• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-07 18:30:23 följande:

EXAKT!

COVID-19 skador var för svåra där, men nu försökte man väcka patienten upprepade ggr och var gång svåra kramper och ingen medvetandegrad uppstod i uppvakningsförsöken.

Och eftersom man inte lyckades där, så hade ingen lungtransplantation heller fungerat.

Dock långt före det var ett faktum, så hade man redan gjort bedömningen att lungorna var kaputt.

Det enda som höll h*n levande var den mekaniska lungan, tills man gav upp.

Det finns läkemedel som hindrar den utvecklingen, dock var det inte nog för denna patient.

Alvedon är verkningslöst för lungorna här.

Och sekunden handlade det inte om, utan det handlade om att patienten inte ville åka in fast än svårt sjukdoms och tappa viktig tid att ta de cocktails som hjälper.

För sen när faktumet var redan uppenbart, så då skickade man patienten till specialvård och mekanisk lunga.

Detta är ett normalförhållande för de som dör tyvärr, och det kan också vara så att inget hade hjälpt ens om man hade börjat behandla patienten dag ett vid infektionen var ett faktum.

Detta är något som du borde kunna.

Alvedon mot kaputta lungor?

Det finns läkemedel som lindrar de olika syntom man får.

Mekanisk lunga säger dock inte så mycket eftersom det är ett begrepp som innehåller många olika ventilationshjälpmedel. Och det I sig behöver inte innebära specialvård. Jag antar att din vän var på IVA och intuberad.

E

Ess har ingen sakligt som stödjer den åsikten,och vägrar ge saklig fakta.

LMV håller inte på med åsikter.

Och finns inget jag kan läsa mig till som berättar COVID-19 är mer smittsamt än vattkoppor, kan du det som påstår sig vara utbildat och påvisa det?

Det behöver hon heller inte ha.

Åsikt är alltid fel om man ignorerar fakta.

En åsikt är att min favoritfärg är gul, en sådan åsikt går aldrig påstå annat med.

Nej, det är det inte.
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-07-07 19:37:03 följande:
    Det är helt frivilligt. Men statistiken säger bara hur många som har tagit vaccinet. Inget annat.

Jag tog det, det innebär dock inte att jag vågade. Finns många som tagit det trots att de tvekat och egentligen inte vågar men tar för samhällsansvar.

Hur menar du när du skriver att du tog det frivilligt men ändå inte vågade?

Helt ärligt jag förstår inte? Du får utveckla.

Du kanske har en helt annan förståelse av ordet våga.

Våga
    (modalt hjälpverb) kunna /göra ngt/ utan att känna rädsla, eller att kunna göra något trots rädsla; ha tillräckligt med mod för att göra något

Klippt från: 

sv.wiktionary.org/wiki/v%C3%A5ga

Det där är även min förståelse av ordet.

• EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 19:51:55 följande:

Hur menar du när du skriver att du tog det frivilligt men ändå inte vågade?

Helt ärligt jag förstår inte? Du får utveckla.

Du kanske har en helt annan förståelse av ordet våga.

Våga

(modalt hjälpverb) kunna /göra ngt/ utan att känna rädsla, eller att kunna göra något trots rädsla; ha tillräckligt med mod för att göra något

Klippt från: 

sv.wiktionary.org/wiki/v%C3%A5ga

Det där är även min förståelse av ordet.

Att jag tvekande.

Statistiken säger ingen om hur folk känner, om de var rädda, tvekade vilket innebär att det inte talar om att alla som tog det vågade. Finns också många äldre som egentligen inte hade något val, de fick det.
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-07-07 19:54:42 följande:
    Att jag tvekande.

Statistiken säger ingen om hur folk känner, om de var rädda, tvekade vilket innebär att det inte talar om att alla som tog det vågade. Finns också många äldre som egentligen inte hade något val, de fick det.

Tveka är ett helt annat ord än våga. De är inte synonymer och betyder inte samma sak.

Tveka kan man ju göra men när man gjort det (även om man tom gör det med rädsla) så har man vågat.

Jag tror du helt enkelt inte förstår ordet.

• EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 19:59:20 följande:

Tveka är ett helt annat ord än våga. De är inte synonymer och betyder inte samma sak.

Tveka kan man ju göra men när man gjort det (även om man tom gör det med rädsla) så har man vågat.

Det har jag inte påstått heller.

Men oavsett så säger inte statistiken att "såhär många vågade", den säger "såhär många har tagit vaccinet hittills".
  • Anonym (Moa)
    Att jag tvekande.

Det du säger är alltså att vi i Sverige har tvångsvaccinerat äldre.

Har du någon källa på detta?

• Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-07-07 20:01:19 följande:

Men oavsett så säger inte statistiken att "såhär många vågade", den säger "såhär många har tagit vaccinet hittills".

Jo, de som tagit vaccinet har vågat ta det.

Vi har inte tvångsvaccinering i Sverige, men ditt påstående om det är intressant. Länka gärna till källa på det.

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-07 19:43:56 följande:
    Alvedon mot kaputta lungor?

Det finns läkemedel som lindrar de olika syntom man får.

Mekanisk lunga säger dock inte så mycket eftersom det är ett begrepp som innehåller många olika ventilationshjälpmedel. Och det I sig behöver inte innebära specialvård. Jag antar att din vän var på IVA och intuberad.

Det behöver hon heller inte ha.

Nej, det är det inte.

Förklara gärna hur bra alvedon hjälper emot lungor som havererat pga COVID-19., jag vet inte det.
    Så förklara varför, för jag sa att det inte gjorde.
    Ja, det finns läkemedel som hjälper mot symtom, dock hjälper inte jsut symtomtagarna emot lungornas skador av COVID-19.
    Där krävs andra läkemedel, jag kan inte alla men kortison och andra läkemedel kan, aldrig alvedon.

Mekanisk lunga ger syresättning till kroppen när lungan inte kan förse kroppen med syre.
    Och genom att  ta blodet i kroppen och syresätta blodet, och återföra det i kroppen.
    Mer ventilationshjälpmedel försök göra man alltid där, är du verkligen utbildad i sjukvården och missat det?
    Och tror du verkligen att man bara försöker en sak att hjälpa en patient med så svåra problem? Förvånad

Åsikt är betydelselös inför fakta och i ett fakta baserat ämne.

Att jag tvekande.

Fakta säger detta om VÅGA!!!

Och detta visar hur många som vågar ta vaccinen trots all desinformation:

Antalet doser givna:
    2021-07-07 8 820 411

Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-07-07 5 352 692 65,4%

Antalet personer som fått två doser:
    2021-07-07 3 467 719 42,3%

Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 19:59:20 följande:

Det är lite komiskt att de som vågat ta vaccinet och att det går att kvantifiera med siffror.

Betyder inget annat att så många enligt vår statistik har vågat.
    Och konstigt att man ska försöka påvisa att de som vågat ta vaccinet inte har vågat.
    Galet självförklarande.

EpicF skrev 2021-07-07 20:01:19 följande:

Det betyder att de har vågat och dessa siffror.
    Och det säger både och, så många har tagit vaccinet, och samma som vågat ta vaccinet.

Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 20:01:28 följande:

Nej, för epic säger det är frivilligt, så vad har ändrat sig Död

Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 20:04:06 följande:

Vi har inte tvångsvaccinering i Sverige, men ditt påstående om det är intressant. Länka gärna till källa på det.

Kommer aldrig ske.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 20:01:28 följande:

Tvångsvaccinering? Nej, det har vi inte men vi är i en gråzon. Men många äldre får tyvärr aldrig chansen att säga ja eller nej. Oftast är det de anhöriga som vill att "mamma ska influensa-vaccin" eller i detta fall coronavaccinet.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-07 20:04:06 följande:

Det har tagit vaccinet. Om de verkligen vågade eller gjorde det av andra orsaker vet vi inte.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?