• Mizzi26

Bim April 2021 - Första barnet

Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.

Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.

Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3

• Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet
  • Emmalucy
    Soff skrev 2021-03-13 18:07:16 följande:

Hej alla bekanta människor och även nya som försöker få drömmen att slå in <3 

Nu är jag och min sambo inne på 12:e försöket, med förväntad ÄL på Fredag. Jag har för cirka en vecka sedan försökt minska på min stress genom att få in mer avslappning i vardagen, och vara snällare mot mig själv. Kommer gå på akupunktur 1 gång/veckan ett tag, och har börjat med lite yoga, andningsövningar etc. som jag gör regelbundet. Hälsan i första hand helt enkelt. Nästa akupunktur blir faktiskt på förväntad ÄL-dag :) så det var ju bra timing. 

Hej! Har bokat min första konsultation/pulsmätning för att sen börja med akupunktur, ser fram emot det :) är du i Stockholm? Jag hittade en där som jag ska träffa om 2 veckor, tror att jag har mycket att vinna på i min kropp :) har de olika sätt att göra fertilitetsakupunktur tror du? Beroende på vad man har för ?fel? i kroppen?
  • VirrePirre06
    Stickling skrev 2021-03-15 21:00:30 följande:

Åh, jag är i samma situation! Har också nyligen blivit diagnostiserad med PCOS. Det tröstar mig lite att tänka att om något nödvändigtvis ska vara fel, verkar detta ändå kunna vara ett av de bästa alternativen. Det finns enligt min gynekolog goda chanser till graviditet vid PCOS, när man stimulerar ägglossningen med läkemedel (Letrozol). Själv inväntar jag mensen för att sätta igång med behandlingen i början av cykeln. Håller tummarna för dig!

Åh vad spännande, hoppas att det kommer funka bra nu då :) Har som sagt först besöket inbokat den 31/3 så får vi se, får nog oxå börja med letrozol sen.
  • Stickling
    VirrePirre06 skrev 2021-03-15 22:45:37 följande:

Åh vad spännande, hoppas att det kommer funka bra nu då :) Har som sagt först besöket inbokat den 31/3 så får vi se, får nog oxå börja med letrozol sen.

Förstår, du får uppdatera när du varit där :)
  • MAKL

Hej!

Hoppar in här från marstråden då det slutade med att mensen kom igår kväll. Jobbigaste dagen jag varit med om under våra 6 månader av försök. Men det är som ni skrivit tidigare i tråden att man bryter ihop, samlar ihop sig igen och försöker nästa cykel. Tänk va vi växer av det!

Jag älskar dom här trådarna där man får skriva av sig om allt man tänker på, både positivt och negativt i den här processen och hur vi alla kan känna igen oss i det alla här går igenom. Vi kvinnor är så mycket starkare tillsammans <3

Vill bara tillägga att jag, tillskillnad från många, skulle tycka det va underbart att få en december bebis då jag själv är född i december. Det är faktiskt inte så dåligt som man kan tro att vara född sent på året ;)

Soff 1/4, 32 år (12:e försöket)

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)

Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3års försök med exet)

MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)

Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

BoringBrick92,13/4,28år(5:e)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

• neongirl
    An26 skrev 2021-03-11 20:39:34 följande:

Hej, jag är helt ny här men har läst i såna här trådar hela dagen och blir så stärkt av hur snälla och stöttande alla verkar vara! Jag och min sambo började försöka förra månaden. Har alltid haft inställningen att det skulle ta jättelång tid att bli gravid, men så ett par dagar innan BIM fick jag massa gravidsymtom och mycket riktigt plussade jag på BIM. Blev superchockad och överlycklig, sambon likaså. Ett par dagar senare började jag blöda kraftigt, så antagligen ett supertidigt missfall. Blev förkrossad. Hur mycket man än läser om hur vanligt det är blir man ändå orolig att något ska vara fel på en och att det ska hända igen.... slutat blöda idag och försöker samla ny kraft för nytt försök nu i mars. Lägger till mig i listan!

Välkommen till gruppen! Jag fick också ett supertidigt missfall i september och har fortfarande inte återhämtat mig helt mentalt. Vet inte om man någonsin gör det. Men det är klart bättre nu än i höstas, så det kommer en tid när det åtminstone blir lite lättare. Jag tror att denna grupp har hjälpt mig ganska mycket. Även om jag inte önskar att någon ska behöva kämpa så som vi alla gör så känns det ändå skönt att vet att man inte är ensam. Håller tummarna att vi alla snart plussar och att de små då vill stanna kvar! Hjärta
  • Emlan93
    Vickan31 skrev 2021-03-15 16:33:22 följande:

Alltså, ni skriver ju så många fina och sanna saker:

Kimsann - om att vi faktiskt är så häftiga som kämpar och bryter ihop och samlar ihop oss igen för att fortsätta den ibland väldigt utmananade och kämpiga vägen mot våra mål.

Mizzi26 - om värmen i att se alla återkommande namn och allt stöd ni ger så att man inte känner sig så ensam på den här resan, samt om att försöka hitta glädje mitt i allt det svåra.

Emlan93 - om att försöka lita på våra kroppar och inte glömma bort att leva på vägen.

Stickling - om att det finns något fint i att följas åt och se bekanta namn återkomma, för att vi går igenom samma sak och kan förstå kampen och längtan som vi bär.

Till alla ni fantastiska kvinnor här inne: jag ser upp till ER och ni är verkligen inspirerande! 

Åh vad fint av dig! Blev helt varm och glad av detta. Tacksam för alla ni underbara tjejer i denna tråd!
  • Emlan93
    MAKL skrev 2021-03-16 08:28:16 följande:

Hej!

Hoppar in här från marstråden då det slutade med att mensen kom igår kväll. Jobbigaste dagen jag varit med om under våra 6 månader av försök. Men det är som ni skrivit tidigare i tråden att man bryter ihop, samlar ihop sig igen och försöker nästa cykel. Tänk va vi växer av det!

Jag älskar dom här trådarna där man får skriva av sig om allt man tänker på, både positivt och negativt i den här processen och hur vi alla kan känna igen oss i det alla här går igenom. Vi kvinnor är så mycket starkare tillsammans <3

Vill bara tillägga att jag, tillskillnad från många, skulle tycka det va underbart att få en december bebis då jag själv är född i december. Det är faktiskt inte så dåligt som man kan tro att vara född sent på året ;)

Åh, det suger när den dyker upp och förhoppningen än en gång raseras. Man måste få lite tid att vara ledsen då också. Tror också vi växer något enormt som är med i den här processen, Tycker vi alla är grymma som kämpar, tar motgångar och vågar hoppas igen, någon dag så är hoppet värt allt! :) Heja December barn!! Nu kör vi <3
  • 96Linneaa

Får hoppas på bättre lycka denna månaden, trots att vi egentligen sa att vi skulle undvika december bebis, haha!

96Linneaa 2/4, 24 år (2a försöket)

• 96Linneaa

Får hoppas på bättre lycka denna månaden, trots att vi egentligen sa att vi skulle undvika december bebis, haha!

96Linneaa 2/4, 24 år (2a försöket)

• Emmalucy
    MAKL skrev 2021-03-16 08:28:16 följande:

Hej!

Såg din kommentar i mars tråden också, beklagar och välkommen hit <3 det är otroligt hur mycket energi den tar, men när mensen är över så ser man fram emot nästa försöket! Ahhh en decemberbebis :) min kompis mamma rä född på juldagen, så hon firar faktiskt 25:e Juni så hon kan ha en ordentlig födelsedag och fest hehe. Jag tycker vinterbebis överhuvudtaget låter bra, mys hemma när det är kallt ute och dem är liten osv! Men hade jag kunnat välja så skulle jag ville ha en marsbebis, som jag :D
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet