• Anonym (TS)

Bråk om födelsedag!

Min man o jag är ovänner över att jag vägrar vara med på hans barns födelsedagsfest idag.

Hans ex är den som har styrt upp allting inför deras barns 20 års firande idag. 50 plus pers ska komma? Ni hörde rätt? Mer än 50 pers ska festa i hennes lilla hus under dessa pandemitider o jag vägrar komma utan har bestämt mig för att vara hemma med vår tvååring. Skulle inte gå på någons fest nu om man säger så.

Det här har gjort min man vansinnig o han kallar mig för en elak jävla svartsjuk styvhäxa o om jag vägrar följa med så ska vårt barn med men jag vägrar.

Är jag helt sjuk i huvudet?

Frågat lite av mina vänner o vissa har sagt att det är sjukt att ha en sån fest under Corona medans en sa åt mig att jag måste gå för att annars kommer alla snacka om hur elak jag är.

• Svar på tråden Bråk om födelsedag!
  • Anonym (Svar på tal)

Medan han är på festen borde du sätta dig ner och allvarligt fundera över er relation. Se på hans beteende:

Idiotin kring fester, corona osv.
    Han har fått en vana att trycka ner dig sedan ni fått barn.
    Han tilltalar dig otroligt respektlöst och har heller ingen respekt för varken din vilja eller din oro.
    Ni har ingen samsyn kring säkerhet och säkert många andra saker också.

Fundera på om du inte borde flytta ut ett tag, ett par veckor efter den där festen vore en lagom tid. Då slipper du och barnet drabbas om han blivit smittad på festen.

En skilsmässa verkar vara på sin plats. Se tillbaka på tiden sedan ni fick barn, tänk dig att ha det så i fortsättningen. Är det så du vill leva? Knappast.

• Studentpappa

Du får väl tipsa polisen om festen så med lite tur kommer dom och upplöser den. Var ju en fest i Åre med ett större antal förra veckan som polisen avslutade, snacka om att vara egoistisk och hjärndöd.

Ride it like you stole it
  • Anonym (TS)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2021-03-13 08:33:03 följande:

Sjuk i huvudet är magstarkt uttryckt, och så klart helt fel i det här fallet. Har du förklarat för honom att vi har en pandemi där man inte ska umgås för många? Det är väldigt strikta förordningar nu, och de gäller också privata tillställningar, man ska inte umgås med de man inte bor med, och vi har en tredje våg som startar nu!

Om det är någon som är "sjuk i huvudet" är det väl alla de som tänkt gå på tillställningen. Ungdomar kan åtminstone skylla på att deras frontallob inte vuxit klart men bland de andra skulle jag snabbt rensa ut vilka jag skulle umgås med även i fortsättningen med en sådan brist på säkerhetstänk.

Du stannar hemma!! Låt dem prata då, men du håller dig frisk åtminstone!

Visst har jag gjort det o han tycker väl egentligen samma sak men han står inte emot sitt ex o sitt barn.

Jag känner inte alla som ska dit o har ingen relation med hans ex så jag vet inte hur de där människorna tänker men det är i min värld totalt gränslöst.
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (TS) skrev 2021-03-13 08:34:23 följande:
    Skulle jag rymma så skulle han kräva att vårt barn skulle vara hos honom halvtid o det är det som håller mig kvar.

Tänker däremot åka iväg så jag slipper jobbiga konfrontationer o mer tjat om att vårt barn ska med.

Är inte rädd för honom på så sätt att han skulle vara våldsam o farlig men han mobbar o är hela tiden föraktfull mot mig o hans barn gör samma sak.

Jag måste lämna för min o min sons skull men känslan av att behöva dela vårdnaden knäcker mig.
    Det finns kvinnor som tar barnet och flyttar långt bort, de polisanmäls för egenmäktigt förfarande, det blir en lång process och i slutänden brukar rätten komma fram till att barnet ska fortsätta bo hos mamman eftersom det rotat sig i hem, förskola, vänner och bekanta osv. Bara lite intressant information så där.

Om du ska lämna din man gör du klokt i att samla bevis om hans beteende mot dig, både i dagboksform (handskriven helst) och om du har möjlighet att spela in honom när han är otrevlig mot dig. Man vet aldrig när man har behov av sådant material, om du t ex behöver ansöka om enskild vårdnad är ett sånt tillfälle eller om han beter sig illa mot sonen, om han vägrar samarbeta osv.

Vad är du rädd skulle hända om sonen skulle vara hos pappan på halvtid?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (TS) skrev 2021-03-13 08:34:23 följande:
    Skulle jag rymma så skulle han kräva att vårt barn skulle vara hos honom halvtid o det är det som håller mig kvar.

Tänker däremot åka iväg så jag slipper jobbiga konfrontationer o mer tjat om att vårt barn ska med.

Är inte rädd för honom på så sätt att han skulle vara våldsam o farlig men han mobbar o är hela tiden föraktfull mot mig o hans barn gör samma sak.

Jag måste lämna för min o min sons skull men känslan av att behöva dela vårdnaden knäcker mig.
    Ja det måste du och "rådet" längre ner.
    Dra 100 mil från honom sök förskola mm..så har ni rotat er.
    Planera väl.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2021-03-13 08:36:58 följande:

Medan han är på festen borde du sätta dig ner och allvarligt fundera över er relation. Se på hans beteende:

Idiotin kring fester, corona osv.

Han har fått en vana att trycka ner dig sedan ni fått barn.

Han tilltalar dig otroligt respektlöst och har heller ingen respekt för varken din vilja eller din oro.

Ni har ingen samsyn kring säkerhet och säkert många andra saker också.

Fundera på om du inte borde flytta ut ett tag, ett par veckor efter den där festen vore en lagom tid. Då slipper du och barnet drabbas om han blivit smittad på festen.

En skilsmässa verkar vara på sin plats. Se tillbaka på tiden sedan ni fick barn, tänk dig att ha det så i fortsättningen. Är det så du vill leva? Knappast.

Jag ska göra det men jag känner mig verkligen så låst. Jobbar mestadels hemifrån just nu o vet inte var jag ska ta vägen o sätta mig, mina föräldrar lever inte o har en syster som har fem barn hemma. Det hade varit så mycket enklare om han hade bott borta men när jag föreslagit det så skrattar han bara.

Men jag ska ta mig en stark funderare på framtiden för vill inte leva så här.

Vi har bra stunder också såklart men sen vi fick barn så vände allt o så kan jag inte ha det.
  • Anonym (TS)
    Studentpappa skrev 2021-03-13 08:39:55 följande:

Du får väl tipsa polisen om festen så med lite tur kommer dom och upplöser den. Var ju en fest i Åre med ett större antal förra veckan som polisen avslutade, snacka om att vara egoistisk och hjärndöd.

Min syrra sa faktiskt att hon tänkte göra det bara för att sätta dit packet som hon sa. :)
  • Anonym (TS)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2021-03-13 08:42:06 följande:

Det finns kvinnor som tar barnet och flyttar långt bort, de polisanmäls för egenmäktigt förfarande, det blir en lång process och i slutänden brukar rätten komma fram till att barnet ska fortsätta bo hos mamman eftersom det rotat sig i hem, förskola, vänner och bekanta osv. Bara lite intressant information så där.

Om du ska lämna din man gör du klokt i att samla bevis om hans beteende mot dig, både i dagboksform (handskriven helst) och om du har möjlighet att spela in honom när han är otrevlig mot dig. Man vet aldrig när man har behov av sådant material, om du t ex behöver ansöka om enskild vårdnad är ett sånt tillfälle eller om han beter sig illa mot sonen, om han vägrar samarbeta osv.

Vad är du rädd skulle hända om sonen skulle vara hos pappan på halvtid?

Jag har hört så mycket andra skräckhistorier o jag har en nära vän till mig som måste lämna sina barn varannan vecka till en man som har slagit henne o varit aggressiv mot barnen. Allt det här har fått mig att misstro hela vårt rättsystem, men jag ska fundera på det du skriver.

Det jag är rädd för är att han skulle bli bortglömd o ständigt uppläxad av både min man o storasyskonet. Vet att hon är vuxen men svartsjukan är riktigt jobbig. Min man gör allt för sin 20 åring men vår 2 åring ska minsann lära sig för han är STOR nu. Vill inte att han ska växa upp o tappa självkänslan helt.
  • Anonym (Tess)

Om ni inte har möjlighet att hålla er undan i minst en vecka så blir ni ju antagligen smittade ändå om han blir det.

Jag hade gjort en fuling, följt med på festen men tipsat polisen om tillställningen anonymt. Sett till att bli försenad genom att spilla ner kläder eller liknande i sista stund och sen hålla mig utomhus så mycket det gick tills polisen kommer och bryter upp det hela.

• Anonym (TS)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-03-13 08:44:00 följande:

Ja det måste du och "rådet" längre ner.

Dra 100 mil från honom sök förskola mm..så har ni rotat er.

Planera väl.

Det är bra att ni säger det för just nu är det min stora dröm.

Men min man är i omgivningens ögon världens mest ordentliga man. Han har ett bra jobb, är den där som alltid ställer upp o han är världens bästa pappa i sina vänners värld. Det är bara jag som är hans hackkyckling men det har mina vänner o bekanta fått se så helt ensam är jag väl inte då.
Svar på tråden Bråk om födelsedag!