BIM Juni
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
BIM lista
4/6 Hoppas2022, 37 år (tredje försöket)
Var med i BIM maj tråden men mensen kom som väntat...:( kör med natural cycles och köpt digitalt Lh test inför denna månad ?? ett tag kvar till ägglossning nu dock
BIM lista
1/6 Clearmoon, 27 år (andra försöket)
BIM lista
6/6 Elin11989, 31 år (andra försöket)
På första försöket både tempade jag, körde med stickor, apiforce, bisolvon, vitaminer, kändes kul till en början men sen kände jag bara stress mot slutet, efter ÄL. Funderar på att skippa allt detta försök för att undvika onödig stress så kanske man slappnar av mer eller vad tror ni? :)
Tack snälla! :)
Jaa vitaminerna ska jag fortsätta med tänkte jag, eventuellt stickorna med men har inte bestämt mig än, vill inte känna mig stressad som sagt men å andra sidan kan det var skönt att få ÄL bekräftad. Ah okej men då förstår jag att du vill köra på med allt som finns, håller alla mina tummar att det tar sig snabbare för dig denna gång! Har dom kommit på någon orsak till infertiliteten? Jag har två barn, en på 11 och en på 9 sen blev jag plötsligt från ingenstans akutsugen på en sladdis ;) första och andra tog sig snabbt för oss men nu har jag fått för mig att jag kanske inte har samma tur, jag är ju lite äldre nu och har en ny man.
Jag sitter och funderar på om jag fick ett tidigt missfall nu vid vårt första försöka, min annars väldigt regelbundna mens var nämligen 7 dagar sen och har betett sig annorlunda, inga spottings innan som jag alltid får, ingen PMS, tempen gick aldrig ner när blödningen kom och blödningen såg annorlunda ut plus att jag haft mer ont, jag testade några test av olika märken kring BIM och anade svaga plus på vissa av testen men såpass att de lila gärna kan ha varit spökstreck.. Hur vet man om det är tidigt missfall eller inte egentligen? Med första och andra så plussade jag efter BIM och mina symtom kom först i v 7
Hej! Hoppas det är okej att jag lägger till mig i BIM-listan. Jag och sambon ska äntligen börja försöka nu, känner mig överlycklig! Jag kör på NC för att ha någorlunda koll på ägglossningen. Jag kommer troligtvis att ha BIM två gånger under juni.
BIM lista
1/6 StoraMy, 33 år (första försöket)
6/6 Elin11989, 31 år (andra försöket)
Hej!
Jag hoppar också in här och lägger till mig i listan. Vi ska försöka för ett första barn nu för tredje gången. Första försöket resulterade i ett missfall i vecka 12. Efter liten paus pga väntan på efterkontroll osv så försökte vi igen nu i maj, så nu i juni blir det också tredje gången gillt hoppas jag precis som du skrev @Hoppas2022
1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)
1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)
4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)
6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket
7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)
Hej, hoppar in här. Har Bim senast på tisdag, men ser mörkt ut denna månaden tyvärr.
Detta blir vårat andra försök till bebis nummer 6. Vi va med i bim Maj tråden med men då vi kom på det så sent så visste jag inte om jag hade haft ägglossning eller inte, så detta blir första riktiga förberedda försöket haha xD.
Jag har ju såklart fortfarande lite hopp om att mensen inte kommer dyka upp, men tror tyvärr den kommer göra det.
1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)
1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)
4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)
5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)
6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket
7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)
8/6 mangelica, 29 år (2a försöket)
Desto mer jag läser om ägglossning och hur ägget fäster desto mer maktlös känner jag mig, haha. Skulle vilja ha något konkret man kan göra för att förbättra chanserna att ägget ska bli befruktat NU. Inte långsiktiga saker som stressa mindre etc. Känns mest som att det är en slump alltihopa. Vad gör ni för att öka chanserna? Slutat med alkohol? Koffein? Ligga med benen uppe i vädret efter sex? ;)