• Mizzi26

Bim April 2021 - Första barnet

Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.

Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.

Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3

• Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet
  • Stickling
    Anonym (Anso) skrev 2021-03-24 11:13:10 följande:

Hej allihopa,

Hoppar på denna tråd om det är ok. Är 35 år, försöker bli gravid nu. Påkommet sent då vi inte ville ha barn, men som ett brev på posten så tickar min klocka och jag vill inget hellre än att bilda familj med sambon. Han har också omvärderat och är med på tåget.

Pga. olika omständigheter har jag fått Letrozol och ska börja på ny kur imorgon. Fick tyvärr mens i tisdags så nu kör vi på ett andra försök med bim i april, omkring 23. Det är spännande men samtidigt stressande iom åldern.

Håller tummarna för oss alla som försöker nu ????

Välkommen till tråden! Kan föreställa mig att det känns stressande, men vi håller tummarna för att det går bra för er med försöken! Jag ska också börja med Letrozol snart. Blir spännande att se hur det går :)
  • Msofie
    RH93 skrev 2021-03-24 17:10:55 följande:

Har också räknat ut att jag skulle få bf på julafton troligtvis. Har hela tiden tänkt att jag inte ville ha barn runt den tiden, men måste säga att nu efter så många försök så känner jag mer att det skulle vara den finaste julklappen vi skulle kunna få. Min sambo var också tidigare väldigt tveksam men bryr sig inte längre. Jag tror att innan man börjat försöka är det lätt att tänka att man vill styra lite och att vissa månader passar bättre än andra. Men i slutändan tänner jag att man kommer bli så lycklig oavsett när ens bebis äntligen kommer och knappast ångra att det blev just den tiden på året utan bara vara tacksam. Gällande problem att fira födelsedagar och så tänker jag att på nåt sätt hittar man nog en lösning för att göra det extra speciellt för barnet ändå :)

Jag är helt med RH93 i den frågan. Förra mars tänkte jag mycket på det som ett problem, eller något som störde mig, men efter så många månader hade vilket BF som helst varit världens blessing. Resten hade löst sig.
  • Ericky
    Stickling skrev 2021-03-24 18:40:10 följande:

Välkommen till tråden! Kan föreställa mig att det känns stressande, men vi håller tummarna för att det går bra för er med försöken! Jag ska också börja med Letrozol snart. Blir spännande att se hur det går :)

Och jag har Letrozol på planen framåt sommaren om det inte hänt något då :) spännande att höra hur det går för er! :)
  • Ericky

Jag insåg idag att jag räknat fel. Är på mitt 8ende försök, inte 9onde. Uppdaterar därför listan.

Ericky 1/4, 33 år (8:e försöket)

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

Soff 2/4, 32 år (12:e försöket)

96Linneaa 2/4, 24 år (2 försöket)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5:e försöket, ett missfall)

iloverooti 3/4 , 32 år (5:e försöket)

Link93 - 3/4, 29 år (21:a försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9:e försöket)

Izzy123 3/4, 28 år (1 försöket efter 4 missfall)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2 försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Lisen91, 7/4, 29 år (9:e försöket)

Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)

litalu, 8/4, 25 år (3:e försöket)

Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3 års försök med exet)

MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)

BoringBrick92, 13/4, 28år (5:e)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5:e försöket)

RH93, 16/4, 27 år (9:e försöket)

Msofie, 16/4, 25 år, (14:e försöket)

Rungirl 17/4. 32 år (6:e försöket)

Apan95, 18/4, 25 år (18:e? försöket, ett MF)

Sockerplanta, 18/4, 26 år (8:e försöket)

Emlan93, 19/4, 27 år (5:e försöket, ett missfall)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

• Stickling
    Ericky skrev 2021-03-24 20:39:14 följande:

Och jag har Letrozol på planen framåt sommaren om det inte hänt något då :) spännande att höra hur det går för er! :)

Aha! Det verkar vara många här i trådarna som får eller ska få den behandlingen. Spännande att se framöver hur det går för oss alla :)
  • Soff
    StoraMy skrev 2021-03-24 14:07:24 följande:

Hur tänker ni kring julafton och eventuell BF? Jag ska ha ägglossning precis så att vi skulle pricka in julafton om det skulle ta sig. Min sambo tycker att vi ska börja försöka om en månad istället. Jag tänker att det inte kommer att ta sig på första försöket ändå, men respekterar att han vill vänta 1 månad till. Men jag känner mig otålig och vill bara börja sätta igång!

När man önskar få barn så tänker jag att man är priviligerad närhelst på året man blir gravid och får sitt barn. Man vet ju inte, det kan dröja länge innan det händer något, och då kommer man inte vilja ha tappat den där månaden trots allt. Samtidigt så ska man ju såklart inte känna stress i det om man vill vänta 1 månad, det är väl inte hela världen. Men jag tänker ändå att det viktigaste är att få barnet, inte om det är kring jul eller på sommaren. Jag tänkte i början att vi skulle time:a in till min ledighet på sommaren, men har lärt mig att det inte finns något som heter "planera" i detta (efter snart 1 års försök). Nu spelar det ingen roll när det händer på året, bara det händer (och gärna jävligt snart haha). 
  • StoraMy
    Soff skrev 2021-03-24 22:54:41 följande:

När man önskar få barn så tänker jag att man är priviligerad närhelst på året man blir gravid och får sitt barn. Man vet ju inte, det kan dröja länge innan det händer något, och då kommer man inte vilja ha tappat den där månaden trots allt. Samtidigt så ska man ju såklart inte känna stress i det om man vill vänta 1 månad, det är väl inte hela världen. Men jag tänker ändå att det viktigaste är att få barnet, inte om det är kring jul eller på sommaren. Jag tänkte i början att vi skulle time:a in till min ledighet på sommaren, men har lärt mig att det inte finns något som heter "planera" i detta (efter snart 1 års försök). Nu spelar det ingen roll när det händer på året, bara det händer (och gärna jävligt snart haha). 

Jag håller verkligen med dig! Hade jag fått bestämma helt själv hade vi börjat den här månaden för jag bryr mig inte om när på året. Jag ville bara kolla av om det var fler som tänkte som min sambo. Hoppas du får ett efterlängtat plus snart!
  • neongirl
    Link92 skrev 2021-03-24 14:58:56 följande:
    Det är skönt att man inte är ensam - även om jag såklart inte vill att någon annan ska behöva må såhär. Jag pratade med min man och kom fram till att jag mår sämre av att vara passiv så ska därför minska på TV- och telefon-tid och istället göra saker! Ikväll ska vi tex spela padel med ett annat par och på fredag ska vi grilla middag ute med några kompisar.

Vad är SSRI? Inte för att jag heller vill koppla på någon medicinering nu när vi försöker bli med barn, men är nyfiken! Ja verkligen, solen och våren kan göra under, även om jag ibland känner mig mer deppig då? Men blir glad av att snön smälter ute nu och det börjar lukta vår så hoppas det fortsätter så :)

Ja, precis. Man önskar ingen att må dåligt men samtidigt skönt att man inte är ensam. Bra att ni kommit fram till vad som får dig att må bra så att du kan fokusera på sånt istället. Låter som ni har mycket roligt inplanerat i helgen. :) Jag är väldigt kreativ och skriver mycket, vilket oftast får mig att må bättre. Tror hjärnan behöver jobba lite och tänka på annat.

Skulle såklart förklarat vad SSRI var. Det står för selektiva serotoninåterupptagshämmare och är en typ av läkemedel som används för att behandla depression och/eller ångestsjukdomar. Så antidepressiva är en enkel förklaring. Jag tog något som heter Sertralin.

Här försvann snön för några veckor sedan, skönt. Men längtar efter att det ska bli grönt och fint. I morse var det sol här, så härligt. Men nu är det dimmigt igen.

• neongirl
    StoraMy skrev 2021-03-24 14:07:24 följande:

Hur tänker ni kring julafton och eventuell BF? Jag ska ha ägglossning precis så att vi skulle pricka in julafton om det skulle ta sig. Min sambo tycker att vi ska börja försöka om en månad istället. Jag tänker att det inte kommer att ta sig på första försöket ändå, men respekterar att han vill vänta 1 månad till. Men jag känner mig otålig och vill bara börja sätta igång!

Jag tänkte också så i början, men har precis som många andra skrivit ändrat mig. Nu är jag glad när jag än får barn. Tänker också att det finns risk att barnet kommer både för tidigt och för sent, så ett exakt datum är nog ändå svårt att säga. Drömmen hade varit i år, men det börjar bli kört. :(
  • Mizzi26

Har inte känt av någon äl ännu men tempen har stigit i 4 dagar nu så väntar bara på att appen ska bekräfta äl. Är väldigt förhoppningsfull denna cykel vilket känns lite riskabelt haha. Kommer man bryta ihop totalt om det inte blir något ?!..

Har läst allt ni skrivit men inte orkar vara aktiv, bröt ihop igår och bara grät samtidigt som jag förklarade för min man hur jag egentligen mår. Är nog ganska deprimerad men har svårt att acceptera det. Mannen tror att jag är påväg in i väggen men jag tror verkligen inte det. Försöker iaf lyssna på kroppen och tar en dag i taget och lyssnar på lugn musik under arbetstid som hjälper mig att inte stressa psykiskt lika mycket som jag stressar fysiskt. Såg någons idé om lista på saker man vill göra och mår bra av. Försökte mig på en sån lista idag men har inte kommit på någonting att skriva upp. Vad kan man göra som man blir glad av i dessa tider? Jag har väldigt ont i kroppen efter jobbet så jag orkar inte träna eller gå promenad just nu. Tar tacksamt emot tips. Kram ????

Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet