Graviditetspenning pga covid jobbar på ica
Hej
Är det någon som fått graviditetspenning beviljat pga riskgrupp för covid efter v 20 och jobbar på ICA/willys/citygross mfl?
Tänker alla människor man träffar varje dag som är i butiken.
Hej
Är det någon som fått graviditetspenning beviljat pga riskgrupp för covid efter v 20 och jobbar på ICA/willys/citygross mfl?
Tänker alla människor man träffar varje dag som är i butiken.
Nope, det får du inte, läs regelverket på fk.se
Antagligen kan ag sätta en sån person på lagertjänst istället eller nåt, allt beror ju på vad ag kan erbjuda.
Antagligen kan ag sätta en sån person på lagertjänst istället eller nåt, allt beror ju på vad ag kan erbjuda.
Har tidigare fått grav.penning men den senare. Nu är det just pga covid. Jag ligger i riskgraviditet utöver covid.
Ja men ag kan ändå bedöma att det är en trygg miljö för personen. Även om kollegorna rör sig bland kunder så blir de ju inte smittade på de stunderna och kan smitta vidare till lagret. Kontaktsmitta kan man förebygga väldigt lätt.
Min kusin blev nekad och hon jobbar i affär.
Hennes chef inskaffade visir och krav på munskydd sen fick hon stå bakom kassan med plexiglasskydd.
Fast på den affären så har alla anställda munskydd och visir sedan länge. Ett krav.
Men bara för att min svägerska blev nekad så innebär ju inte det att du blir det så du ska ju definitivt höra efter, vilket du säkert har gjort.