KNAS2 skrev 2021-06-16 21:24:02 följande:
Men nej, gud vad trist.
Men kan de inte omplacera dig? Jag tänker att du arbetar kommunalt och då finns det ju massa olika arbeten. Jag håller tummarna för dig :)
bananmilkshake skrev 2021-06-16 21:24:08 följande:
Man skaffar hobbies. ;D
Finns SÅ mycket kul att pyssla med hemma! Konst, bakning, små renoveringsprojekt, måla om möbler, sticka, sy, måla, göra smycken, läsa, lära sig göra grejer i lera, osv.
Säg till om du behöver mer hantverkstips, haha! Jag är en mångsysslare och har alltid massa projekt på gång hemma. :)
Grapefrukt89 skrev 2021-06-16 21:29:07 följande:
Har liknande läge med mitt gymnasielärarjobb... Jag tror att de inte kan garantera att du är ok (även om du har vaccinerade kring dig eller du själv är det) och i och med att arbetsgivaren är 100% ansvarig för din arbetsmiljö så kommer de alltid ta den lättaste/säkraste vägen ut. Känns supertråkigt, men det finns ju inte mycket man kan göra åt det. Har kollat med mitt fack och de säger att arbetsgivaren bestämmer helt och hållet om de vill/kan omplacera en... Så det har man inte mycket att säga till om. :/
Min plan är att helt enkelt försöka börja träna igen, få bra matrutiner, hälsa på föräldrar och vänner i sthlm ofta... :) Tror man får hitta saker att hålla sig sysselsatt med helt enkelt. SUPERLÄSKIGT men nog bra för mig som har en hel del problem med att landa och få lugn i mig själv utan att bli rastlös...
Verkar tyvärr vara dåligt med omplacering då liknande jobb inkluderar brukare, administrativa uppgifter finns det inget direkt behov av heller. Så får nog bita i det sura äpplet haha. Mina intressen är träning och hästar, så får väl sysselsätta mig där haha. Men man kommer nog hitta på något alltid, får starta upp små projekt :)