• Anonym (TS)

Min granne / arbetskamrat...

... som är en idiot? Nja jag vet inte om det är den rätta ordet i detta sammanhanget.

Vi kom i kontakt genom hans fru. Vi var nyinflyttade o kände inte några i området , en dag fick jag en meddelande att de bor några hus borta , våra barn går i samma förskola o det vore trevligt att lära känna varandra. Vi träffade några gånger men det funkade inte så bra mellan barnen och mina började gnälla att de vill inte umgås mer med de. Då höll han på att bygga något och jag föreslog vänskapligt att min man som är snickare kan hjälpa till. Så blev det . Och de bjöd på middag. Vi bjöd tillbaka. O så gick det . (Jag tyckte(tycker) han är jätte sexig och föll för honom liite. - Nja det har inte att göra med saken egentligen)

Det visade sig att han är arbetsledare på ett plats vilket matchar mitt yrke väldigt bra. Och de hade en ledig plats. Jag var fortfarande utan jobb. Han presenterade mig till hans chef, som tyckte om mig och jag fick jobbet .

Nåväl från och med då blev han även mitt arbetsledare. Ok. Men det blev det lite komplicerat. Mina kollegor behandlar honom som ?chef?. Jag fallerar inte framför honom, jag håller en vänskapligt ton även på jobbet och behandlar honom som en kompis. Jag märkte att det var kanske inte vad han förväntade sig. Arbetsplatsen ligger utanför samhället ca 30-40 km, utan kollektivtrafik, vi åker bil. Jag hör alltid av mig till honom när jag kommer med eget bil och frågar om han vill komma med mig. Så är det inte från hans sida. Varje gång jag vet att vi ska jobba båda två dagen innan hör jag av mig för att samprata vad ska vi komma med. Det gör han aldrig. Han är min arbetsledare. Så han bör veta mycket väl vilka dagar kommer jag och när jag är ledig. Ändå har det hänt att han körde med sitt bil till jobbet och inte ens frågat om jag vill åka med.

På jobbet vissa dagar är han gullig och vänskapligt. Och ibland är han nästan sur och håller näsan högt upp.

Jag vet inte hur ska jag behandla det här ...

• Svar på tråden Min granne / arbetskamrat...
  • Anonym (TS)
    Anonym (F) skrev 2021-05-08 19:24:00 följande:

Ts, vi fattar att ni är grannar och att du fick jobbet först senare, det spelar ingen roll. Sluta med dina fantasier om vad som kommer att hända med dig/er och grannparet. Det är ganska tydligt att det iaf inte blir nåt swingersparty eftersom din CHEF/granne inte är intresserad, men om du är ok med att din man ligger med grannfrun kan du ju börja med att föreslå det, så kanske han är ok med att du skaffar någon annan vid sidan om, för det är ju det du vill egentligen.

Och hur har du kommit fram till det ? Att han inte är intresserad ?
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 19:32:03 följande:
    Och hur har du kommit fram till det ? Att han inte är intresserad ?
    En hint vore ju att han aldrig erbjuder dig skjuts till jobbet t ex.....
  • Fiona M

Din man och frun verkar ju trivas ihop på riktigt, medan han håller dig kort, förmodligen för att han ser att du är intresserad.
    Fatta vinken.

• Anonym (TS)
    Anonym (Bea) skrev 2021-05-08 19:31:33 följande:

Nej jag har läst hela tråden om att ni bjuder varandra på middag och barnen står ut att leka 1 gång/mån och att din man snickrar åt grannfrun och hon är så förtjust över det och du finner grannmannen/chefen sexig och vill leka farligt även om inget händer eller så kan ni ju ha en fyrkant allihop för det är ju lite svårt att hitta nya vänner som nyinflyttade. Och sen problemet med samåkningen då att han inte hör av sig till dig när han åker, men självklart vill han säkert knulla både dig och din man nån gång i framtiden. Tillsammans med frun då. Som du gärna ser att din man tycker om, det gör inget.

Tack för en bra skratt :)) det var en rolig sammanfattning av situationen.

Du har rätt att jag är fånigt där ... jag drömmer bort mig. Men o andrasidan är jag säkert på att han har också vissa känslor för mig eller kanske inte känslor men intresse. Även om han är mer vuxet på den fronten och hanterar det bättre . O mest sannolikt verkar det att han vill slippa situationer som kan missförstås av andra därför vill han inte skjussa mig. Jag vet hur annorlunda beter han sig när vi är bara två och kan inte tolka det annat än en kvävd intresse. Vi vet ju båda två att det kan /får inte hända någonting mellan oss. Men är säkert på att om vi var singlar skulle det vara annorlunda.
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 20:32:10 följande:

Du har rätt att jag är fånigt där ... jag drömmer bort mig. Men o andrasidan är jag säkert på att han har också vissa känslor för mig eller kanske inte känslor men intresse. Även om han är mer vuxet på den fronten och hanterar det bättre . O mest sannolikt verkar det att han vill slippa situationer som kan missförstås av andra därför vill han inte skjussa mig. Jag vet hur annorlunda beter han sig när vi är bara två och kan inte tolka det annat än en kvävd intresse. Vi vet ju båda två att det kan /får inte hända någonting mellan oss. Men är säkert på att om vi var singlar skulle det vara annorlunda.
    Eller så är han bara normalt trevlig...
  • C och A
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 19:16:38 följande:

Ok. Det verkar som av alla som läste och svarade i tråden van ?C och A? enda som har lagt märke till att vi har kontakt även utanför jobbet. Han är inte bara mitt chef. Och min man och hans fru håller också kontakten med varandra. Så ja. Jag ger upp.

Skicka PM så kan vi fortsätta mer seriöst
  • Anonym (Känner till detta)

Har det slagit dig att han precis som dina barn tycker att någon gång i månaden är ganska lagom dos av er? Att du kom in på jobbet gjorde att det blev lite för mycket. Han tycker du är helt ok trevlig och är därför trevlig tillbaka (du uppfattar det som flört)

Det blir dock lätt för mycket och du kan inte hålla jobbdistans utan kör privat ton, han tycker det bli jobbigt (du uppfattar det som att han sätter näsan i vädret). Samåka med dig pallar han definitivt inte. Det skulle bli på tok för mycket nu när han börjat störa sig.

Han ältar detta en hel del med frun och med vänner. Ett misstag att hjälpa dig att få jobbet.

Och lite kravlöst familjegrannumgänge vill man ju inte sabba. Ni är visserligen inte nära vänner, men bor nära så han vill helst lösa det smidigt. Just nu är det lite Fredrik i Solsidan när han samåker med Anette.

Så ett tips från en med insyn: Backa helt från honom på jobbet. Ni är inte nära vänner och de är inte intresserade av er.

• Anonym (haha ok)

Tycker det låter rätt sjukt att du ts erbjöd din man att hjälpa grannen för att DU var intresserad utav han och fann han attraktiv. Dessutom körde du över barnens vilja om att inte vilja umgås med barnen.

Det var ju snällt att grannen hjälpte dig att fixa jobb. För det var antagligen p ga han som du ens fick jobbet (med tanke på hur omogen du låter vara).

Och på det så behandlar du honom som vem som helst (vän) fast han har en högre auktoritet över er vanliga arbetare. Visst, man kan ha fantasier osv. Men det bör stanna där, spec när ni alla bor grannar, barnen gillar inte vara med deras och hela din ekonomi bygger på att ni har en god relation.

Du är redan bevisat dig att du skiter i vad barnen känner. - Minus den.
    Du lånar ut din man för att du är kåt i den andra mannen. - Minus på den.
    Du klarar inte särskilja vänskap utanför arbetet vs arbetet.

Samt du riskerar att förlora arbetet dessutom utöver grannosämjan.

Låter som att du bör söka nytt arbete för att enbart hålla eran grannrelation på fritiden då du inte klarar av att respektera din granne på arbetet.

O sen, bara för att du tycker att hans kvinna kanske är vacker så är det inte säkert att han tycker det. Du jobbar med mannen du vill åka bil med han och du vill vara med han på din fritid. Kom igen, var har du ansvaret gentemot din egna mat och familj? 

Det är en stor skillnad mot din mans relation med grannfrun kan jag anta då de antagligen har kontakt p ga kommunicera ang barnen. Medans du flörtar konstant med mannen, fritid, bil, och jobb.

Du behöver sätta tyngd på dina snurriga tankar för snärt spinner det så fort att alltihop bara exploderar.

• Anonym (haha ok)

Rättat texten lite.

Anonym (haha ok) skrev 2021-05-09 11:23:59 följande:

Du är redan bevisat dig att du skiter i vad barnen känner. - Minus den.
    Du lånar ut din man för att du är kåt i den andra mannen. - Minus på den.
    Du klarar inte särskilja vänskap utanför arbetet vs arbetet. Lär dig!
    Du riskerar att förlora arbetet dessutom. -Minus på den.
    Du riskerar att skapa en jobbig grann-osämja.- Minus på den.

Låter som att du bör söka nytt arbete för att enbart hålla eran grannrelation på fritiden då du inte klarar av att respektera din granne på arbetet.

O sen, bara för att du tycker att hans kvinna kanske är vacker så är det inte säkert att din man tycker det. Du jobbar med mannen du vill åka bil med. Du vill vara med han på din fritid. Kom igen, var har du ansvaret gentemot din egna man och familj? 

Det är en stor skillnad mot din mans relation med grannfrun kan jag anta då de antagligen har kontakt p ga kommunicera ang barnen. Medans du flörtar konstant med mannen, fritid, bil, och jobb.

Du behöver sätta tyngd på dina snurriga tankar för snärt spinner det så fort att alltihop bara exploderar.

• EpicF
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 20:32:10 följande:

Han har inte gjort antydan till att visa intresse för dig. Tvärt om han undviker dig, vill inte samåka etc. Han är inte intresserad och tycker förmodligen du är jobbig och ångrar att han hjälper dig med jobb.
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 08:11:51 följande:

Mina kollegor behandlar honom som ?chef?. Jag fallerar inte framför honom, jag håller en vänskapligt ton även på jobbet och behandlar honom som en kompis.

Eftersom han ÄR din chef så är det självklart att även du ska behandla om som det på jobbet, i likhet med dina kollegor och inte som en kompis.
Svar på tråden Min granne / arbetskamrat...