Graviditetspenning pga covid jobbar på ica
Hej
Är det någon som fått graviditetspenning beviljat pga riskgrupp för covid efter v 20 och jobbar på ICA/willys/citygross mfl?
Tänker alla människor man träffar varje dag som är i butiken.
Hej
Är det någon som fått graviditetspenning beviljat pga riskgrupp för covid efter v 20 och jobbar på ICA/willys/citygross mfl?
Tänker alla människor man träffar varje dag som är i butiken.
Allt som allt en månad. Men det gick väldigt snabbt nu när de nya restriktionerna och besluten kom. Går hem i vecka 30 då min ersättare kan börja först då! Kanske hade fått gå tidigare om det hade gått men vet ej =)
Inte renodlade anställningar nej, men om en chef anser det vara säkert på lagret för en gravid så kan hon så klart placeras där tillfälligt.
Som någon annan sa, det är för tidigt att veta.
Min kusin blev nekad och hon jobbar i affär.
Hennes chef inskaffade visir och krav på munskydd sen fick hon stå bakom kassan med plexiglasskydd.
Fast på den affären så har alla anställda munskydd och visir sedan länge. Ett krav.
Men bara för att min svägerska blev nekad så innebär ju inte det att du blir det så du ska ju definitivt höra efter, vilket du säkert har gjort.
Vem blev hon nekad av? Chefen eller försäkringskassan?
Om man blivit avstängd från jobbet pga att chefen ej kan anpassa eller undanröja riskerna borde man ju inte kunna bli nekad av försäkringskassan!
Antog att det var chefen eftersom chefen fixade fram skydd mm
Du kan börja ta ut föräldrapenning 60 dagar innan din beräknade förlossning.
Varför ska alla ta upp saker som inte ens rör frågan i tråden?! Håll er till ämnet eller skriv inget alls.
Jag fick igår veta av min chef att jag blir avstängd och förbjuden att arbeta pga de ej kan ge mig arbetsuppgifter som inte utsätter mig för risk för Covid. Jobbar i butik deltid. Skulle egentligen jobbat nu i några dagar men blev avstängd direkt. Jag frågade endast arbetsgivaren vad företaget har för direktiv gällande nya informationen från arbetsmiljöverket, så de tog detta på stort allvar iallafall. Känns skönt med en sån arbetsgivare!