• Anonym (F)

Min granne / arbetskamrat...

Du måste särskilja på jobb och privatliv. Du ska behandla honom som en arbetsledare när ni är på jobbet och sluta erbjuda skjuts till jobbet. Dessutom tror jag att du misstolkar hans vänlighet för flörtande, oavsett vilket är det väldigt olämpligt för dig att ge dig in i nåt sånt oavsett om det är din arbetsledare, din granne eller någon annan för den delen. Du är faktiskt gift så håll dig på din kant!

• Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 16:11:37 följande:

Imorse samåkte vi .. det var då innan jag skrev den här tråden.

Under dagen undvek jag honom/vi varandra. Han kom inte bak till mig som han brukar, jag gick inte fram till kontoret som jag brukar. Vi såg varandra när jag hade vägarna förbi men vi har inte pratat alls , han var upptaget hela dagen med att lära in en ny kollega.

Jag funderar på , om jag vill inte sluta? Om jag vill inte hålla avstånd? Inte så att det skulle hända något, det vore helt olämpligt. Men att leka. Jag vet att det är en farlig lek. Men det är kanske just därför så spännande. Jag behöver den här spänningen. Det är nyttigt för mig i alla fall. Vad skulle det skada? Om vi gör inget...

Nu vänder jag mig till er för råd, så inga påhopp snälla.

Men ge dig... Nyss satt du och var så lättad över hur klokt du kunde tänka efter att ha läst igenom tråden en gång til, sen säger du att han vore världens sämsta val att vara otrogen med och nu tycker du plötsligt att det vore en skitbra idé att hålla på och flörta med honom??

SLUTA. Lämna honom helt ifred, fokusera på att vara vän med hans fru, om du klarar av att bete dig normalt kring honom, och han är hädanefter enbart din arbetsledare på jobbet och privat är du artig men inget annat.

Och en sak till, fatta att han INTE är intresserad av dig!!
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 19:16:38 följande:

Ok. Det verkar som av alla som läste och svarade i tråden van ?C och A? enda som har lagt märke till att vi har kontakt även utanför jobbet. Han är inte bara mitt chef. Och min man och hans fru håller också kontakten med varandra. Så ja. Jag ger upp.

Ts, vi fattar att ni är grannar och att du fick jobbet först senare, det spelar ingen roll. Sluta med dina fantasier om vad som kommer att hända med dig/er och grannparet. Det är ganska tydligt att det iaf inte blir nåt swingersparty eftersom din CHEF/granne inte är intresserad, men om du är ok med att din man ligger med grannfrun kan du ju börja med att föreslå det, så kanske han är ok med att du skaffar någon annan vid sidan om, för det är ju det du vill egentligen.
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 19:32:03 följande:
    Och hur har du kommit fram till det ? Att han inte är intresserad ?
    En hint vore ju att han aldrig erbjuder dig skjuts till jobbet t ex.....
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 20:32:10 följande:
    Tack för en bra skratt :)) det var en rolig sammanfattning av situationen.

Du har rätt att jag är fånigt där ... jag drömmer bort mig. Men o andrasidan är jag säkert på att han har också vissa känslor för mig eller kanske inte känslor men intresse. Även om han är mer vuxet på den fronten och hanterar det bättre . O mest sannolikt verkar det att han vill slippa situationer som kan missförstås av andra därför vill han inte skjussa mig. Jag vet hur annorlunda beter han sig när vi är bara två och kan inte tolka det annat än en kvävd intresse. Vi vet ju båda två att det kan /får inte hända någonting mellan oss. Men är säkert på att om vi var singlar skulle det vara annorlunda.
    Eller så är han bara normalt trevlig...
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-09 18:43:53 följande:

Vi jobbar på ett spa. Jag är massageterapeut,han är spa manager. Våra högsta chefar kommer regelbundet på massage/ansiktsbehandling. Vi terapeuter byter massage emellan oss. Fick jag en massage av någon så är jag skyldig med en för hen. Eftersom vi är öppet alla dagar året runt har vi två spa manager som jobbar växelvis:han o en tjej. Då och då typ en gång i månaden kommer de och vill ha massage. Tjejen brukar dock ge tillbaka. Han förväntar det som ?chef?. Det jag menade att jag behandlar honom inte som mina kollegor var att när han fick massage av mig så sa jag efteråt att han var skyldig mig med en massage. Det var det. Han blev lite rundögd fast nu kommer jag få massa påhopp pga covid

Ts, förutom din tråd så är ju det där systemet helt sjukt. Jag betalar hellre pengar än att vara skyldig fysiska tjänster..... Och du har ingen skyldighet att massera honom bara för att han är chef!! Då ska han boka tid och betala precis som alla andra kunder. Han utnyttjar er bara! Att han blev "rundögd" var väl för att han aldrig fått krav tillbaka.
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-09 18:59:42 följande:
    Jag har inga problem med det . Jag skulle inte heller ha råd med så mycket massage hur mycket jag kan få på den här sättet. Vi har fasta arbetstider men ofta inte kunder från morgon till kväll. Man hinner väl när han ändå är där. Han får det utan återkrav av mina kollegor. Medan jag tycker att det har inte så mycket med jobbet än göra utan det är snarare en vänlig tjänst vi gör för varandra, jag behandlade honom inte som ?chef? i den situationen och sa att han var skyldig med en massage - lite halv-allvarligt, lite för att hetsa för skojskull för jag märkte att han vill synas så mycket mer än vi andra. (Jo nu kommer säkert någon som ska hoppa på mig för han är ju vår överträdare. Men jag tycker inte ena är mer än den andra som människa)

För övrigt fick jag tillbaka massagen några månader senare. Och det påverkar också min uppfattning om varför tycker jag att han är visst intresserad , o snarare vill bara förtycka det inom sig.
    Självklart ska det vara ge och ta även för chefer om ni har det systemet, fortfarande väldigt konstigt måste jag säga. Men, du behöver inte läsa in mer i massagen än att han gav tillbaka då han var skyldig dig. Såvida det inte var happy ending....
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-09 19:09:38 följande:
    Nää det var det inte :) men det var speciellt på något sätt , det var annorlunda
    Det var det säkert för DIG, däremot inte för honom.
  • Anonym (F)
    Anonym (Bea) skrev 2021-05-09 19:14:39 följande:

Du avslöjar mycket om dig själv. Du är medveten om att om han, hans fru eller någon kollega eller annan person som känner dig väl hittar denhör tråden, så är risken stor att de vet vem du är.

Du är massageterapeut, din man snickare, din granne spamanager, ni bor 3-4 mil från arbetsplatsen, barn i samma förskola, många kollegor som samåker osv.

Spela roll, hon hoppas ju ändå på att de ska bli swingers så det kanske triggar igång nåt! :D
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-10 03:09:09 följande:

Nytt uppdatering med viktigt information.

Det kom fram idag att grannfrun och min man kände varandra sedan tidigare. De hade något affär / eller what/ när de var tonåringar - tjejen var förälskad i honom enligt min man..sedan man vet ju inte om det var så eller tvärtom. Men det var kanske inget att göra med den här tråden. Och jag tycker vi kan avsluta den tråden nu för det började avvika rätt mycket av ämnet nu.

Och du tror fortfarande att hon inte alls har nåt intresse av honom när hon verkar så tacksam över att han hjälper dem med det ena och det andra.... :)
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-10 10:56:48 följande:
    Nej det sa jag inte. Jag sa att det har inte hänt någonting mellan de. Jag känner min man o litar på honom över 150% mer än något annat i världen. Jag skulle snarare tro att jorden är platt än att han var otrogen. Det vet jag . Punkt.

Däremot tror jag att de är intresserade av varandra. En kväll när vi bastade - så kom det till tall på något vis om vi skulle få plats i vårt bastu alla fyra - det var nog i samband med att vi åt middag med grannparet. Och jag undrade om han gillade tanken. Han sa bara att det vore kanske komplicerat att ordna det pga barnen. (Medan vid en tidigare tillfälle när vi snackade om ett annat par, var han snabbt med att säga att han gillar varken tjejen eller killen och tycker de var inte alls attraktiva)
    Låt mig rätta dig lite - det har inte hänt något mellan dem såvitt du VET. De kan lika gärna ha haft sex för länge sen. Skönt att du känner din man så väl så du kan lita på honom då :)

Jaha, då återstår väl bara att övertyga din arbetsledare då att vara med i leken! Lycka till :D
  • Anonym (F)
    Anonym (....) skrev 2021-05-10 11:30:27 följande:
    Jag sa aldrig att det var han som avgjorde att du fick jobbet. För det vet vi att det inte var.

Ja, du är duktigt på ditt jobb. Men det finns endel andra saker som du inte är bra på. Tyvärr är det något du inte alls har insikt i.
    För att inte tala om hur pinsamt det måste vara för honom att ts håller på som hon gör! Hoppas att ingen av de andra anställda har upptäckt det åtminstone. Å andra sidan, det är väl bara ts som skämmer ut sig isf.
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-13 09:47:15 följande:

Nu då om alla trollet färdig sig så kan vi kanske återvända till ämnet lite mer seriöst...

Lämna honom ifred. På jobbet ska du behandla honom som en CHEF, när ni umgås privat kan du bete dig mot honom som vilken människa som helst. Sluta tjata om skjutsningar, gå med i de andras chatgrupper om du vill samåka.
Svar på tråden Min granne / arbetskamrat...