• Anonym (Ronja)

Hur länge är det normalt att all kommunikation om ”barnen” förs mellan föräldrarna?

Jag letade mig hit o vill höra era synpunkter.

Hamnade i en het diskussion med min man om det här för att jag tycker att allt är så löjligt.

Han och exet sms ar om umgänget, kan inte ha X på tisdag, kan X vara hos dig då?

Ska vi prata ihop oss om vem som följer med X till VC på onsdag?

Åt ni tacos hos er förra fredagen när X var hos er? Bara så att jag vet och inte lagar samma denna fredag till hen.

Packar du med X byxor nästa gång vid lämning?

Osv osv, det här är bara ett axplock av kommentarerna det messas om, mest från hennes håll då men min man gör ingenting för att lägga ner verksamheten och kör normal rak dialog med sitt ?barn? istället. Nu tänker ni att det här är en normal dialog föräldrar emellan när det kommer till ens barn men det är flera gånger i veckan o det här sk barnet är över 20.

Vill ha era inputs och syn på det här.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur länge är det normalt att all kommunikation om ”barnen” förs mellan föräldrarna?
  • Räkan77
    Anonym (Ronja) skrev 2021-02-17 12:29:30 följande:

Vi har varit i terapi och pratat och då har det fokuserats på hur han ska bli en bättre pappa för vårt gemensamma barn. Att han måste frigöra sig från sin äldsta som medvetet eller omedvetet har gjort allt för att blockera sin pappa från sitt yngre syskon.

Det är där vårat problem ligger.

Fast det måste ju vara något fel på barnet som inte har lagt av med detta beteende som 20 åring. Klarar hen av studier/arbete och ett vanligt liv utöver detta?
  • Citronsaft

Vadå över 20?

Över 20 men pappan ska packa med barnets byxor och följa med till VC?

• Citronsaft

När jag var 20 hade jag fast jobb och hade bott själv i 3 år. Måste vara något grovt fel på det barnet om du seriöst menar 20 år!

• Citronsaft
    Anonym (Ronja) skrev 2021-02-17 12:29:30 följande:

Vi har varit i terapi och pratat och då har det fokuserats på hur han ska bli en bättre pappa för vårt gemensamma barn. Att han måste frigöra sig från sin äldsta som medvetet eller omedvetet har gjort allt för att blockera sin pappa från sitt yngre syskon.

Det är där vårat problem ligger.

Hade hellre bott själv med det yngre barnet än med det jäkla fånet till "man".
  • Anonym (Ensam med 3)

Min äldsta är 20 och bor i egen lägenhet med sin kille.

Hennes pappa och jag pratade ihop oss inför semestrar och lov fram tills hon var 15. Efter det så har vi hörts för ev födelsedagskalas och bestämt datum.

Annars har hon skött sin relation med pappan själv.

Och oavsett om hon ätit tacos 4 dagar pappa veckan så har jag gjort tacos på fredagen hos mig.

• Mrs Moneybags

Det låter som att detta "barn" eller dess föräldrar lider av någon mentalt eller fysiskt handikapp. 

Men om det mot alla odds handlar om ett normalbegåvat barn så är det ju självklart inte ett normalt beteende. En 20-åring vars föräldrar väljer kläder och middagsmat osv mår inte bra. Och kanske ur den synpunkten kan det vara bra att föräldrarna tar hand om allt? Om det handlar om depression eller någon annan åkomma. 

• Cavill
    Mrs Moneybags skrev 2021-02-17 13:38:37 följande:

Det låter som att detta "barn" eller dess föräldrar lider av någon mentalt eller fysiskt handikapp. 

Men om det mot alla odds handlar om ett normalbegåvat barn så är det ju självklart inte ett normalt beteende. En 20-åring vars föräldrar väljer kläder och middagsmat osv mår inte bra. Och kanske ur den synpunkten kan det vara bra att föräldrarna tar hand om allt? Om det handlar om depression eller någon annan åkomma. 

En med dom svårigheterna behöver inte föräldrar som "tar hand om allt" 
    Den behöver en personlig assistent, eller nån form av ledsagare. 

Hur är det ens möjligt att curla ett normalt barn till att bli en helt hjälplös vuxen? Jag fattar inte. 
  • Anonym (O)

Nä det kan väl inte vara sant..
    Inte är det väl så att 20 åringen inte klarar att packa kläder eller berätta vad han har ätit. Isåfall bör han flytta till ett gruppboende ..

• Anonym (Ronja)

Jag länkade tråden till min man så han lite får läsa vad andra anser.

Alla håller tydligen inte på så här med sina vuxna gemensamma barn som han påstår.

• Anonym (Ronja)
    Räkan77 skrev 2021-02-17 13:01:02 följande:

Fast det måste ju vara något fel på barnet som inte har lagt av med detta beteende som 20 åring. Klarar hen av studier/arbete och ett vanligt liv utöver detta?

Studerar men har aldrig velat jobba. Aldrig sökt sommarjobb knappt, till lokala Ica en gång men annars inte.
Svar på tråden Hur länge är det normalt att all kommunikation om ”barnen” förs mellan föräldrarna?