EpicF skrev 2021-05-27 18:05:20 följande:
Fler än två länder är att beteckna som många länder.
Nej, många i den användningen betyder "ett stort antal".
Det var ju inte "fler än två", eller ens två utan bara ett (Norge).
Ess skrev 2021-05-27 18:06:11 följande:
Ja det gör dem. Man kollas innan man börjar ta dem och sen vid varje förnyelse av receptet, så det är inget de bara ger en för att det ska så va.
När jag medicinerades med tabletter som, mycket ovanligt dock, kunde orsaka leverkollaps så lämnade jag blodprov en gång i månaden. Hade de inte haft den noggranna kollen så hade jag avstått från att ta den, precis som jag gör med vaccinet nu.
Man följer knappast upp alla som tar p-piller varje månad eller de flesta andra läkemedel.
Jag använder eller har använt mediciner som har "p
lötslig kardiell död", "njurskador", "psykotiska episoder", "mani", "hallucinationer", "hjärtstillestånd", "lunginflammation", "dövhet", "leversvikt (som i sällsynta fall har lett till döden)" som möjliga biverkningar men inte följer man upp det mer än i bästa fall en gång i halvåret. Och då knappast med något jättebatteri av tester eftersom de är just mycket ovanliga.
Den enda allvarliga biverkningen på de vaccin som nu används är anafylaktisk chock och det märks inom 15 minuter. Så det finns inget att följa upp och dina argument håller inte.
Så vi får väl hoppas att du köpt hela konspirationsteorin att pandemin skulle påhittad av Bill Gates, med nanochip, 5G-master och covid-vaccin för annars verkar det inte som ett särskilt smart beslut.
Ess skrev 2021-05-27 17:41:55 följande:
Ha ha lånat ut, vilken fin omskrivning för att ha dumpat skiten i knät på något mindre bemedlat land.
Du tror att Sverige, Tyskland och Island inte har råd med andra vaccin? Du får nog bättre på din analys en hel del...
Snarare att Danmark och Norge inte har så stor smittspridning då de tycker att de kan chansa och vänta så de inte riskerar få dålig press och dör någon av covid så är det sånt som händer, man har ryggen fri, det viktigaste inom många statliga verksamheter...