Inlägg från: Goldenrobot |Visa alla inlägg
  • Goldenrobot

Covid i slutet av grav.

Hannaholm2 skrev 2021-04-03 20:50:12 följande:

Hon menar på att hon fixat så mycket till firandet, att jag kom försent med mitt svar. Men som jag sa till henne, att hon kunde berättat om situationen, jag visste ju inget förrän igår. Tack vare att en annan ringde och berättade. Hon vet att jag är nervös inför covid och vill vara försiktig och undanhåller det. Vi delar inte samma åsikter och det känns som jag måste tycka sol henne, att det inte är någon fara, att hon är säker på att hon inte har covid. Som vän tycker jag man ska respektera den andra, att den inte vill utsätta sig för risk, men hon vände det till att jag tyckte hennes firande var vansinne, fast det enda jag sa var att jag inte ville ta risken och vara försiktig. Hon har nu slutat svara, vilket ja, är upp till henne.

Det låter inte som en vän att värna om att behålla... Det kan bara du avgöra såklart <3

Jag är också gravid och jag träffar typ ingen utanför familjen. Bättre det säkra än det osäkra. Det är en lömsk sjukdom som man inte vet hur den kommer slå om man får det, och har man dessutom en bebis i magen vet de ju att det är förenat med risker såväl för mamma som bebis. Så totalt respektlöst av din "vän" att inte ha nån tanke på det tycker jag. Om inte annat så är ju _du_ orolig, vilket hon verkar väl medveten om..?
Svar på tråden Covid i slutet av grav.