• Anonym (Jackie)

Har du varit otrogen?

Med anledning av den andra omröstningen i samma ämne, gör jag här en egen omröstning baserad på kön (man och kvinna).

Fritt att diskutera om man känner för det.

Trevlig söndag!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du varit otrogen?
  • Anonym (FYI)
    Kungsholmsbo skrev 2021-09-16 23:13:33 följande:
    Ja, det säger bros before hoes. Jag är ej otrogen mot min underbare man - men jag anser inte att otrohet är så illa heller. Eftersom jag är realist. Men om man går på ärlighetsbogen, som både du och hon som anser att hennes vänner är äckliga slampor gör, och det är så oerhört viktigt i alla lägen - då säger man INTE att ens vänner är äckliga slampor bakom deras ryggar. Utan man säger det till dem. För mig är det exakt samma sak.
    Jag vet att du inte tycker otrohet är så illa. Men jag kommer inte ihåg om du sagt att du blivit utsatt för otrohet.
    Jag får tro dig på ditt ord vad det gäller ditt förhållande med din man. Men dom flesta tycker nog otrohet är ett av de största svek man kan utsättas för i ett monogamt förhållande. Tillräckligt för att bryta upp förhållandet.
    Kanske några av männen i "Känner mig uniks" tjejkompisgäng hade tyckt det var en dealbraker, OM dom fått reda på det.

Det jag skålade för var att hon inte bar sig åt som svin utan stod emot och höll på sin uppfattning. Inte att hon håller tyst om vad hon tänker om dom...Å andra sidan...
    Är du säker på att hon inte tagit upp vad hon tycker med dom? 
    Enda jag sett är detta och det uppfattade jag som hur hon kände då.

"Bara kliade i hela kroppen att skrika ut vilka äckliga slampor de är egentligen."

• Anonym (FYI)
    Kungsholmsbo skrev 2021-09-16 23:13:33 följande:
    Ja, det säger bros before hoes. Jag är ej otrogen mot min underbare man - men jag anser inte att otrohet är så illa heller. Eftersom jag är realist. Men om man går på ärlighetsbogen, som både du och hon som anser att hennes vänner är äckliga slampor gör, och det är så oerhört viktigt i alla lägen - då säger man INTE att ens vänner är äckliga slampor bakom deras ryggar. Utan man säger det till dem. För mig är det exakt samma sak.
    Och vad mig anbelangar säger det ingenting att du påstår att du inte är otrogen mot din underbara man. Du kan vara poly, swinger, ha öppet förhållande, eller på annat sätt kommit överens med din man att du får ligga med andra...Allt är möjlig här på FL. Och då är du ju inte otrogen.
  • Anonym (Dubbelt otrogen)

Ja, åt två håll kan man säga.

Jag hade pojkvän, men träffade en kille på jobbet. Jag och arbetskompisen hade sex typ 2 gånger och sedan gjorde jag slut med pojkvännen. Jag och arbetskompisen inledde då en relation, men jag insåg snabbt att sexet med honom inte var så bra (hans penis var för stor för mig) så jag och expojkvännen började träffas igen i smyg och ha sex med varandra.

Så jag var otrogen åt båda hållen, med samma personer.

Men det är enda gången jag varit otrogen, och till mitt försvar var jag 20 år.

• Anonym (Dubbelt otrogen)
    Anonym (Dubbelt otrogen) skrev 2021-09-17 10:59:06 följande:

Ja, åt två håll kan man säga.

Jag hade pojkvän, men träffade en kille på jobbet. Jag och arbetskompisen hade sex typ 2 gånger och sedan gjorde jag slut med pojkvännen. Jag och arbetskompisen inledde då en relation, men jag insåg snabbt att sexet med honom inte var så bra (hans penis var för stor för mig) så jag och expojkvännen började träffas igen i smyg och ha sex med varandra.

Så jag var otrogen åt båda hållen, med samma personer.

Men det är enda gången jag varit otrogen, och till mitt försvar var jag 20 år.

Och dessutom, typ 2 månader senare flyttade jag iväg för att börja plugga och båda relationerna avslutades.
  • AMPEG

Hur definierar man otrogen? Räcker det att tanken på att ha sex med någon annan finns?

• AMPEG

Och svaret om jag varit otrogen är ju då svårt att ge, men ja....jag har haft tanken. Eftersom jag har en längtan och ett behov att återigen få uppleva det. Att få se och röra någon annan, att få visa mig naken och hård för någon som vill se och röra mig.

• Anonym (FYI)
    AMPEG skrev 2021-09-20 09:19:17 följande:

Hur definierar man otrogen? Räcker det att tanken på att ha sex med någon annan finns?

Det är upp till varje par att komma överens om var deras gräns går.
  • AMPEG

Kanske på individnivå, det är ju inte säkert att det går att nå konsensus. Och lusten/längtan kan påverka gränsdragningen tror jag

• Robert 558
    Anonym (FYI) skrev 2021-09-20 10:43:01 följande:
    Det är upp till varje par att komma överens om var deras gräns går.
    En bra gräns tycker jag är att bara göra det som skulle vara ok även om partnern var med. 

Aldrig varit otrogen, trots att jag haft möjligheten. Snart 1,5 år sedan min tjej valde att rikta fokus mot en annan man, smärtan är fortfarande monumental. 
  • Anonym (FYI)
    Robert 558 skrev 2021-09-20 10:52:36 följande:
    En bra gräns tycker jag är att bara göra det som skulle vara ok även om partnern var med. 

Aldrig varit otrogen, trots att jag haft möjligheten. Snart 1,5 år sedan min tjej valde att rikta fokus mot en annan man, smärtan är fortfarande monumental. 
    Jo, så är det naturligtvis. Men även där måste man vara överens, och ha respekt för den överenskommelsen, annars kan det gå som med dig och din tjej.
    Det skall i min värld inte ens behöva vara en överenskommelse som man skall förhandla om. Det skall vara naturligt. Tyvärr har jag förstått genom FL att man nästan behöver skriftligt på det.
Svar på tråden Har du varit otrogen?