• klyban

Vågar ni vaccinera er mot covid?

EpicF skrev 2021-10-16 00:03:27 följande:
    Och återigen, jag har aldrig påstått att det skulle ändra effekten.

Nej, jag saknar inte vetenskaplig grund. Det finns ingen vetenskaplig grund för vad framtiden kommer att visa då ingen av experterna är synsk (=kan se in i framtiden)

Spelar ingen roll om metoden för framställandet av vaccinen är gammal, vaccinet är fortfarande nytt.

Jag är för vaccinet och tycker att så många som har möjlighet ska vaccinera sig, men på sina egna villkor.

Nej, det finns (fortfarande) ingen vetenskaplig grund för vad framtiden kommer att visa då ingen av experterna är synsk (=kan se in i framtiden).

Dessa magiska skador och död som du pratar existerarar inte inom vetenskapen. De verkar enbart existera i ditt huvud och din magiska sagovärld.

Vad som händer om 10-15 år med vaccinet vet varken du eller jag. Inte ens forskare vet det.

Om AndreaBD tycker att min inlägg är irriterande så kan skrolla vidare. Det är fakta och ingen desinformation. H*n väljer dock att läsa istället för att skrolla vidare. Det är också fakta och ingen desinformation.

Du verkar ha väldigt svårt att inte svara på i lägg som inte är till dig.
    Allt kretsat inte kring dig.

Du verkar inte förstå skillnaden mellan att vad jag berättar och vad du påstår.
    Det är vad jag berättar om vaccinet och att det är mycket effektivt, och inget du skriver ändrar detta.

Allt du säger om dessa 10-15år saknar vetenskaplig grund och är irrelevant tills en sådan kommer.
    Det är kontentan och nåt du aldrig kan ändra på innan du har en vetenskaplig grund, och du har ingen sådan vetenskaplig grund.
    Därmed är allt du säger om detta ointressant, då det bara är ett antivaccer argument.

Innan du berättar om dessa magiska skador och död som biverkning, så är det ingen vet vad du ens pratar om.

Jo, en sak vet vi om substanser, de gör inte skador när det inte existerar i kroppen, och har det skett skador så ser man dessa redan nu.
    Och det bästa av allt, det finns INGET du skrivit som ens antyder nått som ska ske om 10-15år.
    Då detta saknas, du för desinformation och saknar vetenskaplig grund för ditt påstående.

Det går inte låta din desinformation stå orättad, och komemr aldrig scrolla vidare, utan komemr fortsätta påpeka ditt fel i all evigheter.
    Och jag blir inte irriterad över någon hela tiden har fel som du med detta, utan mer tycker synd om dig och att du saknar grund för ditt påstående.

Vet inte vad det är som gör dig så upprörd över att det är så få biverkningar med vaccinen, så att du måste fantisera ihop saker som inte existerar.
    Och du har inga argument som håller ens för den allra minsta påsynen av VERKLIGHETEN, det är värt och notera.
    Detta är exakt som vattkoppor och hur du påstod att COVID-19 är mycket mer smittsamt än vattkoppor, och detta fast än medeltalen på R0-talen på de bägge skiljer sig nästan med en faktor av 10.
    Hur kan du som utbildad i området ha så många fel, det är en gåta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

Inte så dålig ökning ändå och de som vågar sig på ta vaccinen, nästan 40k.
    Men det är förväntat nu att det kommer gå långsamt och att det är en del som tror att vaccinen är farligare än COVID-19 infektion, fast än det är så EXTREMT ÖVERTYDLIGT att det är en gigantiskt GIGANTISKT G I G A N T I S K T större risk att ta viruset över en vaccination.

Och här har vi de som vågat sig på ta vaccinen upp till rapporteringstillfället, undra när de ska föra statiskt över dos tre, eller hur man nu löser den rapporteringen
    Antalet doser givna:
    2021-10-15 14 142 963
    Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-10-15 7 209 695 84,4%
    Antalet personer som fått två:
    2021-10-15 6 791 114 79,5%

Jag hör nu mer och mer omplaceras pga vaccinations vägran och patientsäkerheten, detta är en stor vinst för patientsäkerheten även om det är många till att omplacera.
    Vi får nu hoppas att det går snabbare och få bort dessa ifrån patienten.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-10-16 01:18:07 följande:
    Ingen idé att diskutera mer med dig då du inte är saklig i dina inlägg och aldrig kan svara på frågor.

Jag undrar när du ska berätta om dessa magiska skador och död som du drar upp med jämna mellanrum.

Ska jag svara på ditt påstående om dessa magiska skadorna som ska uppstå om 10-15år?
    Det är inte ens möjligt då det är du som argumenterar för det nämna och jag har inga svar på ditt påstående, det har bara du.
    Så den dagen du berättar vad dessa magiska skadorna som ska uppstå om 10-15år, det är först då jag kan svara på nått.

JAg förstår du försöker göra en exit på detta galna påståendet av dig, men hur ska det gå till vet jag inte, då du fortfarande försvarar denna fantasi som saknar vetenskaplig grund.

Om 10-15år kommer vi inse att vaccinen förlänger våra liv som biverkning av vaccinen.

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-16 13:49:53 följande:
    Eftersom det är du och ingen annan som pratar om magiska sjukdomar och död som ska uppstå om 10-15 år sår set också du som får svara på vad du menar.

Jag har pratat om bieffekter som kan uppstå. Inte magiska sjukdomar och död.

Det är dina biverkningar som ska ske magiskt om 10-15år, men du vägrar dela med dig av den vetenskapliga grunden för ditt påstående.
    Du för ett fallerat argument, det är vad magiskt betyder i detta sammanhang.

Magiska SKADOR och död, men nej, jag vet de är inga och du helt saknar grund för detta påstående du ger oss.

Och om 10-15år så kommer vaccinet få oss leva längre.

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-16 17:27:43 följande:
    Bieffekter. Inte magiska skador och död.

Du saknar vetenskapligt stöd för din desinformation och antivaccer propaganda.
    Och magiskt kommer av att det är en fantasi.

Vi vet att om 10-15år så de som vågat ta vaccinen att de lever längre.

AndreaBD skrev 2021-10-16 20:15:05 följande:
    Japp, svart är uppenbarligen vitt för dig. Han är just en av dem få som både är saklig och svarar på frågor (kanske just inte på den här, men den är också onödig).

Jag förklarade för dig tidigare vad han menar med det, och DU sa då att du förstod det. Så varför frågor du då fortfarande???

Att jag inte svarar på den frågan, det är för epic vill ducka den större frågan och dessa som nu blivit till bieffekter.
    Ingen vet vad vi ska göra med denna grundlösa påstående av epic, då epic vägrar svara.
    Frågan kommer då att aldrig ha fel och aldrig be om ursäkt för sina fel, är enda sättet att undkomma faktumet att det blev galet fel för epic.

EpicF skrev 2021-10-16 21:51:25 följande:
    Klyban är inte saklig och kan inte svara på frågor. Kan inte heller svara på inläggen utan att svamla och babbla om en massa andra ting.

Det är inte sakligt att sakna vetenskaplig grund för ett tokigt påstående om magiska skador och död av vaccinen om 10-15år.
    Nu ändra till bieffekter i hopp om det kan passera.

Du gör påståenden du inte har nått som stödjer dig, som med vattkoppor.

Pope Joan II skrev 2021-10-16 21:49:55 följande:
    Allvarligt? Just det inlägget var det väl inget obegripligt över?

Hahahaha!

Du låter alltmer som en av dem. 

Kan du då sakligt berätta vad dessa magiska skador, död och "bieffekter" som innan var biverkningar är?
    Och varför de ska uppstå först då, och inte ens synts före.

Intressant vad som är och låter allt mer  som en av dom, låter väldigt osakligt av dig.
    Låter mer som att attack emot AdnreaBD, än sakligt om vaccinen om deras egenskaper.

Vi vet att du alltid ger upp saklighet när verkligheten knackar på dörren i de sakliga argumenten.
    Sakligt är om vaccinen, och sakligheten berättar att det HELT saknar vetenskaplig grund för fantasi skador och död och "bieffekter" som det heter nu.
    För du glömde just av den saklighet som du skrattade åt, är det ironi av dig?
    Eller varför vill du inte diskutera nått om vaccinen och att de är mycekt effektiva?

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-16 23:45:31 följande:
    Och hur hade du tänkt att man ska få fram en vetenskaplig grund för något som kan hända i framtiden?
    Jag är inte syns och inte du heller.

Nej, du vet faktiskt inte om de som tagit vaccinet lever länge om 10-15 år. Det finns flera saker man kan dö av än covid-19. Och det finns redan folk som har dött även om de var vaccinerade (både med och utan covid-19). Vaccinet gör inte att man lever för evigt.

De svaret ovan.
    Jag har förövrigt alltid pratat om bieffekter. Vad du har pratat om vet enbart du.

OJ, det vet vi redan idag att det är så Skrattande
    Jag skrev just den för vi ser detta redan, och du trodde att det var om 10-15år, då det redan har skett.

Innan var vetenskaplig grund viktigt, nu berättar det inte är viktigt.
    Men så är det ofta med desinformatörer, de hoppar runt och sprider sin desinformation.
    Faktum är att du saknar all vetenskaplig grund för ditt påstående, och intressant att du byter ifrån biverkningar till bieffekter, bara antar du hoppas det funkar.
    Men vetenskapen berättar för dig att de skador som finns är redan identifierade, och att du ska berätta om den "magin" som ska ske om 10-15år, det berättar du aldrig.
    DU berättar att du fantiserar ihop saker, och ur vetenskapligt är det?

Tycker det är sjukt intressant att du skriver saker du helt saknar stöd för, och sen inbillar sig det betyder nått.
    Kanske du ska som desinformatör sluta använda vetenskapen och eftersom du helt struntar i den.
    Du vet som på vattenkoppor....
    Aldrig ha fel och aldrig be om ursäkt för sina fel, det funkar inte så bra som vi alla ser.

Merck läkemedlet verkar komma snabbt, och halverar inläggningarna vid konstaterad COVID-19 och ingen hade dött i kontrollgruppen med aktiv substans och 8 dog som inte hade fått substansen.

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-17 15:58:14 följande:
    Så vaccinet tar helt magiskt bort alla sjukdomar, skador, motverkar olyckor etc? Intressant vaccin som görnatt folk lever i all oändlighet.

Är det vad du tror, så verkar du inte förstå ens vad vaccin är och vad det är till för.
    Dock vet vi din fantasi om skador och död om 10-15år är en fantasi, som du aldrig kommer klara av att sälja in pga det saknar vetenskapligt stöd och saknar detta vetenskapliga stöd och FULLSTÄNDIGT.

Och att vaccinen räddar liv och per definition förlänger liv.
    Det vet vi redan nu , då det är fakta och det gäller även 10-15år senare.
    Och prata om annat än det som vaccinen har hand om, det är irrelevant och helt ointressant för vaccinen.
    Och det var exakt därför du tog upp irrelevansen i hopp om att du trodde nått skulle ändra sig om vaccinen.
    Ni antivaccers med er desinformation börjar bli mer och mer lättgenomskådad nu.

Nu får vi bara hoppas att man börjar omplacera de som inte tar vaccinen snabbt, så att vi kan få ned dödssiffrorna på de äldre och immunsvaga som inte kan skapa antikroppar av vaccinen, för patientsäkerheten är för viktigt att ignorera.

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-17 22:08:49 följande:
    Nej, jag tror inte det men du påstår att alla som har tagit vaccinet kommer att leva om 10-15 år. Vilket då innebär att du tror att vaccinet skyddar mot allt och att vi nu kommer leva i oändlighet.

Nu lägger du orden i munnen på mig.
    Dock vet vi redan vaccinen är mycket effektiva, så vi behöver inte vänta 10-15år på den

Nej, det är du som tror att vaccinen skyddar mot allt, verkar som du glömt av vad vaccinen är för.
    COVid-19 vaccinen är för COVID-19, visste du inte om det?

EpicF skrev 2021-10-17 22:10:09 följande:
    Ja, för de äldre dör inte av ålderdom....

Har du glömt att vi är i en tråd om COVID-19 och att dessa är de som dör av COVID-19 som jag tog upp?

Frågan är varför du börjar prata om annat, men antar att det är jobbigt att ha en ovetenskapligt påstående om att magiska saker som ska ske om 10-15år och tror prata om annat skulle ändra det

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-17 23:38:36 följande:
    Nej, det gör jag inte. Ditt inlägg tyder på att du tror att vaccinet skyddar mot allt som kan ta livet av en människa,ven ålderdom.

Nej, jag vet att vaccinet till viss del skyddar mot covid-19, gör att man förhoppningsvis ska få ett mild sjukdomsförlopp om man smittas av covid-19 och då ska minska inläggelser på bla IVA. Det skylla dock inte mot andra dödliga åkommor och gör inte att folk lever i all oändlighet. Hurvida folk som är vaccinerade lever om 10-15 år kan ingen svara på.

Nej, jag har inte glömt men så tror jag heller inte att vaccinet mot covid-19 skyddar mot allt, som du tror.

Magiska saker händer inte om 10-15 är. Bieffekter kan dyka upp. Folk kan dö, med/av covid-19 eller utan.

DU lägger orden i munnen på mig igen, jag går inte på sånt.
    Och det är då bara du som säger.

Det är ingen heller en förhoppning att de vaccinerade får ett mildare sjukdomsförlopp, det berättar inläggningarna och där 90% är ovaccinerade och fast dessa inte ens står för 15%.
    Kan inte bli mer självförklarande där och med den ÖVERDRIVET ÖVERTYDLIGA lilla klick som står för nästa all belastning i vården, men vill man inte ta in den faktan, så då blir det galet fel.
    Och ja, COVID-19, varför du börjar prata om annat är det ingen som vet, troligtvis inte du heller.

Jaså kan folk dö av/med/utan COVID-19, det var en otrolig nyhet, tror du vetenskapen vet om detta?
    För om inte, så har du kommit med årtusendet rön.
    Dock pratade jag om att nu dör de främst pga att inte att de klarar av att bilda antikroppar och ovaccinerade, vilket berättar att vaccinen är mycket effektiva.
    Var tvungen få med detta igen, då du ville prata om annat istället och så du inte glömmer av vad som sades.

Varför ändrade du ifrån biverkning till bieffekter för?
    Och vad är dessa bieffekter, för kan du inte berätta detta så är vi tillbaka till ruta ett igen, men istället magiska bieffekter.
    Det mest skrämmande dock är att du tror dessa uppstår ur tomma intet om  10-15år, varför för du denna desinformation för.
    För det är just ett antivaccerpropagande som du ger där och du försvarar dessa antivaccerpropaganda med näbbar och klor.

Och kom också ihåg att det funkar inte lägga orden i mun på mig, för då är det bara du som säger OCH ingen annan.

Och en annan sak du också kan komma ihåg, vi pratar om COVID-19 och COVID-19 vaccin i tråden, och inte om annat helt plötsligt om annat om vaccinen, som tex att vaccinen ska bota allt, för då är det bar du som säger och ingen annan.
    Eller om andra sjukdomar eller ålderdom, är ämnet så jobbigt för dig eftersom du väljer prata om annat än vaccinen och mitt i allt istället för adressera det citerade?

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-17 23:33:53 följande:
    Varför brukar man ställa frågor till folk?

Du fått svar av många här nu, och ändå låtsas du om att vi redan vet om att du inte har en vetenskaplig grund för ditt påstående.
    Och där uppstår magin som ska ske om 10-15år, som ingen förstår hur den ska gå till.
    För att berätta för oss vägrar du göra, vilket jag också förutspådde direkt.

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?