• Anonym (TS)

Min granne / arbetskamrat...

... som är en idiot? Nja jag vet inte om det är den rätta ordet i detta sammanhanget.

Vi kom i kontakt genom hans fru. Vi var nyinflyttade o kände inte några i området , en dag fick jag en meddelande att de bor några hus borta , våra barn går i samma förskola o det vore trevligt att lära känna varandra. Vi träffade några gånger men det funkade inte så bra mellan barnen och mina började gnälla att de vill inte umgås mer med de. Då höll han på att bygga något och jag föreslog vänskapligt att min man som är snickare kan hjälpa till. Så blev det . Och de bjöd på middag. Vi bjöd tillbaka. O så gick det . (Jag tyckte(tycker) han är jätte sexig och föll för honom liite. - Nja det har inte att göra med saken egentligen)

Det visade sig att han är arbetsledare på ett plats vilket matchar mitt yrke väldigt bra. Och de hade en ledig plats. Jag var fortfarande utan jobb. Han presenterade mig till hans chef, som tyckte om mig och jag fick jobbet .

Nåväl från och med då blev han även mitt arbetsledare. Ok. Men det blev det lite komplicerat. Mina kollegor behandlar honom som ?chef?. Jag fallerar inte framför honom, jag håller en vänskapligt ton även på jobbet och behandlar honom som en kompis. Jag märkte att det var kanske inte vad han förväntade sig. Arbetsplatsen ligger utanför samhället ca 30-40 km, utan kollektivtrafik, vi åker bil. Jag hör alltid av mig till honom när jag kommer med eget bil och frågar om han vill komma med mig. Så är det inte från hans sida. Varje gång jag vet att vi ska jobba båda två dagen innan hör jag av mig för att samprata vad ska vi komma med. Det gör han aldrig. Han är min arbetsledare. Så han bör veta mycket väl vilka dagar kommer jag och när jag är ledig. Ändå har det hänt att han körde med sitt bil till jobbet och inte ens frågat om jag vill åka med.

På jobbet vissa dagar är han gullig och vänskapligt. Och ibland är han nästan sur och håller näsan högt upp.

Jag vet inte hur ska jag behandla det här ...

• Svar på tråden Min granne / arbetskamrat...
  • Anonym (F)
    Anonym (Bea) skrev 2021-05-09 19:14:39 följande:

Du avslöjar mycket om dig själv. Du är medveten om att om han, hans fru eller någon kollega eller annan person som känner dig väl hittar denhör tråden, så är risken stor att de vet vem du är.

Du är massageterapeut, din man snickare, din granne spamanager, ni bor 3-4 mil från arbetsplatsen, barn i samma förskola, många kollegor som samåker osv.

Spela roll, hon hoppas ju ändå på att de ska bli swingers så det kanske triggar igång nåt! :D
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2021-05-09 18:43:53 följande:

Fattar för övrigt fortfarande inte varför vissa påstår att man måste slick röv för sitt chef.

Jag sa aldrig att jag sätter mig emot hans vilja på jobbet,jag är självklart medveten om att han är där för att samordna och ta ansvar för oss andra . Jag följer hans instruktioner jag struntar inte i vad han säger. Jag behandlar bara honom som en vanlig människa.

Och för att tydligt göra för andra vad jag menade utvecklar jag.

Vi jobbar på ett spa. Jag är massageterapeut,han är spa manager. Våra högsta chefar kommer regelbundet på massage/ansiktsbehandling. Vi terapeuter byter massage emellan oss. Fick jag en massage av någon så är jag skyldig med en för hen. Eftersom vi är öppet alla dagar året runt har vi två spa manager som jobbar växelvis:han o en tjej. Då och då typ en gång i månaden kommer de och vill ha massage. Tjejen brukar dock ge tillbaka. Han förväntar det som ?chef?. Det jag menade att jag behandlar honom inte som mina kollegor var att när han fick massage av mig så sa jag efteråt att han var skyldig mig med en massage. Det var det. Han blev lite rundögd fast nu kommer jag få massa påhopp pga covid

Vem pratar om att "slicka röv"? Du ska behandla honom som din chef och inte som din kompis.
  • Anonym (haha ok)

För att vara lite snäll mot dig ts så tycker ajg det är fel av din chef, granne och vän att ens ta en massage utav dig när det uppenbarligen är väldigt lösaktigt på spa:et.

Hade aldrig accepterat det som din man. Och än mindre att behöva sitta och äta mat med er och inte ens veta om hur lösaktigt det faktiskt verkar vara på eran arbetsplats.

Låter som drömmen som singel, utan familj och framför allt inte som gift.

Men i det skedet som ni faktiskt befinner er i så känns det hela väldigt sjukligt, alltihop. Kan förstå att du går igång när du får ge massage till en som du är attraherad utav. Men du har helt glömt bort din man och dina barn i detta.

Förstår även att du hoppas på något än mer, då det verkar väldigt sexuellt laddat på arbetsplatsen. Men nej, det här känns inte bra. Än mindre för din mans skull eller din arbetsledares fru.

Börjar du inte ta avstånd starkt ifrån dina fantasier eller tankar så kommer allt gå åt skogen en dag, även om ni lyckas dölja det ett tag.

• Anonym (Känner till detta)
    Anonym (haha ok) skrev 2021-05-09 20:02:26 följande:

För att vara lite snäll mot dig ts så tycker ajg det är fel av din chef, granne och vän att ens ta en massage utav dig när det uppenbarligen är väldigt lösaktigt på spa:et.

Hade aldrig accepterat det som din man. Och än mindre att behöva sitta och äta mat med er och inte ens veta om hur lösaktigt det faktiskt verkar vara på eran arbetsplats.

Låter som drömmen som singel, utan familj och framför allt inte som gift.

Men i det skedet som ni faktiskt befinner er i så känns det hela väldigt sjukligt, alltihop. Kan förstå att du går igång när du får ge massage till en som du är attraherad utav. Men du har helt glömt bort din man och dina barn i detta.

Förstår även att du hoppas på något än mer, då det verkar väldigt sexuellt laddat på arbetsplatsen. Men nej, det här känns inte bra. Än mindre för din mans skull eller din arbetsledares fru.

Börjar du inte ta avstånd starkt ifrån dina fantasier eller tankar så kommer allt gå åt skogen en dag, även om ni lyckas dölja det ett tag.

Hon har inte lyckats dölja det och nej han är inte intresserad...
  • Anonym (TS)
    Anonym (Bea) skrev 2021-05-09 19:14:39 följande:

Du avslöjar mycket om dig själv. Du är medveten om att om han, hans fru eller någon kollega eller annan person som känner dig väl hittar denhör tråden, så är risken stor att de vet vem du är.

Du är massageterapeut, din man snickare, din granne spamanager, ni bor 3-4 mil från arbetsplatsen, barn i samma förskola, många kollegor som samåker osv.

Jag sa aldrig att vi lever i Sverige :)
  • Anonym (TS)

Nytt uppdatering med viktigt information.

Det kom fram idag att grannfrun och min man kände varandra sedan tidigare. De hade något affär / eller what/ när de var tonåringar - tjejen var förälskad i honom enligt min man..sedan man vet ju inte om det var så eller tvärtom. Men det var kanske inget att göra med den här tråden. Och jag tycker vi kan avsluta den tråden nu för det började avvika rätt mycket av ämnet nu.

• Anonym (TS)

vissa föreställer sig i tråden att jag springer efter honom med tungan utanför munnen som en liten valp.. nää :) vi ha en helt normalt relation och jag jagar inte honom ...

jag hör av mig när jag vet att det är hans tur o vi båda ska jobba och frågar om vem åker han med imorgon / vilka jobbar och om han vet om det finns fler platser - det är bara dumt båda ekonomiskt o miljövänligt att köra egna alla när vi får plats i en bil. Han åker oftast med någon annan och det handlar minsann inte om att han undviker mig . Snarare att han tycker inte det är hans ansvar hur jag kommer till jobbet. Men det blir bara konstigt om det är alltid bara jag som hör av mig - och DET var hela grejen med den här tråden!!

• Panduro

Men vad syftet med tråden än är så kan vi slå fast följande: Du är kåt på honom. Du hoppas att din man och grannfrun vill ligga med varandra, och att du och chefen får vara med.

Att chefen återgäldar en massage (som är brukligt kollegor emellan) och att din man känner grannfrun från tonåren säger oerhört lite om din fantasi kommer att bli verklighet eller inte.

Det enda du kan göra är att fråga både din man, din grannfru och din chef om de vill knulla. Räkna dock med risken att du blir utan både man, granne och jobb. Men vem vet, kanske det går jättebra!

• Anonym (Nio)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-10 03:30:59 följande:

vissa föreställer sig i tråden att jag springer efter honom med tungan utanför munnen som en liten valp.. nää :) vi ha en helt normalt relation och jag jagar inte honom ...

jag hör av mig när jag vet att det är hans tur o vi båda ska jobba och frågar om vem åker han med imorgon / vilka jobbar och om han vet om det finns fler platser - det är bara dumt båda ekonomiskt o miljövänligt att köra egna alla när vi får plats i en bil. Han åker oftast med någon annan och det handlar minsann inte om att han undviker mig . Snarare att han tycker inte det är hans ansvar hur jag kommer till jobbet. Men det blir bara konstigt om det är alltid bara jag som hör av mig - och DET var hela grejen med den här tråden!!

Det är du som gör det konstigt, han struntar i med vem/hur du tar dig till jobbet. Väldigt märkligt att du har så lite kontakt med dina andra kollegor att du inte kan fråga dem, trots att ni uppenbarligen ofta samåker. Du letar ju anledningar till att få höra av dig till honom. Och han bryr sig inte.
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-10 03:09:09 följande:

Nytt uppdatering med viktigt information.

Det kom fram idag att grannfrun och min man kände varandra sedan tidigare. De hade något affär / eller what/ när de var tonåringar - tjejen var förälskad i honom enligt min man..sedan man vet ju inte om det var så eller tvärtom. Men det var kanske inget att göra med den här tråden. Och jag tycker vi kan avsluta den tråden nu för det började avvika rätt mycket av ämnet nu.

Och du tror fortfarande att hon inte alls har nåt intresse av honom när hon verkar så tacksam över att han hjälper dem med det ena och det andra.... :)
Svar på tråden Min granne / arbetskamrat...