• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • molly50
    EpicF skrev 2021-05-28 10:23:04 följande:
    Så din vc ger ut p-piller på löpande band ut utan att följa de föreskrifter som finns?
    Här följs det inte heller upp vid varje receptförnyelse av p-piller.
    Kanske någon gång,men inte varje gång receptet ska förnyas.
    De kan också göra miindre uppföljningar i samband med att man är där för att ta cellprov.
  • EpicF
    molly50 skrev 2021-05-28 10:27:57 följande:

Här följs det inte heller upp vid varje receptförnyelse av p-piller.

Kanske någon gång,men inte varje gång receptet ska förnyas.

De kan också göra miindre uppföljningar i samband med att man är där för att ta cellprov.

Normala är väl en gång per år.
  • molly50
    EpicF skrev 2021-05-28 10:39:26 följande:
    Normala är väl en gång per år.
    Det är möjligt. Har ingen riktig koll på det. Vet bara att det inte görs vid varje receptförnyelse.
  • molly50
    molly50 skrev 2021-05-28 10:49:13 följande:
    Det är möjligt. Har ingen riktig koll på det. Vet bara att det inte görs vid varje receptförnyelse.
    I alla fall inte här,ska kanske tilläggas.
  • klyban
    Ess skrev 2021-05-27 17:39:35 följande:
    Får man utskrivet mediciner som har ovanliga men farliga biverkningar så kollas man innan man börjar ta dem och sedan fortlöpande under tiden medicineringen pågår.
    Men det här covid vaccinet ska bara matas ut oavsett hur det påverkar folk.
    Jag köper inte denna masshysterin utan kommer vänta och se vad som händer först, innan jag ens börjar fundera på att ta det.

Om du haft en enda kritik emot COVID-19, så berättar det att du ska stå i kön för vaccin.
    Annars är det bara titta på antalet döda, så inser man direkt att det inte är någon masshysteri.
    Utan det är exakt det man säger, en PANDEMI.

Men saken är att det påverkar folk väldigt lite, och de få problem som oftast uppstår är över mycket snabbt.

EpicF skrev 2021-05-27 17:46:50 följande:
    Nej, vacciner är inte något man kan följa från vaggan till graven.

Alvedon? Jaha, ska vi diskutera Alvedon nu också.

Den där introduktionskursen du pratar om igjen, vad är det för något? Var tar man den? Och vad blir man efter att ha tagit den?

Nej, man gör inte uppföljningar på alla som tatt vacciner eller speglat Astra Zenica.

Alla mediciner kollar man ifrån vaggan till graven, och det är ett resultat av neurosedynskandalen.
    Och även Astra Zenicas som man kollar gjort flera stora uppföljningar redan på.
    Varför du ska låtsas bort detta är väldigt tokigt, lite som att påstå att COVID-19 skulle var mer smittsamt än vattkoppor, det vet ju alla att så är det inte, utan vattkoppor är mångfalt mer smittsamt Solig

Du får ta någon kurs till, och denna gången om patologer, så kanske du får det rätt lite oftare.

Dock följer man alltid upp medicinerna ifrån vagga till graven.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-27 17:48:28 följande:
    Finns fler länder som stoppat helt. Norge har förövrigt stoppat helt med AZ. Det är fakta. Inte spridning av rädsla, osäkerhet, tvivel eller lögner.

Det är stoppat av en rädsla, prevalensen är för låg för inte fortsätta vaccinera med Astras zenacs vaccin.
    Detta är en typisk lyft av antivaccers, man lyfter nått man har generaliserat och sen tror sig säga nått genom glömma av allt annat.

Vi vet att medicin fungerar och vi vet att mediciner har biverkningar, tex så överstiger alvedon de som fått blodpropp och dött.

SÅ man får se denna selektivitet man har inför mediciner.
    Och sen när man massvaccinerar, så uppstår ett annat problem också som är MYCKET välkänt inom dessa områden och det är att folk blir sjuka helt utan att det är MEDICINENS fel.
    Och där har vi sett en hel del uppföljning även där, vet faktiskt inte varför du vill fantisera bort detta och vad det är för konstigt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    molly50 skrev 2021-05-27 21:07:40 följande:
    Fast att folk själva får skicka in rapporter om biverkningar kan inte kallas för en uppföljning,tycker jag.
    Det hade varit en annan sak om de hade tagit kontakt med folk efter att de fått sitt vaccin.

Det är fortfarande en uppföljning man då gör av medicinen, i studien gjorde man en mer omfattande uppföljning.

Men en uppföljning att ta blodprov på var individ, det är bara stolligheter.

Man följer upp det som har betydelse, verkan, skador och säkerligen nått mer som vi inte har adresserat här.

För du tror väl inte man lämnar medicinen vid för våg så fort man släppt medicinen och sen inte gör uppföljningar på medicinen löpande under medicinens livstid.
    Jag tror detta är ett argumentation som antivaccers bär och att man inte gör några studier eller uppföljningar.

Självklart har man koll på sin medicin även efter släppet.
    Och det har ju dom också påvisat ett antal gånger redan.

• AndreaBD
    EpicF skrev 2021-05-28 10:23:04 följande:
    Så din vc ger ut p-piller på löpande band ut utan att följa de föreskrifter som finns?
    Nu tänkte jag inte på speciellt på p-piller, men jag har fått alla möjliga mediciner utskrivna utan att läkaren har kollat närmare om just den medicinen verkar passa mig. Men de har väl inte alltid själva så bra koll på vad olika mediciner har för biverkningar och hur det passar ihop individuellt.
  • molly50
    klyban skrev 2021-05-28 11:33:03 följande:

Det är fortfarande en uppföljning man då gör av medicinen, i studien gjorde man en mer omfattande uppföljning.

Men en uppföljning att ta blodprov på var individ, det är bara stolligheter.

Man följer upp det som har betydelse, verkan, skador och säkerligen nått mer som vi inte har adresserat här.

För du tror väl inte man lämnar medicinen vid för våg så fort man släppt medicinen och sen inte gör uppföljningar på medicinen löpande under medicinens livstid.
    Jag tror detta är ett argumentation som antivaccers bär och att man inte gör några studier eller uppföljningar.

Självklart har man koll på sin medicin även efter släppet.
    Och det har ju dom också påvisat ett antal gånger redan.

Jag har aldrig påstått att man gör uppföljningar genom blodprov.
    Det vet jag inte var du har fått ifrån.
    Att man själv får rapportera in ev biverkningar på ett läkemedel eller vaccin är en annan sak.

Sen är det självklart att tillverkarna har koll på hur deras vaccin fungerar.
    Men det får de ju genom de rapporter som folk lämnar in.
  • klyban
    molly50 skrev 2021-05-28 13:12:05 följande:
    Jag har aldrig påstått att man gör uppföljningar genom blodprov.
    Det vet jag inte var du har fått ifrån.
    Att man själv får rapportera in ev biverkningar på ett läkemedel eller vaccin är en annan sak.

Sen är det självklart att tillverkarna har koll på hur deras vaccin fungerar.
    Men det får de ju genom de rapporter som folk lämnar in.

Nä, det har jag inte sagt heller, men du ger dig in i en diskussion där den var uppföljningen.
    Och då har man gått över till svart och vitt för evigheter sedan och när man vill påstå att endast en uppföljning med blodprov på alla skulle vara enda uppföljningen.

Tillverkarna och de inblandade får en uppföljning löpande, och vi har haft mer än ett agerande på dessa uppföljningar.
    Den mest vanliga där var efter godkännandet blodproppar, som hade en extrem lågt prevalens på de vaccinerade.

Ja, det är självklart att de följer sina mediciner, och detta görs på mer än ett ställe.
    Jag vet inte vad man ska säga med denna desinformation att man inte gör, för ingen går på den ens.

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?