• Mizzi26

Bim April 2021 - Första barnet

Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.

Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.

Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3

• Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet
  • Soff
    Emlan93 skrev 2021-03-14 09:11:29 följande:
    Hej Soff och välkommen, Tror också det är jätteviktigt att försöka göra saker man själv mår bra av och försöka leva på vägen även om det är så svårt ibland. Hoppas nu att detta blir din månad! Kram
    Tack <3 Ja jag tror det är superviktigt, och vara så snäll mot sig själv som man bara kan. Hoppas detsamma för dig! Kram 
  • VirrePirre06

Har idag varit på mitt första gynbesök ang långa och oregelbundna cykler. Diagnos pcos, vilket är orsaken till att det snart inte tagit sig på 1 år :( Nu har jag iaf ett besök inbokat på ivf-klinik här i sthlm som dem rekommenderade mig att söka till. Så hoppas vi kan få den hjälp vi behöver för att någon gång få ett + :)

• Emmalucy

Hej nya och gamla bekanter! CD1 idag, blev superlurad av kroppen förra cykeln så nu kommer jag bara skratta när den smyger runt och slänger konstiga symtom på mig ;)

Lite bakgrund: det är 3:e försök för mig och min partner, men jag försökte med mitt ex i 3år utan resultat. Vi stod i kö för ivf osv. Min nuvarande partner har 2 barn sedan innan, han vet inte hur jävla tur han har eftersom jag lovade mig själv att aldrig dejta någon med barn eftersom det är så himla smärtsam. Men jag har lyckats komma över mycket av min smärta och tycker mycket om hans barn. Men för min del så känns det mer som försök 39, och inte 3, eftersom jag bär all smärta jag upplevde om infertiliteten med exet. Har bokat en konsultation för akupunktur on 2 veckor, jag är supernyfiken på det :) 

Och som ni skriver, så är December typ den ?värsta? månad att födds, så av den anledning borde vi se många plus denna månad eftersom det blir så jävla typiskt :P låt oss hålla humöret och energin uppe så gott det går!
    Soff 1/4, 32 år (12:e försöket)

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3års försök med exet)

Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

BoringBrick92,13/4,28år(5:e)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)
  • Vickan31

Hej igen! Glad Nu är min mens snart slut och jag är redo att joina er för april-tråden som kommer att bli mitt tionde aktiva försök.Tack för att jag får följa er så att vi tillsammans kan dela med oss av pepp, stöd, igenkänning och förståelse i den här berg- och dalbanan Hjärta

Soff 1/4, 32 år (12:e försöket)

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)

Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3års försök med exet)

Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

BoringBrick92,13/4,28år(5:e)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

• Vickan31

Jag ville bara säga välkommen till tråden och beklaga ditt tidiga missfall. Jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara för er båda. Jag har inte själv haft något missfall ännu, men vet att det finns fler här i tråden som haft det och som kan förstå precis vad du går igenom. Vi finns här för stöd och pepp i kommande försök och jag hoppas att du ska få ditt efterlängtade plus igen snart och att det lilla fröet då vill stanna kvar hela vägen Hjärta Håller tummarna för dig!

An26 skrev 2021-03-11 20:39:34 följande:

Hej, jag är helt ny här men har läst i såna här trådar hela dagen och blir så stärkt av hur snälla och stöttande alla verkar vara! Jag och min sambo började försöka förra månaden. Har alltid haft inställningen att det skulle ta jättelång tid att bli gravid, men så ett par dagar innan BIM fick jag massa gravidsymtom och mycket riktigt plussade jag på BIM. Blev superchockad och överlycklig, sambon likaså. Ett par dagar senare började jag blöda kraftigt, så antagligen ett supertidigt missfall. Blev förkrossad. Hur mycket man än läser om hur vanligt det är blir man ändå orolig att något ska vara fel på en och att det ska hända igen.... slutat blöda idag och försöker samla ny kraft för nytt försök nu i mars. Lägger till mig i listan!

• Vickan31

Alltså, ni skriver ju så många fina och sanna saker:

Kimsann - om att vi faktiskt är så häftiga som kämpar och bryter ihop och samlar ihop oss igen för att fortsätta den ibland väldigt utmananade och kämpiga vägen mot våra mål.

Mizzi26 - om värmen i att se alla återkommande namn och allt stöd ni ger så att man inte känner sig så ensam på den här resan, samt om att försöka hitta glädje mitt i allt det svåra.

Emlan93 - om att försöka lita på våra kroppar och inte glömma bort att leva på vägen.

Stickling - om att det finns något fint i att följas åt och se bekanta namn återkomma, för att vi går igenom samma sak och kan förstå kampen och längtan som vi bär.

Till alla ni fantastiska kvinnor här inne: jag ser upp till ER och ni är verkligen inspirerande! Hjärta

Stickling skrev 2021-03-11 06:55:57 följande:
    Hej! Så fint skrivet. Håller med dig, det är fint att följas åt och se samma namn återkomma månad efter månad, samtidigt som man själv kämpar och längtar <3 Håller tummarna för oss alla i april!
    Kimsann skrev 2021-03-06 07:12:56 följande:

Hej tjejer, 

Första gången jag lägger till mig i en sånhär grupp. Följde februari och marstråden, kände nu en stark dragning till att faktiskt lägga till mig i denna listan. Efter att jag läst alla trådar så känner jag bara, fyfan vad häftiga kvinnor är. Som gång på gång slås ner av negativa test, mens och missfall. Men ändå lyckas hålla glöden och hoppet uppe. Ser upp till er något otroligt, och jag ska göra mitt bästa att försöka peppa och behålla samma kämparglöd som er. 

Mizzi26 skrev 2021-03-10 00:08:39 följande:

Känner igen nästan alla av er, tyvärr.

Det är tråkigt att se er här men samtidigt skönt för man känner sig inte ensam i alla dessa försök. Man behåller den realistiska bilden av världen lite lättare. Jag grottar lätt ner mig i tankarna av att ,det är bara mig det är fel på, osv men dom slås snabbt bort när jag ser era namn här.

Denna månad är våran & vi ska försöka njuta av våra fantastiska kroppar som bär oss genom livet och vi ska försöka stressa ner och finna lite glädje i detta på ett eller annat sätt trots de olika problemen vi har! Eller hur?! Det tar så himla mycket kraft och energi detta så vi får hjälpas åt att behålla lugnet.

Håller tummarna för oss alla nu.

Emlan93 skrev 2021-03-10 15:54:50 följande:

Håller med, skönt att vi har varandra :')

På ett konstigt sätt är jag mer avslappnad just nu efter mitt missfall än innan. Jag är ju LIVRÄDD att det ska hända igen. Men vi har ingen kontroll i vad som händer, vi kan försöka att äta bra, undvika kaffe, alkohol mm och proppa i sig vitaminer men också i vetskapen av att det bara är att hänga med och vänta och se. Hur frustrerande det än känns ibland kan man inte kontrollera allt. Vi får vara tacksamma över våra kroppar och lita på att det kommer hända, att de ska fixa detta och försöka leva på vägen :)

Jag gissar på att den där avslappnande approachen jag har just idag kommer ändras så snart vi "får" börja försöka igen dock haha. Men ändå;)

Håller tummarna för ÄL för dig! Väntar också på att få bekräftat ÄL i NC. Hoppas den kommer snart. Har ju hört att ibland rubbas cykeln efter missfall så får se. Hoppas det ska gå någorlunda fort att komma tillbaka i normal cykel :)

• Mizzi26
    Vickan31 skrev 2021-03-15 16:33:22 följande:

Kimsann - om att vi faktiskt är så häftiga som kämpar och bryter ihop och samlar ihop oss igen för att fortsätta den ibland väldigt utmananade och kämpiga vägen mot våra mål.

Mizzi26 - om värmen i att se alla återkommande namn och allt stöd ni ger så att man inte känner sig så ensam på den här resan, samt om att försöka hitta glädje mitt i allt det svåra.

Emlan93 - om att försöka lita på våra kroppar och inte glömma bort att leva på vägen.

Stickling - om att det finns något fint i att följas åt och se bekanta namn återkomma, för att vi går igenom samma sak och kan förstå kampen och längtan som vi bär.

Till alla ni fantastiska kvinnor här inne: jag ser upp till ER och ni är verkligen inspirerande! 

Ja wow säger jag bara! Vilken härlig värmande känsla jag fick när du slog ihop alla fina ord sådär!

Man känner sig så svag stundvis men herregud vad starka vi är, att vi tillåter oss att bryta ihop och komma igen gör oss nog starkare för varje gång! Och med all denna stöttning och kärlek från er andra kvinnor som vet hur det känns värmer så in i bomben! Tack för det!
  • BoringBrick92

Till alla ni fantastiska kvinnor här inne: jag ser upp till ER och ni är verkligen inspirerande! 

Verkligen en fin sammanfattning av dig! Det är verkligen något speciellt i när kvinnor stöttar varandra. Skrev med en vän häromdagen när mensen precis hade kommit och hon sa att hon var imponerad av att vi kämpar vidare varje månad. Man inser ju dock att man inte ser något annat alternativ, längtan är större än sorgen som mensen ger varje månad. Så man ser ju helt enkelt inget annat val än att fortsätta tills man når sitt mål. Men snacka om att man är en powerkvinna som trots smärtan ställer sig upp och kämpar vidare. Heja oss!
  • Stickling
    VirrePirre06 skrev 2021-03-15 14:17:15 följande:

Har idag varit på mitt första gynbesök ang långa och oregelbundna cykler. Diagnos pcos, vilket är orsaken till att det snart inte tagit sig på 1 år :( Nu har jag iaf ett besök inbokat på ivf-klinik här i sthlm som dem rekommenderade mig att söka till. Så hoppas vi kan få den hjälp vi behöver för att någon gång få ett + :)

Åh, jag är i samma situation! Har också nyligen blivit diagnostiserad med PCOS. Det tröstar mig lite att tänka att om något nödvändigtvis ska vara fel, verkar detta ändå kunna vara ett av de bästa alternativen. Det finns enligt min gynekolog goda chanser till graviditet vid PCOS, när man stimulerar ägglossningen med läkemedel (Letrozol). Själv inväntar jag mensen för att sätta igång med behandlingen i början av cykeln. Håller tummarna för dig!
  • Stickling

Så fint skrivet, Vickan31! Fint att se inläggen sammanfattade så där och påminnas om hur mycket vi alla längtar, kämpar och stöttar varandra månad efter månad <3
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet