Extremt illamående, vad hjälper?
För mig hjälpte ingenting förutom födseln...
För mig hjälpte ingenting förutom födseln...
Ok den ska helst inte ges innan v.12 pga risk för missbildningar på fostret stod det när jag läste igenom instruktioner för vårdpersonal hur de ska hantera extremt graviditetsillamående. Så jag får försöka stå ut lite till men får jag inte behålla något och blir sämre så får jag be om den. Risken lär ju trots allt vara ganska liten att fostret skadas. Så här kan man ju inte må, usch.
Har du testat Postafen (åkjuketabletter som finns receptfritt på apoteket)? Hjälpte mig lite med första barnet men inte med andra.
Ja jag tar en varje morgon men kräks ändå tyvärr. Känner mig så ledsen och deppig. Inget är roligt. Jag orkar knappt gå upp ur sängen, nu har jag börjat gå ner i vikt också, men bara 0,5 kg än sålänge. Förra grav gick jag ner två kilo innan det vände med vikten.
Svårt att dricka när man mår illa av allt. Usch vad ynklig jag känner mig.
Oj låter som du hade det ännu jobbigare. Svårt att föreställa sig. Fick du ingen hjälp? Det jobbigaste för mig är att jag gått från att vara en engagerad glad mamma till sängliggande vrak på kort tid och jag har så dåligt samvete, pappan får ta allt ansvar, hushåll jobb heltid och mycket aktiv trotsig tvååring. Jag bara ligger i sängen och mår SKIT. både psykiskt och fysiskt. Inget känns kul. Är bara rädd och mår illa.