Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

BIM Juni

MBL1712 skrev 2021-05-31 20:22:56 följande:

Nu har jag blivit HELT testgalen jag vet... (döm mig inte allt för hårt) men visst har det blivit starkare? Nedan två bilder är från nu efter jag hållt mig 2,5 timme

Det ser absolut starkare ut!!! Vågar mig på ett tidigt grattis :D
  • Hoppas2022

Min glädje över skuggorna på testen var kortvarig :( fick blankt test nu på morgonen och mina spottings började i natt så får antagligen mensen imorgon eller på torsdag då.

• Hoppas2022
    MBL1712 skrev 2021-06-01 08:15:50 följande:

Jag fick det bekräftat imorse och nu kan jag säga att jag är GRAVID :) hoppas att det går vägen! Vet inte hur bra det kommer synas på bilden men det är tydligt irl :)

Känner att jag verkligen vill skicka en stor kram till er alla för er fantastiska stöttning här på fl. Jag har känt mig nervös att vara delaktig i trådarna men glad att jag gjorde det! :)

Jag vill gärna vara kvar i tråden så jag kan följa er alla! :)

Stort stort grattis!!!! :D
  • Hoppas2022
    Anonym (Ilse) skrev 2021-06-01 07:47:01 följande:

Jag är så oändligt besviken känner jag. Alltså jag har känt annorlunda denna gång, mår illa senaste två dagarna och tröttare på dagarna somnade halv nio igår.

Jag äter ssri pga ångest efter vårt barn dog och den gav ju mig illamående när jag satte in den för några månader sen, men känns ju konstigt eftersom insättningssymtomen nu är över.

Varför blir jag inte gravid :?-(

Förhoppningsvis är det att ditt plus kommer om någon dag <3 hur många månader har ni försökt?
  • Hoppas2022
    Anonym (Ilse) skrev 2021-06-01 08:51:07 följande:

Sist plussade jag eftermiddag CD27 så känns osannolikt

Försökt försökt 3 mån men oskyddat 2 mån innan. Jag har haft väldigt lätt att bli gravid innan så det här är nytt för mig, att inte bli gravid direkt. Det blir ju sån stress att oroa sig och herregud alla kurer jag provat...

Ok, jobbigt :( Kan säkert vara inre stress som påverkar, det är ju ett oerhört stort trauma att förlora ett barn. Samtidigt är det helt normalt att det tar upp till 12 månader att bli gravid. Efter 6 månader har runt 60% blivit gravida och efter 12 månader har runt 90% blivit gravida när man har oskyddat sex 2-3 gånger i veckan. Det är jobbigt att behöva vänta när man bara vill vara gravid och få sin lilla bebis men de flesta av oss kommer vara gravida inom 12 månader. Jag hoppas verkligen det är din tur snart <3 Jag kan tipsa om B-komplex ifall du inte redan tar det. Det hjälper på många sätt, dels till en bra ägglossning. Själv tar jag just nu apiforce från dag 1-7, rosenrot från dag 1 till äl och varje dag multivitaminer, omega3 och B-komplex.
  • Hoppas2022
    Anonym (Ilse) skrev 2021-06-01 12:33:47 följande:

Jag vet att det tar lång tid, men det gör det ju inte mer uthärdligt som du säkert själv vet :(

Att förlora ett barn är sån stor chock och omställning, att inte få hålla i det där efterlängtade barn du väntat på i 9 månader. Det är vansinne att uppleva.

Tack för tips <3

Jag har beställt hem q10 nu för framtida ägg om vi inte blir gravida på en gång.

Jag har provat både munkpeppar och apiforce denna månad. Jag har inte provat rosenrot förut, jag trodde det var mest för lust och ork? :)

Det finns en enda studie på rosenrot som jag känner till, den visade på ökad fertilitet hos däggdjur men kan såklart bero på ökad lust :) Jag känner ökad äl sekret, mer ont när ägget släpper och ökad lust när jag tar rosenrot. Sen så bidrar både apiforce och rosenrot till östrogen som ger en bra och tjock hinna för ägget att fästa i. Men ja, finns nog inte mycket bevis för att det hjälper men jag hoppar på allt ändå. Sist tog det 10 år för mig att bli gravid och jag känner att jag har inte så lång tid på mig denna gång så jag gör allt för att bli gravid så snart som möjligt.
  • Hoppas2022
    Anonym (Ilse) skrev 2021-06-01 13:44:33 följande:

Tack för svar!

Ja, jag förstår det. Har ni kollat vad tiden beror på?

Jag fick mer äl-sekret denna månad men jag tror det beror på progesteronet eller möjligen munkpepparen. Jag ville få lite ordning på hormonerna och de verkade bli mer stabila denna månad.

Ja vi har utrett det och det är oförklarlig sekundär infertilitet. Så allt var fint med oss, blir helt enkelt inte gravid bara. Men fick upp hoppet nu när jag fick min minsting förra året. Jag känner ett annat par som gick barnlösa i 15 år och plötsligt när de var runt 40 så fick de tre barn på raken. Så det är lite vad jag hoppas på att vi blir mer fertila med åldern :)
  • Hoppas2022

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket) PLUSSAT (tidigaste positiva test 28/5)

3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet)

3/6 eller 4/6 Wilmisenn, 22 år (3e försöket, 1 MA, 1 missfall) PLUSSAT (tidigaste positiva test 1/6)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Ssaarraa (1a försöket, 2 barn)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöker, andra barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

26/6 Monkan93, 27 år (1:a försöket, andra barnet)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barnet)

29/6 Hoppas2022, 37 år (fjärde försöket, fjärde barnet)

• Hoppas2022
    StoraMy skrev 2021-06-02 08:56:00 följande:

När jag tog fotot så var jag tvungen att dubbelkolla på stickan att det syntes något. Bilden plockade inte alls upp vad jag såg irl. Kunde hålla testet på en armlängdsavstånd och se ett svagt streck. Men nu är jag mest rädd för spökis! Och mens! Vill inte få upp hoppet... Så får vi se hur bra familjelivs upplösning av bilder är :)

Det syns! Själv litar jag inte på CB, jag fick ett synligare streck än detta och var inte gravid. Men håller tummarna för att ditt är början på ett positivt test!
  • Hoppas2022
    Ssaarraa skrev 2021-06-02 07:41:39 följande:

Lite chockad just nu. Tog ett digitalt test nu på jobbet som visade positivt!! Med två småbarn så fick vi bara till det samma dag som positivt ÄL test men det var tydligen tillräckligt.

Stort grattis :D
Svar på tråden BIM Juni