Covid i slutet av grav.
Du har all rätt att vara försiktig. Förstår inte hur det kan vara en så stor grej för henne att ni inte kom
Du har all rätt att vara försiktig. Förstår inte hur det kan vara en så stor grej för henne att ni inte kom
Hon menar på att barnet föds för tidigt i slutet av graviditet så brukar de klara sig. Ja, vilket är sant. Men jag vill inte ta den risken och det handlar ju om att jag måste få ta det beslutet själv hon kan inte bli arg över att jag tar mina egna beslut. statistiken i sig är det inte så stor chans att man föder för tidigt, vilket är bra, det vet jag om. Men det huvudsakliga jag tänker på, är skulle ni tycka det är okej att er vän blir så pass ledsen och arg över att man inte kommer på ett påskfirande? Och att er vän inte säger något om smittspåeningen? Fast er vän vet att ni vill ta ett sånt beslut själv?
Hon menar på att barnet föds för tidigt i slutet av graviditet så brukar de klara sig. Ja, vilket är sant. Men jag vill inte ta den risken och det handlar ju om att jag måste få ta det beslutet själv hon kan inte bli arg över att jag tar mina egna beslut. statistiken i sig är det inte så stor chans att man föder för tidigt, vilket är bra, det vet jag om. Men det huvudsakliga jag tänker på, är skulle ni tycka det är okej att er vän blir så pass ledsen och arg över att man inte kommer på ett påskfirande? Och att er vän inte säger något om smittspåeningen? Fast er vän vet att ni vill ta ett sånt beslut själv?
Jag håller fast vid att du redan tidigare borde tackat nej. Vad är anledningen att ni är utomhus och håller avstånd? Jo, att om någon skulle vara smittad minskar risken för de övriga att bli sjuka. Om man visste att alla var friska så skulle ju inte avstånd behövas alls. I och med att du tänkt gå dit på ett "riskfritt" sätt, dvs med avstånd och utomhus så skulle det ju inte spela någon roll om någon bär på smitta. Det var ju så du tänkte från början, eller?
Om din vän inte är smittad (träffade hon sina föräldrar innan de blev sjuka, eller när de var smittförande?) så är ju risken precis lika hög/låg som när du tackade ja till att komma.
Min poäng är att du redan från början utsatte dig själv för en risk, vilken inte är så värst mycket större nu. Jag förstår din väns argument. Jag håller dock inte med henne, och jag förstår att du skulle velat ha informationen, men huruvida du skall avsluta vänskapen pga detta eller ej kan ingen annan än du svara på. Det verkar inte som om du är så nöjd med er vänskap överlag. Du har såklart rätt att vara upprörd över detta. Se det som en väckarklocka, att man inte kan lita på att någon är frisk.