Covid i slutet av grav.
Går in i gravidvecka 30 nu och känner mig orolig över covid och vill gå efter rekommendationerna, min chef stängde även av mig från arbetsplats för att jag inte ska utsättas för risk. Min bästa vän skulle ha påskfirande idag utomhus på hennes gård. Fick igår reda på att hennes föräldrar har covid, men hon hade inte träffat dem på en vecka samt hade hennes pojkvän testade efteråt, vilket hon inte alls nämnt för mig, för att hon tycker inte det är någon risk. Så fick reda på detta från annat håll. Kom då i underfund på kvällen om inte jag hade fått detta samtal så hade hon inte ens berättat det? Tillägger att hon inte ens nämnde att de väntade på ett covidsvar först heller. Hpn har inte blivit testad alls. Jag vågade inte komma, jag sa att bäst att köra på det säkra före det osäkra. Det är säkerligen lugnt, men inte värt att riskera. Hon är nu väldigt upprörd och ledsen över att jag och mitt barn inte kom, hon tyckte jag pekade henne för att jag valde att inte komma, fast jag bad henne bara respektera att jag vill vara försiktig. Är detta en vän man verkligen ska ha kvar eller överdriver jag? Vi har varit vänner i 8 år. Och så fort jag går emot henne så blir vi osams.