• Anonym (Jackie)

Har du varit otrogen?

Med anledning av den andra omröstningen i samma ämne, gör jag här en egen omröstning baserad på kön (man och kvinna).

Fritt att diskutera om man känner för det.

Trevlig söndag!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du varit otrogen?
  • Anonym (man)
    AMPEG skrev 2021-09-20 09:19:17 följande:

Hur definierar man otrogen? Räcker det att tanken på att ha sex med någon annan finns?

AMPEG skrev 2021-09-20 09:22:13 följande:

Och svaret om jag varit otrogen är ju då svårt att ge, men ja....jag har haft tanken. Eftersom jag har en längtan och ett behov att återigen få uppleva det. Att få se och röra någon annan, att få visa mig naken och hård för någon som vill se och röra mig.

Jag tycker du blandar ihop äpplen och päron... jag tror att ALLA i ett förhållande haft fantasier om andra då och då, man slutar liksom inte bli attraherad av andra människor bara för att man är i ett förhållande.

Så nej, fantasier räknas nog inte som otrohet. Om man sen väljer att AGERA på sina fantasier är det däremot otrohet. Sen exakt hur mycket man får AGERA på sin fantasier är som sagt något som varje par får kommer överens om. Men för att det ska kunna vara möjligt så behöver ju den som vill göra något av sina fantasier vara ärlig med sig själv OCH framför allt sin partner och inte börja hitta på en massa egna gränser för vad som är ok för båda vilket tyvärr är alltför vanligt.

För ja, det är oerhört fegt att hitta på egna regler i sitt förhållande och fullkomligen skita i vad ens partner tycker för att man är för rädd för att ta upp det med sin partner för att man vet att ens partner kanske inte kommer vara ok med ens önskemål och sen rättfärdiga det med alla klassiska och alltid lika patetiska ursäkter som florerar på FL.

Nej det är inte ok att sextjatta med någon annan bakom ryggen på sin partner. Att sextjatta är en handling, inte en fantasi

Nej det är inte ok att ha intima möten med någon man är är megakåt på / kär i bakom ryggen på sin partner. Att ha intima möten även (utan sex) är en handling inte en fantasi.

Och ja, de flesta som håller på så vet att de passerat gränsen för det är väl just därför man gör det bakom ryggen på sin partner och inte öppet? Om det vore så oskyldigt som man ofta påstår så skulle det väl inte finnas någon anledning att göra det i smyg?

• Anonym (Man1981)

Har varit otrogen en gång i ett tidigare förhållande. Jag var förhållandevis ung på den tiden med även om det inte är rtt giltigt skäl. Det är inget jag skulle vara idag utan endera avslutar man förhållandet, pratar om det och det kanske visar sig att det är okej att ligga med andra bara ens partner vet om det. Själv skulle jag okeja min sambo att ligga med andra om hon berättar det. Hade hon gjort det utan min kännedom hade jag blivit väldigt besviken - sviken!

Mig för 10-15 år sedan hade inte okejat henne att ha sex med andra så något har hänt med vårt förhållande eller mina tankar. Jag är rädd att förlora henne men inte att ge henne nya upplevelser i form av att ligga med andra om hon känner för det.

• Anonym (man)
    Anonym (FYI) skrev 2021-09-20 11:37:44 följande:
    Jo, så är det naturligtvis. Men även där måste man vara överens, och ha respekt för den överenskommelsen, annars kan det gå som med dig och din tjej.
    Det skall i min värld inte ens behöva vara en överenskommelse som man skall förhandla om. Det skall vara naturligt. Tyvärr har jag förstått genom FL att man nästan behöver skriftligt på det.
    Håller med. det är så jävla urlöjligt att sitta och hittar på en massa fjantiga ursäkter när det är uppenbart att man visste mycket väl att man passerat gränsen eftersom man valde att smyga med det man gör.  För om någon av alla dessa fantasifulla ursäkter skulle stämma så skulle det väl inte finnas någon anledning att smyga med det?
  • Anonym (Nä men)

Så ungefär 50% av kvinnorna och lite mindre bland männen. Se där. Och folk ser otrogna som det värsta som finns ungefär. Ändå är det så vanligt.

• Anonym (FYI)
    Anonym (Nä men) skrev 2021-09-26 20:33:54 följande:

Så ungefär 50% av kvinnorna och lite mindre bland männen. Se där. Och folk ser otrogna som det värsta som finns ungefär. Ändå är det så vanligt.

Av totalt 70 röster...???
    Det måste ju representera svenska folketObestämd
  • Anonym (man)

Det beror på att folk som är otrogna verkar vara hycklare som gärna utsätter andra för saker de själva aldrig skulle acceptera. Dvs att bedra sin partner är helt ok, men fan om partnern skulle göra likadant, nä då jäklar är det helt fel och man känner sig så kränktDrömmer
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Känner mig unik, men nej.) skrev 2021-04-11 19:14:45 följande:

Jag har aldrig vart det. Jag är vad jag vet den enda kvinnan i min bekantskapskrets (männen är jag mer osäker på) som inte vart det.

Var med på en tjejresa till Ayia Napa för 10 år sen och tänkte aldrig igen. Skulle inte bli medbjuden heller. Blev grymt besviken på mina vänner där. Varenda en av dem vänstrade och jag mådde fysiskt dåligt när de pratade förlovning, skaffa barn, bli sambo osv. med sina pojkvänner som ingenting hade hänt efteråt. Bara kliade i hela kroppen att skrika ut vilka äckliga slampor de är egentligen.

Kan garantera dig att många av deras killar säkert inte varit helt trogna dem heller... tråkigt ändå.

Jag är kvinna och aldrig lyckats hålla mig trogen. Ofta har det handlat om missnöje i relationen där jag blivit illa behandlad och inte lyssnad på och jag har varit såpass omogen och jag-svag att jag hittat nån annan.

Den enda man jag var trogen mot under lång tid var den jag gifte mig med. Han däremot var den mest otrogna människa man kunde hitta. Det slutade med att jag som vanligt träffade nån annan. Väldigt destruktivt egentligen och jag skäms över det. Min familj skäms också å mina vägnar.
  • Anonym (Cissi)

Reagerar också på det. Många av de som uttrycker dessa åsikter starkast ju många gånger dem som själva är notoriskt otrogna
  • Anonym (Cissi)

Lite som folk som brukar misshandla sin partner i relationer - uttrycker ofta starkt hat mot att andra gör så. Hyckleri på hög nivå
  • Ordinär Man
    Anonym (Cissi) skrev 2021-09-27 11:31:59 följande:

Lite som folk som brukar misshandla sin partner i relationer - uttrycker ofta starkt hat mot att andra gör så. Hyckleri på hög nivå

Fenomenet beror mera på vad jag förstår två orsaker.

1. Otrohet är det näst värsta man kan begå efter mord. Men efter man själv varit otrogen modereras den extrema attityden.

2. Man förväntas anser att otrohet är det näst värsta. Annars tror folk att man själv är otrogen.
Svar på tråden Har du varit otrogen?