• Mizzi26

Bim April 2021 - Första barnet

Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.

Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.

Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3

• Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet
  • Litalu

Hej tjejer! Lägger till mig i listan och hoppas på världens bästa födelsedagspresent att slippa mensen denna månad  och ett bra tag framöver! :) Jag tror april kommer med efterlängtad sol och en massa plus! :)  

Soff 1/4, 32 år (12:e försöket)

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

96Linneaa 2/4, 24 år (2a försöket)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)

litalu, 8/4, 25 år (3:e försöket)

Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3års försök med exet)

MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)

Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

BoringBrick92,13/4,28år(5:e)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

• Soff
    Emmalucy skrev 2021-03-15 22:33:12 följande:
    Hej! Har bokat min första konsultation/pulsmätning för att sen börja med akupunktur, ser fram emot det :) är du i Stockholm? Jag hittade en där som jag ska träffa om 2 veckor, tror att jag har mycket att vinna på i min kropp :) har de olika sätt att göra fertilitetsakupunktur tror du? Beroende på vad man har för ?fel? i kroppen?
    Va spännande! Ser fram emot mitt andra besök på Fredag :) Jag bor en timme utanför stockholm norröver. Jag har en som jag går till här nära mig. Tror också du har mycket att vinna där absolut, kul att du också ska testa! Har faktiskt ingen aning, men tänkte prata lite mer med min akupunktör på Fredag och fråga lite mer om just det med fertiliteten, om det är speciella områden man fokuserar på etc.  Men tänker hursom att det gör något bra eftersom det hjälper kroppen att stressa ner och komma i balans. 
  • Soff
    MAKL skrev 2021-03-16 08:28:16 följande:

Hej!

Hoppar in här från marstråden då det slutade med att mensen kom igår kväll. Jobbigaste dagen jag varit med om under våra 6 månader av försök. Men det är som ni skrivit tidigare i tråden att man bryter ihop, samlar ihop sig igen och försöker nästa cykel. Tänk va vi växer av det!

Jag älskar dom här trådarna där man får skriva av sig om allt man tänker på, både positivt och negativt i den här processen och hur vi alla kan känna igen oss i det alla här går igenom. Vi kvinnor är så mycket starkare tillsammans <3

Vill bara tillägga att jag, tillskillnad från många, skulle tycka det va underbart att få en december bebis då jag själv är född i december. Det är faktiskt inte så dåligt som man kan tro att vara född sent på året ;)

Soff 1/4, 32 år (12:e försöket)

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)

Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3års försök med exet)

MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)

Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

BoringBrick92,13/4,28år(5:e)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

Åh va jobbigt :((( vet ju precis hur det känns.. skickar en kram och hoppas du känner dig starkare snart <3 
  • Msofie

Nu hoppar jag in i april tråden med försök 14.

Går var vi på kliniken och fick besked! Mitt blodprov och AMH, FSH och LH värden såg bra ut och över snittet. Man kunde se 10 äggblåsor på varje äggledare. Dock tyckte hon min slemhinna såg något tunn ut? Men men.

Dock fick vi lätt manlig faktor. Fanns mindre spermier än normalt, men de som fanns var väldigt rörliga. Men det kan förklara varför det kan tagit tid. Men vi har fortfarande goda förutsättningar.

Så nu ska jag göra en äggledarspolning och prov på progesteron samt nytt ultraljud. Jag är så nervös inför spolningen, hur har ni som gjort den upplevt det?

• Soff
    Msofie skrev 2021-03-18 09:21:15 följande:

Går var vi på kliniken och fick besked! Mitt blodprov och AMH, FSH och LH värden såg bra ut och över snittet. Man kunde se 10 äggblåsor på varje äggledare. Dock tyckte hon min slemhinna såg något tunn ut? Men men.

Dock fick vi lätt manlig faktor. Fanns mindre spermier än normalt, men de som fanns var väldigt rörliga. Men det kan förklara varför det kan tagit tid. Men vi har fortfarande goda förutsättningar.

Så nu ska jag göra en äggledarspolning och prov på progesteron samt nytt ultraljud. Jag är så nervös inför spolningen, hur har ni som gjort den upplevt det?

Skönt att få lite svar och att ni ändå har goda förutsättningar! Då är ni på väg att kunna komma framåt nu <3 

Spolningen är extremt individuellt hur det känns så tyvärr går det inte att veta hur det kommer kännas >< Jag har en kompis som gjorde det som knappt kände något alls, medan det gjorde jätteont på mig. Dom jag gick till sa aldrig något om att ta värktablett innan dock, vilket jag hört att andra fått direktiv om. Konstigt tycker jag. Utan att på något sätt försöka skrämmas, så rekommenderar jag att du tar en värktablett innan, om du nu hör till de som det gör ont för, så kommer det säkert inte vara några problem <3 

• Msofie
    Soff skrev 2021-03-18 10:52:24 följande:

Skönt att få lite svar och att ni ändå har goda förutsättningar! Då är ni på väg att kunna komma framåt nu <3 

Spolningen är extremt individuellt hur det känns så tyvärr går det inte att veta hur det kommer kännas >< Jag har en kompis som gjorde det som knappt kände något alls, medan det gjorde jätteont på mig. Dom jag gick till sa aldrig något om att ta värktablett innan dock, vilket jag hört att andra fått direktiv om. Konstigt tycker jag. Utan att på något sätt försöka skrämmas, så rekommenderar jag att du tar en värktablett innan, om du nu hör till de som det gör ont för, så kommer det säkert inte vara några problem <3 

Ja, so far so good!

Jag fick faktiskt information om att ta en värktablett innan men undrar hur mycket det hjälper haha? Jag har väldigt låg smärttröskel, men det ska nog gå bra. Känner mig ändå lite hoppfull för denna cyklen.

Vi fick också veta att om det inte har gått tills september kan vi påbörja en behandling. Känns väldigt skönt att få en plan C!
  • Emmalucy
    Msofie skrev 2021-03-18 09:21:15 följande:

Jag tyckte smärtan var lite lik när man sätter in spiralen, dvs mest obekväm med mensvärk aktigt känsla, och man känner verkligen hur vätskan rinner genom allt! :o hoppas det går bra för dig <3 sa de hur tunn hinnan var? Jag har endast haft 2 mätningar, en var den 5mm och den andra 8mm, men vården påstår att det inte gör något (snark)
  • Soff
    Msofie skrev 2021-03-18 11:18:31 följande:
    Ja, so far so good!

Jag fick faktiskt information om att ta en värktablett innan men undrar hur mycket det hjälper haha? Jag har väldigt låg smärttröskel, men det ska nog gå bra. Känner mig ändå lite hoppfull för denna cyklen.

Vi fick också veta att om det inte har gått tills september kan vi påbörja en behandling. Känns väldigt skönt att få en plan C!

Aa men bra! :) Näe det känns ju som att det inte ska göra så mycket :P men jag vet inte.. är väl bäst att ta iallafall, kanske både en ipren och en alvedon :P och hoppas det gör nåt! :) Och det är inte ens säkert att det gör ont på dig. Härligt att du känner dig hoppfull. 

Ja skönt att ha en plan! Bara att det lugnar psyket kanske kan göra nåt :) 

• Msofie
    Emmalucy skrev 2021-03-18 12:27:39 följande:

Jag tyckte smärtan var lite lik när man sätter in spiralen, dvs mest obekväm med mensvärk aktigt känsla, och man känner verkligen hur vätskan rinner genom allt! :o hoppas det går bra för dig <3 sa de hur tunn hinnan var? Jag har endast haft 2 mätningar, en var den 5mm och den andra 8mm, men vården påstår att det inte gör något (snark)

Har undvikit att sätta i spiral i mitt liv för att jag har hört att det ska göra ont haha!

Ja hon sa det, men fick mens typ 18 timmar efter så tänker att det kan vara därför..
  • Emmalucy
    Msofie skrev 2021-03-18 15:34:02 följande:
    Har undvikit att sätta i spiral i mitt liv för att jag har hört att det ska göra ont haha!

Ja hon sa det, men fick mens typ 18 timmar efter så tänker att det kan vara därför..
    Ah haha Tyst jag upplevde det som inget roligt, känns konstigt och gör lite ont, men det tar inte lång tid :) luta dig tillbaka och tänk att det är ett steg som kan ta dig närmare din bebis  <3 hm, jag skulle trott att slemhinnan är som mest tjock precis innan mens? Det verkar vara svårtt att göra något åt det iaf, har haft lätta mensblödningar i evigheter, inget jag testar verkar förbättre det :/
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet