• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-23 14:12:26 följande:

Ingen som vet, då du inte diskutera enligt diskussionens grunder och hänger dig till fakta, forskning och salighet med en röd tråd för uppnå konsensus.

Ingen vet ens varför du säger att det inte finns någon vattkopporpandemi ens.

Vi alla vet redan, då vi vet vad pandemi är.

Men sen efter WHO, du vet världshandelsorganisationen, och när de gjort klart sitt arbete att ge pandemi nivåer.

Så finns det en möjlighet att vattkoppor klassas som en lättare variant i den nya klassningen.(facit kommer)

SÅ vi alla vet det inte finns någon vattkoppor pandemi, eller funnits.

Då vattkoppor inte har de egenskaper som virus.

Så vad du vill sagt med nått vi redan vet, är vi alla perpelxade över.

Så du kommer nog upprepa att vattkopporpandemi inte finns, och svaret är även då, det har vi alltid vetat om.

Jag aldrig skrivit vad anledningen till att vi inte har em vattkoppor pandemi.

Ok, ett väldigt smittsamt virus, tidigare det smittsammaste som fanns menar inte har de egenskaper för att kunna uppnå en pandemi? Så fel man kan ha. Hade vattkoppor spridits mellan barn och vuxna i samma fart som covid så hade vi haft även vattkoppor pandemier.

Det är inte några speciella egenskaper viruset måste ha för att kunna bli pandemier.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-23 14:12:26 följande:

Ingen som vet, då du inte diskutera enligt diskussionens grunder och hänger dig till fakta, forskning och salighet med en röd tråd för uppnå konsensus.

Ingen vet ens varför du säger att det inte finns någon vattkopporpandemi ens.

Vi alla vet redan, då vi vet vad pandemi är.

Men sen efter WHO, du vet världshandelsorganisationen, och när de gjort klart sitt arbete att ge pandemi nivåer.

Så finns det en möjlighet att vattkoppor klassas som en lättare variant i den nya klassningen.(facit kommer)

SÅ vi alla vet det inte finns någon vattkoppor pandemi, eller funnits.

Då vattkoppor inte har de egenskaper som virus.

Så vad du vill sagt med nått vi redan vet, är vi alla perpelxade över.

Så du kommer nog upprepa att vattkopporpandemi inte finns, och svaret är även då, det har vi alltid vetat om.

Det är mycket möjligt att du alltid vetat att vattkoppor aldrig har varit en pandemi. Men du är inte den enda som skriver i tråden.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-05-23 13:57:49 följande:

"Infectious disease scientists use the term ?R naught? to explain the average number of people that one sick person will infect. For COVID-19, that number is 2.5. It means each person with the coronavirus will, on average, infect 2.5. people, and each of those people will infect another 2.5 people. Very quickly, the numbers become enormous, as we have seen. More than 500,000 Californians and nearly 5 million Americans have been infected with COVID-19.

?For influenza, R naught is under 1, maybe close to one-half a case from every sick person,? Cohen said. ?Measles is 18 and chicken pox is 12, but those are the only ones higher than COVID-19.?

health.ucdavis.edu/health-news/newsroom/covid-19-insights-from-the-expert-leading-uc-davis-healths-coronavirus-fight/2020/08

Dvs. med covid-19 smittar man 2,5 andra människor, med mässling 18 människor och med vattkoppor 12 personer. Alltså är vattkoppor mer än 4 GÅNGER så smittsamt som covid-19. 

Visa då en enda länk som belägger din ståndpunkt! 

En gammal artikel.
  • EpicF
    molly50 skrev 2021-05-23 13:57:42 följande:

Ja,de verkar ju ha haft problem med appen som används där. Alltidöppen,eller vad den heter.

Alla äldre har ju inte heller bankid som kan krävas för att boka tid.

Så de har nog kanske gjort det mer komplicerat än det behöver vara.

Ja,det är ju tydligen olika hur mycket vaccin regionerna får också.

I min region vet jag att det finns äldre som har fått vänta på att få sin första spruta,av någon,för mig,okänd anledning.

Men jag tror inte att vaccinbrist är problemet här.

För det vaccineras för fullt här.

Jag mycket va problemet för de äldre är svårigheterna att kunna beställa vaccinationstid.
  • Anonym (Moderna)

Jag fick första dosen förra veckan och nästa dos är planerad till slutet av juni. Så svaret är väl att absolut vågar jag vaccinera mig.

• Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-05-23 14:20:29 följande:
    En gammal artikel.
    Menar du att det finns nyare information där smittsamheten, som enligt WHO, för Covid-19 estimerats till mellan 2 och 4 R0 inte längre gäller?

Var god länka.

Du har inte gett en enda länk som stödjer ditt påstående, däremot har många andra gett dig länkar som motsäger ditt påstående, ändå fortsätter du säga samma sak om och om igen, men utan förklaring och utan någonting som stödjer ditt påstående.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-05-23 14:43:30 följande:

Menar du att det finns nyare information där smittsamheten, som enligt WHO, för Covid-19 estimerats till mellan 2 och 4 R0 inte längre gäller?

Var god länka.

Du har inte gett en enda länk som stödjer ditt påstående, däremot har många andra gett dig länkar som motsäger ditt påstående, ändå fortsätter du säga samma sak om och om igen, men utan förklaring och utan någonting som stödjer ditt påstående.

Jag skrev som du såg att det var en gammal artikel. Det hade du också sätt om du noterat när den var ifrån.
  • Karlington
    EpicF skrev 2021-05-23 14:48:59 följande:
    Jag skrev som du såg att det var en gammal artikel. Det hade du också sätt om du noterat när den var ifrån.
    Den är ett drygt halvår gammal. Menar du att R0 magiskt förändrats sen dess? :) Sluta larva dig, det har inte ändrats. Du bara förkastar artikeln för att den kategoriskt förnekar det du vill tro på.
  • EpicF
    Karlington skrev 2021-05-23 14:54:10 följande:

Den är ett drygt halvår gammal. Menar du att R0 magiskt förändrats sen dess? :) Sluta larva dig, det har inte ändrats. Du bara förkastar artikeln för att den kategoriskt förnekar det du vill tro på.

Som det ser ut nu, så ja det har ändrats.

Nejdå, jag har läst artikeln. Intressant men gammal.
  • EpicF
    Karlington skrev 2021-05-23 14:54:10 följande:

Som det ser ut nu, så ja det har ändrats.

Nejdå, jag har läst artikeln. Intressant men gammal.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?