testat så länge.
    Ja, man har testat dessa vaccin länge nu, det enda som skiljer sig är vilken patogen man lagt in.
    Visste du inte ens om detta om dessa vaccin? Förvånad Förvånad Förvånad

Ja, det är statistiken på hur många som vågat sig på att ta COVID-19 vaccin.
    Och vi har passerat 75% som vågat sig på att ta dos ett, och 48,1% har vågat sig på att ta dos två.
    Och dröjer nog inte så himla länge innan vi kan ta dos tre också, du vet den där frågan som aldrig hade ställts enligt dig, men var tom diariefört 9:e Juni om jag inte minns fel.
    Fakta tenderar mosa åsikter i bitar om det är osakliga åsikter.

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-23 18:56:35 följande:
    Var då? Finns inte i tråden trots att du flera gånger har blivit tillsagt att visa.

Retoriken berättar att det är så många som vågat sig på ta vaccinet, och hade de inte vågat, så hade de inte tagit vaccinet såklart

För du vet om ditt bästa argument innan var att det var frivilligt, och det är det fortfarande i Sverige.

Här har du de som vågat sig på att ta vaccinet.
    Antalet doser givna:
    2021-07-23 10 142 632
    Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-07-23 6 201 312 75,8%
    Antalet personer som fått två:
    2021-07-23 3 941 320 48,1%

EpicF skrev 2021-07-23 19:02:03 följande:
    Spelar ingen roll hur låg den är. Här har man gjort ologiska skillnader mellan äldre och yngre.

Covid-19 fanns inte i 1997, vilket innebar att vi inte behövde något vaccin då. Vaccinet börjades inte produceras då utan först föra året, år 2020. Ett år blir inte magiskt 24 år bara för att man testat efter gällande regler. Det är normalt att man testar vaccin/läkemedel, får ett godkännande, börjar ge det till folk, fortsätter studier och sedan efter ca 10-12 år förhoppningsvis får ett fullvärdigt godkännande. Inget annorlunda har hänt med covid-19 vaccinet. Samma process.

Åsikter behöver inte ha något med fakta att göra. En åsikt kvarstår oavsett vad faktan säger. Faktan kvarstår oavsett vad folk har för åsikter. Är det verkligen så svårt för dig att greppa? Min sambos 5-åringen greppar det. Medans du som är betydligt äldre greppar inte det alls.

Du får rikta dig Tegnell för ditt påstående, känns rätt irrelevant utan du tar med sånt.

Dock ska man vara noga med att påpeka att åsikten att Astra Zenicas vaccin inte heller är farligare än COVID-19, och inte ens nära.
    Det är en så gigantiskt låg prevalens att risken var okey att ta, och få dom vaccinerade.
    Och nu har vi gott om andra vaccin opch fasar ut Astra Zenicas.

Rätt komiskt när man försöker göra Astra Zenicas till ett mördarvaccin, och pga det inte är så galet galet GALET långt ifrån.
    Dock frågan varför du springer antivaccer propagandan om Astra Zenicas vaccin, vet du varför du gör det och samtidigt säger du inte är en antivaccer.
    För något är galet fel när du påstår att du inte är antivaccer, och sen sprider antivaccer propaganda.

Sånt är perplexande och nått du aldrig svarar på varför du gör, för låter som du vill att vi ska sluta ta vaccinet som UPPENBARLIGEN är mindre farligt än COVID-19 infektion, och inte med lite heller.

Tekniken är gammal och beprövad, du grävde dig en grop ala vattkoppor.
    Och en grop du aldrig kommer ur utan att börja inse lite saker, och det har du berättat mer än en gång det aldrig kommer ske.
    Men som med vattkoppor fick du istället ignorera att du hade sagt att COVID-19 var mer smittsamt än vattkoppor, fast det är precis tvärt om och med en nolla bakom R0-talet.

Och varför du berättar du inget förstår om läkemedel förstår jag nu och när du sade att du ingen farmaceut är.
    Men detta är det galet uppenbart att det inte fanns med i introduktionskursen.

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-23 19:59:49 följande:
    Ja, det är väldigt bra men problemet är att man gör en stor skillnad på äldre och yngre. Vilket inte är bra.

Det ger ett skydd, det är bra.
    Vad 1 per miljonen ska berätta här, kommer du till det snart?
    Och även ska Astra Zenicas vaccin fasas ut, då vi har vaccin nog nu
    Har du verkligen missat det?

Men vad denna galet låga prevalens ska berätta för oss, det är något vi aldrig får reda på av någon underlig anledning.

EpicF skrev 2021-07-23 20:40:32 följande:
    Jag vet varför men fortfarande så görs en skillnad som inte borde göras.

Det har man berättat mer än en gång, vilket betyder att du inte följer nåt i frågan.
    Man tog bort Astra Zenicas vaccin för yngre då man kunde ge det till äldre och göra prevalensen än mer galet mindre.

Du kan ju faan inte missat detta, för har du så är det galet skrämmande hur lite du vet om vaccinationerna.

Anonym (Therese) skrev 2021-07-23 21:05:27 följande:
    Men shit så dumt formulerat ärligt talat?! Hjälper det Anna, Britt och Regina om inte de överlevde? Hur tänkte du där? Ingen ska behöva dö av ett vaccin. I nutid i Sverige. Ursäkta mig men blir så trött på människor som inte tänker utanför sin egna krets.

Det hjälper alla som har överlevt, i en pandemi dör folk och vaccinet gör så att mindre dör.
    Och det är vad som är fakta på fler ställen än ett nu, och som är återgivet i procent också och om någon ska försöka säga något annat.

DÅ det är redan angivet ungefär hur många som smittas, och hur många mer som är skyddade ifrån ett svårt sjukdomsförlopp.

Annars dödar helt vanliga läkemedel mer människor än vaccin gör, prevalensen är så gelet låg för dödsfall att det är farligare att vakna på morgonen och gå utanför dörren.

Anonym (Ella) skrev 2021-07-23 21:15:47 följande:
    Fattar inte hur man blint kan försvara ett vaccin som inte testats klart. De som tar vaccinet är med i kontrollgruppen. De är på er vaccinet testas. Är det så konstigt att man inte vill ta den risken själv? Jag har haft covid och blev inte sjuk, så jag avvaktar ett tag.

Det är testat enligt de läkemedelsregler man har, tekniken är 24år gammal och är idag en beprövad teknik och leveranssystem som är testat redan innan dessa 3830000000 = ~3,83 MILJARDER doser var givna.

Den som inbillar sig att COVID-19 vaccinen är helt nya, de för en desinformation.
    Det enda som är nytt är patogenen man stoppat in, som UPPENBARLIGEN inte ger COVID-19.

Och på tal om risker, ~15000 döda +11000 postcovid diagnostiserade och ökar bra fortfarande och de diagnostiserade.
    Det berättar att du är rädd för helt fel sak.
    Och i USA så de som dör är ~99,2% ovaccinerade.
    Och med riskanalys så gör du ett felaktigt beslut, och mycket tydlgit felbeslut också pga fakta berättar något helt annat än vad du vill ha ut.

EpicF skrev 2021-07-23 21:23:00 följande:
    Riktig så är det inte. Det är testat med kontrollgruppen. Men ja, studierna fortsätter men vi som tagit vaccinet är inte med i några kontrollgruppen, får inte någon uppföljning eller återkoppling. Enda som händer är att de biverkningarna som rapporteras in följs upp.

Du har ett patientansvar att rapportera in saker som blivit fel, gör du inte så är det ditt fel.
    För stå yla om biverkningar när de är borta funkar inte.

Dock vet vi att metoden är beprövad sedan flera decennier sedan.

Och samtliga vaccin är testade i stora studier man satta in extra arbetskraft på och för gå igenom de papper som krävs snabbare, än de normalt några år man tar sig på att gå igenom sånt här.(Då det finns mer än en medicin som är viktigt i såna lägen, nu fanns bara ett fåtal som var viktiga som vaccinen.)
    Men kanske du måste förstå förstå vad prioriterat är, för det har jag inte ens fått känslan av det skett än.
    Det är en gåta att man inte förstår något så enkelt, då alla gör det varje dag.

Anonym (No) skrev 2021-07-23 23:26:18 följande:
    Har du snubblat över en forskning om RNA och tror det är detsamma som nuvarande vaccin bara för att det bygger på samma grund? (Det är förövrigt känt sen 60talet så nu kan du säga 60år om du nu vill sprida desinformation..)
    Det kvittar fullständigt om man tror vaccinet är mänsklighetens undergång eller räddare, detta vaccin är inte långtidstestat.
    Om du nu är så att du sitter på dessa långtidsutredningar borde du verkligen dela med dej av dessa rapporter, många forskare hade varit väldigt intresserade. Eller varför inte lägga ut en här? Jag skulle gärna se en på både 2/5/10 år, borde väl inte vara så svårt att länka eller?

Den metoden man använder idag är uppfunnen för ~24år sedan, hur länge den är kän dinnan är irrelevant.
    DÅ vi vet att den metoden är mycket beprövad och av dess 9 patent även välkänd för alla.

Utom antivaccers av någon anledning, men detta är ett pinsamt faktum som man vill glömma av och att det funnits och är såpass beprövat innan man satte in ett "skalat" COVID-19 patogen i metoden.
    Och eftersom man inte får COVID-19 av patogener man stoppat in, berättar att det är inte där biverkningarna finnes.
    Förutom de traditionella markörerna för biverkningar, som feber och lätt ont i injektionsstället.
    Som du förstår, dessa långtidsutvärderingarna är gjorde sedan långt tillbaka.

Ess skrev 2021-07-24 09:26:40 följande:
    Vad är det för trams att isolera sig, jag är inte vaccinerad och har inte isolerat mig under hela tiden. Jag kan inte jobba hemifrån och har varit ute och handlat mm som vanligt.

DÅ har du stället dig i gruppen som innehåller ~15000 döda och +11000 postcovid diagnostiserade och den risken det innebär.

Personligen skulle jag ställt mig i gruppen som inte ens har en handfull döda, du vet att det är mindre än ~15000 döda?
    Och vänta lite nu, det gjorde jag också och ställde mig i gruppen som tenderar överleva i en galet större grad.
    Ta bara USA, en studie säger att ~99,2% som dör är ovaccinerade.

Anonym (Therese) skrev 2021-07-24 10:28:36 följande:
    Jo självklart finns det människor som inte reagerat negativt på vaccinet, jag menar mer att om vaccinet tas bort för dem under 65år så ska det tas bort för alla. Det kan ju inte anses tillräckligt bra med de biverkningar vissa har fått. Jag tycker man ska tänka på de som inte klarat det vaccinet och deras anhöriga.

Dom sade att den biverkningen inte drabbade äldre på samma sätt, så det är en medicinsk bedömning man gör.

Och där den medicinska bedömningen är att vaccin räddar mer liv om man ger vaccinet, än inte.
    Och på den tiden hade vi dålgit med doser, och Astra Zenicas extremt låga prevalens för svår biverkning var inte nog kontra hur många som andra dör och i en GALET GALET GALET högre prevalens.

Försöker du berätta att du inte förstår dig på medicinska bedömningar?
    Undrar för i detta fallet är det så galet extremt och ÖVERDRIVET övertydligt vilket som orkar minst död och skador.
    Det är så galet stor skillnad att man kan undra hur en del resonerar, inte är det logiskt och med riskbedömningar att göra.
    Den saken vet vi till 100% att det inte är ett logiskt och faktastyrt beslut.

• klyban
    Ess skrev 2021-07-24 12:01:21 följande:
    99,2% är ointressant.
    Hur många smittade finns det i USA, och hur många tillfrisknar, och hur många av de smittade dör faktiskt?

Ja, det låter verkligen ointressant att ~99,2% som dör är ovaccinerade i den studien.
    Nja, det låter som precis tvärtom, och högintressant och om det upprepas även här Solig

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?