BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Fantastiskt! Har också läst boken och gått igenom den med sambon! :) Jag blev ganska lugn av alla fina historier och tips så jag hoppas att jag kan använda mig av det när jag väl är på plats.Bra att veta om BB-väskan! Ska tänka på det!
Blev det Lund eller Malmö för din del? Hann du med hinnsvepning eller det började av sig självt?
Jaaaaa! Nedräkningen är på g för min del! 11 dagar till BF! :D Hoppas jag inte behöver vänta för länge på henne... Vill ju också gosa med bebis nu! ^^
Blev så pepp av din upplevelse!
Det blev Malmö! Gjorde även en hinnsvepning och ganska så direkt startade molvärken, men det hann gå nästan exakt 72 h innan förlossningen startade, och de säger att om hinnsvepning gjort nytta så startar förlossningen inom som allra allra senast 72 h efter en hinnsvepning, men kanske snarare inom 48 h. Jag hade en till hinnsvepning inplanerad ifall inte förlossningen kommit igång faktiskt. Tror ändå det är bättre än att behövs bli igångsatt med mediciner :)
Så kolla med din BM om hon kan kolla om livmodertappen är tillräckligt mogen för att hon ska kunna göra en hinnsvepning! Vissa tycker det gör ont, men om man bara slappnar av även där så är det okej och känns bara lite konstigt i tre sekunder :)