Lilant skrev 2021-02-25 10:08:34 följande:
Berätta för ditt barn "mamma är sjuk men kommer må bättre sen" min åtta månaders förstår det och är ganska okej med att vi sitter i sängen och leker med klossar och kollar tv... börjar dock bli bättre för mig och är i vecka 9 förra gången mådde jag dåligt till vecka 25 tyvärr 7-13 gravid illamående 15-17 extremt magsjuk 17-25 slutade jag med en medecin som fick mig att känna som att jag hade influensa i fler veckor :( och man måste typ trappa ner maten för att de ska funka och sen försöka hålla ett stadigt schema 3 ggr om dagen med att äta :) kan till och med dricka mellan måltider nu men bara Fanta haha, har du provat sockerfri Fanta? Fick faktiskt tipset i en annan må illa tråd här :)
Jo jag försöker förklara för honom på hans nivå. Och han har inget emot att det blir mer skärmtid, tvärtom. Men jag får dåligt samvete. Han är i trotsåldern nu också plus att han förmodligen också har adhd så han är sjövild och trotsig. Vet inte hur jag ska orka detta.
Vad var det för medicin du slutade med?
Jag småäter, lite då och då. Är rädd för att bli hungrig för då mår jag mer illa. Jag vill inte dricka sötningsmedel helst.. men börjar bli desperat.. vad som helst bara det hjälper *hulk*