• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-07 20:26:50 följande:

Förklara gärna hur bra alvedon hjälper emot lungor som havererat pga COVID-19., jag vet inte det.

Så förklara varför, för jag sa att det inte gjorde.

Ja, det finns läkemedel som hjälper mot symtom, dock hjälper inte jsut symtomtagarna emot lungornas skador av COVID-19.

Där krävs andra läkemedel, jag kan inte alla men kortison och andra läkemedel kan, aldrig alvedon.

Mekanisk lunga ger syresättning till kroppen när lungan inte kan förse kroppen med syre.

Och genom att ta blodet i kroppen och syresätta blodet, och återföra det i kroppen.

Mer ventilationshjälpmedel försök göra man alltid där, är du verkligen utbildad i sjukvården och missat det?

Och tror du verkligen att man bara försöker en sak att hjälpa en patient med så svåra problem? Förvånad

Åsikt är betydelselös inför fakta och i ett fakta baserat ämne.

Alvedon mot lungor? Var har jag påstått att man ger alvedon mot dåliga lungor?

Man ger alvedon för att få ner temperaturen och mot smärtor.

Ja, jag vet vad en mekanisk lunga är. Det du inte vet är att det är ett begrepp på olika ventilationshjälpmedel. Dvs, finns olika sorters "mekaniska lungor".

När man behandlar allvarligt sjuka patienter, ex covid-19 patienter så börjar man i praktiken allt. Eftersom vi inte vet vad som kan hjälpa.
    klyban skrev 2021-07-07 20:26:50 följande:

Fakta säger detta om VÅGA!!!

Och detta visar hur många som vågar ta vaccinen trots all desinformation:

Antalet doser givna:

2021-07-07 8 820 411

Antalet vaccinerade personer med minst en dos:

2021-07-07 5 352 692 65,4%

Antalet personer som fått två doser:

2021-07-07 3 467 719 42,3%

Faktan, statistiken i detta fallet säger hur många som har tagit vaccinet per dags dato. Ingenting annat.

Förvånad över att du inte förstår det.
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-07-07 20:50:40 följande:
    Tvångsvaccinering? Nej, det har vi inte men vi är i en gråzon. Men många äldre får tyvärr aldrig chansen att säga ja eller nej. Oftast är det de anhöriga som vill att "mamma ska influensa-vaccin" eller i detta fall coronavaccinet.

Äldre personer som har förmyndare?
    Det är ju inget konstigt.

Men det var inte det du skrev du skrev i stort sett att vi i Sverige har tvångsvaccinerat äldre.

Du kan inte hålla på och skriva såna osanningar.

• Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-07-07 20:51:23 följande:
    Det har tagit vaccinet. Om de verkligen vågade eller gjorde det av andra orsaker vet vi inte.

Av vilken orsak man tagit vaccinet spelar ingen roll.

Du verkar ha en helt annan förståelse för ordet våga än vad som anges i länken jag gav dig.

Vad betyder ordet våga för dig?

• Anonym (No)

Antar det syftas på dom fall där individen inte bedöms att vara i stånd för en egen bedömning, där bestämmer sjukvården om individen ska vaccineras eller inte.

Att inte ta vaccin handlar ju om lite mer än "våga", i rätt många fall.

• EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 21:06:54 följande:

Men det var inte det du skrev du skrev i stort sett att vi i Sverige har tvångsvaccinerat äldre.

Inte nödvändigtvis förmyndare.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 21:06:54 följande:

Det är tvångsvaccinering om man inte frågar personen först. I vissa fall med äldre är det en gråzon.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 20:04:06 följande:

Jo, de som tagit vaccinet har vågat ta det.

Vi har inte tvångsvaccinering i Sverige, men ditt påstående om det är intressant. Länka gärna till källa på det.

Det vet vi inte. Vet vet enbart att de har tagit vaccinet, det är det som framgår av statistiken.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-07-07 20:50:40 följande:
    Tvångsvaccinering? Nej, det har vi inte men vi är i en gråzon. Men många äldre får tyvärr aldrig chansen att säga ja eller nej. Oftast är det de anhöriga som vill att "mamma ska influensa-vaccin" eller i detta fall coronavaccinet.
    Ingen gråzon, det har du berätta för oss otroligt många ggr.
    EpicF skrev 2021-07-07 20:51:23 följande:
    Det har tagit vaccinet. Om de verkligen vågade eller gjorde det av andra orsaker vet vi inte.

Ja, de har alla vågat = självförklarande.
    EpicF skrev 2021-07-07 20:56:00 följande:
    Alvedon mot lungor? Var har jag påstått att man ger alvedon mot dåliga lungor?

Man ger alvedon för att få ner temperaturen och mot smärtor.

Ja, jag vet vad en mekanisk lunga är. Det du inte vet är att det är ett begrepp på olika ventilationshjälpmedel. Dvs, finns olika sorters "mekaniska lungor".

När man behandlar allvarligt sjuka patienter, ex covid-19 patienter så börjar man i praktiken allt. Eftersom vi inte vet vad som kan hjälpa.

Faktan, statistiken i detta fallet säger hur många som har tagit vaccinet per dags dato. Ingenting annat.
    Förvånad över att du inte förstår det.

Avlendon saknar betydelse för patienten.

Mekanisk lunga är mekanisk lunga som syresätter blodet när lungor är kaputt som för denna patienten.
    Givetvis har de mer verktyg i lådan.

Ja, man medicinerar en COVID-19 patient och med de mediciner man har som kan hjälpa.
    Självklart och behöver inte ens nämnas för en sån patient.
    De som tagit vaccinet har vågat, finns inget värde i nått annat.

EpicF skrev 2021-07-07 21:18:50 följande:
    Det är tvångsvaccinering om man inte frågar personen först. I vissa fall med äldre är det en gråzon.

jaha, har du källa på tvångsvaccinering i Sverige?
    Vet Ryssland har ventilerat att man ska göra med statsanställda.

Sverige nej, och det har du med kraft berättat många ggr, har du glömt?
    Ingen annan har.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-07-07 21:18:50 följande:
    Kan du vara vänlig att ge en källa på att vi i Sverige vaccinerar personer utan att fråga dem först?
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-07-07 21:19:27 följande:
    Det vet vi inte. Vet vet enbart att de har tagit vaccinet, det är det som framgår av statistiken.
    Vad betyder ordet våga för dig?
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?