AndreaBD skrev 2021-10-19 10:25:18 följande:
Visserligen, jag håller med dig i grunden. Men det finns fall där budskapet bara inte verkar nå fram. Vilket påminner mig igen av den där skojiga definitionen av dårskap: Att göra samma sak och förvänta sig olika resultat.
Visst, det kan ju ibland funka att "nöta" in något. Jag tror orsaken varför det är viktigt för hen är något slags tvångstanke att man måste försvara några slags grundläggande principer - även om det samtidigt ger helt fel intryck pga kontexten.
Vet att det är dödsdömt, redan efter att COVID-19 var mycket mer smittsamt än vattkoppor, och detta fast än medeltalen på R0-talen har en nolla bakom sig på vattkoppor.
Men jag håller med dig, dock tänker jag inte låta epic sprida sin desinformation och felaktigheter oavsett hur länge hon håller på.
Men kanske vi istället vi andra skulle ha en mer faktamässig diskussion, så samlar jag ihop epics desinformation och kör det enskilt.
En intressant är Mercks medicin som var så lovade att de avsluta studien i förtid.
AndreaBD skrev 2021-10-19 12:38:56 följande:
Nej, skillnaden är att han tillför nya tankar, medans E. bara rabblar utantill och omöjliggör all vettig diskussion när hon dessutom plötsligt påstår motsatsen. Och att man bara lägger tid på missförstånden. Det tar ju alltid slut där för att hon inte någonsin står för det hon säger. Går inte att jämföra med Klyban, som visserligen skriver för mycket, upprepar för mycket ibland, glömmer ord och blandar ihop meningar. Men han försöker åtminstone diskutera seriöst, har egna tankar och står för det han säger, och ändå har blivit påhoppat så massivt här av några att jag känner att han kan behöva några som försvarar honom också.
Att det var mest män - framför allt i andra tråden - är ren slump. Jag gör inga skillnader där. Jag skulle faktiskt tycka att det vore extra roligt om fler kvinnor diskuterar med som har lite mera naturvetenskaplig bakgrund. Tyvärr så är det fortfarande fler män där.
Det är sant att jag är mycket fakta driven och vänder gärna på stenar och se vad som finns under dom.
Sen kan det vara så att inget finns under den stenen man precis lyfte, och då går man vidare med den nya lärdomen.
Jag noterat mobbningen som sker ibland, men ser det som ett tecken i sakliga diskussioner som man har rätt och när de hellre vill utföra ad hominem.
Jag kan bara se de utfallen som en attack emot mitt intellektuella, som diskussionsmotståndaren inte har kapaciteten att överbrygga och tror sen ad hominem skulle ändra nått om sak.
Pope Joan II skrev 2021-10-19 13:13:48 följande:
Nej, det gör han inte.
En slump, säger du? Okej. Men hur menar du att du ens skulle förstå vilka kvinnor som har "lite mera naturvetenskaplig bakgrund" när du tycker och tror och vid flera tillfällen påstått att klyban är en naturvetenskapsman? Det torde väl stå oerhört klart för de flesta andra att människan helt saknar utbildning (och bildning) och heller inte vet skillnaden på intelligent och intellektuell.
EpicF har uppenbarligen i alla fall läst något, hon har någon utbildning (kanske inte slutförd men i alla fall) och hon besitter vissa kunskaper inom sjukvårdsområdet.
Att båda förstör absolut alla diskussioner genom att agera som två outtröttliga galningar och att de tillåts göra det är det största problemet med forumet.
Har någon sagt jag är en naturvetenskapsman?
Okey, så är det inte, då är jag rätt intresserad av mycket och har blivit beskylld för mer än en gång ha extremt hög slutledningförmåga.
Så ser inte jag mig själv som dock, utan bara lite mer intresserad av vissa saker och.
Pope Joan II skrev 2021-10-19 13:26:48 följande:
klyban hör inte till dem.
Det ligger närmare tillhands att EpicF lärt sig något på den vägen. Att det sedan grumlats till vad det är idag beror säkert på de läs- och skrivsvårigheter hon har, samt att hon - liksom klyban, hittar på och fantiserar ganska friskt.
Att du är så överseende med klyban men inte med EpicF säger väldigt mycket om din människosyn, och den är verkligen inget att yvas över. (Du gick ju till och med ut sjuk i covid och med ett munskydd som vare sig du eller klyban tror är av nytta och handlade - det är i mina ögon inget toppexempel på en god människosyn. Folk kan ju, och har också, strukit med av att andra betett sig på det viset).
Vad är det jag hittar på, för varje gång jag ställer den frågan så möts man av tystnad.
Vi vet fortfarande inte om munskydden, men du accepterar bara en att munskydd fungerar utmärkt.
Det lärde vi oss i COVID-19 tråden.
Ess skrev 2021-10-19 19:10:48 följande:
Aha ok, jag blev mest förvånad. Har aldrig hört att det hänt någon annan.
Samma sker om man inte sätter nått på blodproven, blodet rinner ur en.
Sen i armen där man sätter vaccinationen, så är det mer chansen som ger detta, och nu blev det lite blod.
Men de brukar vara snabba med tejpen och "kudden" och sätta över vaccintionsstället, hade h*n inte det redo?
Mig sprita dom bägge gångerna på vaccinationerna.