Anonym (TS) skrev 2021-05-08 16:11:37 följande:
Imorse samåkte vi .. det var då innan jag skrev den här tråden.
Under dagen undvek jag honom/vi varandra. Han kom inte bak till mig som han brukar, jag gick inte fram till kontoret som jag brukar. Vi såg varandra när jag hade vägarna förbi men vi har inte pratat alls , han var upptaget hela dagen med att lära in en ny kollega.
Jag funderar på , om jag vill inte sluta? Om jag vill inte hålla avstånd? Inte så att det skulle hända något, det vore helt olämpligt. Men att leka. Jag vet att det är en farlig lek. Men det är kanske just därför så spännande. Jag behöver den här spänningen. Det är nyttigt för mig i alla fall. Vad skulle det skada? Om vi gör inget...
Nu vänder jag mig till er för råd, så inga påhopp snälla.
Men ge dig... Nyss satt du och var så lättad över hur klokt du kunde tänka efter att ha läst igenom tråden en gång til, sen säger du att han vore världens sämsta val att vara otrogen med och nu tycker du plötsligt att det vore en skitbra idé att hålla på och flörta med honom??
SLUTA. Lämna honom helt ifred, fokusera på att vara vän med hans fru, om du klarar av att bete dig normalt kring honom, och han är hädanefter enbart din arbetsledare på jobbet och privat är du artig men inget annat.
Och en sak till, fatta att han INTE är intresserad av dig!!