• Anonym (TS)

Bråk om födelsedag!

Min man o jag är ovänner över att jag vägrar vara med på hans barns födelsedagsfest idag.

Hans ex är den som har styrt upp allting inför deras barns 20 års firande idag. 50 plus pers ska komma? Ni hörde rätt? Mer än 50 pers ska festa i hennes lilla hus under dessa pandemitider o jag vägrar komma utan har bestämt mig för att vara hemma med vår tvååring. Skulle inte gå på någons fest nu om man säger så.

Det här har gjort min man vansinnig o han kallar mig för en elak jävla svartsjuk styvhäxa o om jag vägrar följa med så ska vårt barn med men jag vägrar.

Är jag helt sjuk i huvudet?

Frågat lite av mina vänner o vissa har sagt att det är sjukt att ha en sån fest under Corona medans en sa åt mig att jag måste gå för att annars kommer alla snacka om hur elak jag är.

• Svar på tråden Bråk om födelsedag!
  • Anonym (eee)

Vad är han för typ av partner som kallar dig så elaka saker?

Du gör rätt, man ska ju följa pandemirestriktionerna. 
    Vill ens 20-åringen ha så stort kalas, som morsan styrt upp? 

• sextiotalist

Är din man döv och blind?

Men du kan göra ett sista desperat försök genom att läsa högt ur rekommenderationerna. Glöm inte att läsa sakta och artikulera väl, be att få en bekräftelse efter varje mening

• Anonym (TS)
    Anonym (eee) skrev 2021-03-13 07:38:28 följande:

Vad är han för typ av partner som kallar dig så elaka saker?

Du gör rätt, man ska ju följa pandemirestriktionerna. 

Vill ens 20-åringen ha så stort kalas, som morsan styrt upp? 

Ja denne har krävt fest o mamman tycker att man ska göra undantag när det kommer till deras barn. Vi andra ska givetvis leva efter restriktionerna. :) Tycker bara att det är så sjukt, folk över 70 ska komma också. Verkar som att den släkten lever som att Covid inte finns.

Han har blivit rätt elak sen vi fick barn. Han trycker ner mig hela tiden o det är inte alltid jag orkar stå på mig för är helt slut men här ger jag mig inte.
  • Anonym (TS)
    sextiotalist skrev 2021-03-13 07:41:12 följande:

Är din man döv och blind?

Men du kan göra ett sista desperat försök genom att läsa högt ur rekommenderationerna. Glöm inte att läsa sakta och artikulera väl, be att få en bekräftelse efter varje mening

Han är en mes mot dem men enda han trycker till är mig. Han var väl lite mer för att be sitt barn att fira separat men då blev det bråk o han gula sig platt.

Har ingen lust att han kommer hit efteråt ikväll. Vi har inte haft Corona o vill inte att han kommer hem o smittar oss.
  • Anonym (eee)
    Anonym (TS) skrev 2021-03-13 07:46:24 följande:
    Han är en mes mot dem men enda han trycker till är mig. Han var väl lite mer för att be sitt barn att fira separat men då blev det bråk o han gula sig platt.

Har ingen lust att han kommer hit efteråt ikväll. Vi har inte haft Corona o vill inte att han kommer hem o smittar oss.
    Nej verkligen, jag håller med. 

Jag för min del tycker det låter som om du kanske borde lämna denne man, om ha trycker ner dig och är elak. Finns ingen som tackar dig om 20 år för att du stannade, allra minst ert lilla barn. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (eee) skrev 2021-03-13 07:49:04 följande:

Nej verkligen, jag håller med. 

Jag för min del tycker det låter som om du kanske borde lämna denne man, om ha trycker ner dig och är elak. Finns ingen som tackar dig om 20 år för att du stannade, allra minst ert lilla barn. 

Jag viker mig inte en tum här o det vet han. Tänkte däremot åka iväg med vårt barn för jag är rädd att han mot min vilja tar med honom till festen när jag är på toa eller så.

Jag vet! Har precis börjat jobba igen o kollar efter annat boende för vill inte att vårt barn växer upp o ska se hur pappa o även storasyskonet trycker ner mig.
  • Anonym (Mimmi)

Han får helt enkelt sitta i karantän en vecka och sedan testa sig, innan dess skulle jag inte satt min fot i närheten av honom.

• Anonym (Kvinna)

Åk iväg med barnet.

Och sen när han är på festen så åker du hem, ta med någon.
    Packa allt, det som är viktigt som fan och sen åker du inte hem igen.
    Ta dig ur det där.
    Idag.
    Så perfekt chans.

• Anonym (Svar på tal)
    Anonym (TS) skrev 2021-03-13 07:34:53 följande:

Min man o jag är ovänner över att jag vägrar vara med på hans barns födelsedagsfest idag.

Hans ex är den som har styrt upp allting inför deras barns 20 års firande idag. 50 plus pers ska komma? Ni hörde rätt? Mer än 50 pers ska festa i hennes lilla hus under dessa pandemitider o jag vägrar komma utan har bestämt mig för att vara hemma med vår tvååring. Skulle inte gå på någons fest nu om man säger så.

Det här har gjort min man vansinnig o han kallar mig för en elak jävla svartsjuk styvhäxa o om jag vägrar följa med så ska vårt barn med men jag vägrar.

Är jag helt sjuk i huvudet?

Frågat lite av mina vänner o vissa har sagt att det är sjukt att ha en sån fest under Corona medans en sa åt mig att jag måste gå för att annars kommer alla snacka om hur elak jag är.

Sjuk i huvudet är magstarkt uttryckt, och så klart helt fel i det här fallet. Har du förklarat för honom att vi har en pandemi där man inte ska umgås för många? Det är väldigt strikta förordningar nu, och de gäller också privata tillställningar, man ska inte umgås med de man inte bor med, och vi har en tredje våg som startar nu!

Om det är någon som är "sjuk i huvudet" är det väl alla de som tänkt gå på tillställningen. Ungdomar kan åtminstone skylla på att deras frontallob inte vuxit klart men bland de andra skulle jag snabbt rensa ut vilka jag skulle umgås med även i fortsättningen med en sådan brist på säkerhetstänk.

Du stannar hemma!! Låt dem prata då, men du håller dig frisk åtminstone!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-03-13 08:23:00 följande:

Åk iväg med barnet.

Och sen när han är på festen så åker du hem, ta med någon.

Packa allt, det som är viktigt som fan och sen åker du inte hem igen.

Ta dig ur det där.

Idag.

Så perfekt chans.

Skulle jag rymma så skulle han kräva att vårt barn skulle vara hos honom halvtid o det är det som håller mig kvar.

Tänker däremot åka iväg så jag slipper jobbiga konfrontationer o mer tjat om att vårt barn ska med.

Är inte rädd för honom på så sätt att han skulle vara våldsam o farlig men han mobbar o är hela tiden föraktfull mot mig o hans barn gör samma sak.

Jag måste lämna för min o min sons skull men känslan av att behöva dela vårdnaden knäcker mig.
Svar på tråden Bråk om födelsedag!