• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Försökmednr2)
    JaneDose skrev 2021-05-11 05:42:56 följande:

Uppdatering då från min sida.

Gick 2 dagar över mensen men började blöda nu på morgonen.

Är så sjukt besviken/ledsen. Hoppades verkligen och trodde väl någonstans att det hade gått.

Min kropp spelade verkligen ett spratt denna gång. Kändes som jag hade massa gravtecken därtill.

Irriterad över att man gått över en vecka nu med värk/ont och ja allt därtill.

Men bara försöka vid nästa ÄL. Ibland vill det sig inte helt enkelt.

All förståelse för att du är besviken/ledsen, det f7år man vara. Du är inte ensam om att känna efter symtom. Håller tummarna för dig att det går nästa gång :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)

Hej!

Har smygläst lite i tråden men nu hoppar jag in här. Har en knodd född i december 2019 som vi försökt få ett syskon till ett tag nu. Först blev det tidigt mf och sen verkade det som det tagit sig men när vi skulle göra tidigt ultraljud började en mardröm och i v 18 föddes en liten pojke med en allvarlig bukväggsdefekt så han skulle inte ha klarat sig utanför magen om han levt så länge. Fick honom i mars och i maj nu började vi igen. Är nog inte redo att börja försöka än men vet inte om jag någonsin kommer bli det heller och vi vill ha syskon tätt. (Helst 1,5 år men det kommer ju inte ske nu)

BIM.

2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1 -2022

7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

14/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

14/5 Bebisdrömmar - 35 (första försöket efter avbruten graviditet) ett barn

15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

16/5 Lotgardet - 25 (första försöket) ett barn

18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

21/5 lilly439 - 34 år (första försöket) ett barn

28/5 lottizm - 36 år (andra försöket) två barn

29/5 88a - 32 år (tredje försöket) ett barn

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn

3/6 Magdalena88- 32 år (tredje försöket efter mf) två barn

4/6 Hoppas2022 - 37 år (tredje försöket) tre barn

4/6 ik96 - 25år. (andra försöket) ett barn

4/6 mape92- 28 år (andra försöket) ett barn

• Magdalena88
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-05-11 15:23:41 följande:

Hej!

Har smygläst lite i tråden men nu hoppar jag in här. Har en knodd född i december 2019 som vi försökt få ett syskon till ett tag nu. Först blev det tidigt mf och sen verkade det som det tagit sig men när vi skulle göra tidigt ultraljud började en mardröm och i v 18 föddes en liten pojke med en allvarlig bukväggsdefekt så han skulle inte ha klarat sig utanför magen om han levt så länge. Fick honom i mars och i maj nu började vi igen. Är nog inte redo att börja försöka än men vet inte om jag någonsin kommer bli det heller och vi vill ha syskon tätt. (Helst 1,5 år men det kommer ju inte ske nu)

BIM.

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

Beklagar innerligt. Fy så tufft att behöva gå igenom. Fick själv MF i vecka 12 och tycker det varit traumatiskt. Går såklart inte att jämföra. Håller tummarna det går vägen fort för er!
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-10 18:28:13 följande:

Ja nej det är jättesvårt. Jag räknar från positivt äl test sen dag 1 dagen efter, 2 osv.

Ja men gör det! Vad spännande! Har haft sån mensvärk idag så jag blir galen. Borde ju inte ha ont nu tänker jag.. Aja återstår att se vad som händer närmsta dagarna.

Hur såg det ut idag? :)

Mitt test var blankt idag.. ska ta mitt andra predictor early imorgon så får vi se!

Men fått massa mensvärk nu ikväll.. Får se om det betyder något de kommande dagarna..
  • lottizm

Kul med många nya, roligt att ha något att läsa när man går in här! Stoooort grattis till er som plussat och kämpa vidare till er andra! Allt annat än detta känns svårt att fokusera på just nu, vill ju bara lyckas!

Jag är på CD12 idag och har ganska ordentliga äl-smärtor. Fick tydliga streck på äl-test men ändå negativt. Förra månaden var liknande, hade ont på dag 11 men äl blev inte förrän dag 17... någon mer som får ont flera dagar innan?

• Gasellen87

Hej!

Beklagar så mycket det ni tvingats gå igenom. Även jag har gått igenom ett MA i v 13 men även om det var väldigt tufft så får det som Magdalena88 skriver inte jämföra med det ni gått/går igenom. Hoppas så att det blir er tur denna månad och att allt går bra <3
  • Anonym (Försökmednr2)

Hej!

BIM.

Välkommen till tråden!

Usch vilken resa ni varit med om :( jag beklagar! Kan inte ens föreställa mig hur det måste varit och är. Skickar styrka till er och hoppas såklart ni får ett plus som går hela vägen!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-11 19:30:22 följande:

Hur såg det ut idag? :)

Mitt test var blankt idag.. ska ta mitt andra predictor early imorgon så får vi se!

Men fått massa mensvärk nu ikväll.. Får se om det betyder något de kommande dagarna..

Blinkande smiley idag med, tycker stickorna är svårare att läsa av. Tycker det går upp och ner hur starka dom är. Kan ju bero på vätskeintag osv. Men jag klarar inte av att gå flera timmar på dagen utan att dricka något. Därför jag gillar clearblues digitala som man tar direkt på morgonen. Får väl se om det blir fast smiley eller om jag ska få blinkande smiley. Har haft som mensvärk hela dagen typ och äont i vänster äggstock igen. Har ju haft ont där tidigare så nu blir jag ju lite orolig om det inte blir äl. Men då måste jag kolla upp det.

Nej :/ vad tråkigt! Hoppas det bara var för att det inte gick att läsa av och att predictor early visar annat imorgon!
  • Anonym (Försökmednr2)
    lottizm skrev 2021-05-11 19:34:08 följande:

Kul med många nya, roligt att ha något att läsa när man går in här! Stoooort grattis till er som plussat och kämpa vidare till er andra! Allt annat än detta känns svårt att fokusera på just nu, vill ju bara lyckas!

Jag är på CD12 idag och har ganska ordentliga äl-smärtor. Fick tydliga streck på äl-test men ändå negativt. Förra månaden var liknande, hade ont på dag 11 men äl blev inte förrän dag 17... någon mer som får ont flera dagar innan?

Jag vet inte riktigt när jag har min ÄL men jag har haft väldigt ont i två dagar nu och har negativt test fortfarande men enligt clearblues digitala så närmar jag mig äl (blinkande smiley). Jag tänker att det är väldigt individuellt, men jag undrar nästan samma sak haha!
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-11 21:17:20 följande:

Blinkande smiley idag med, tycker stickorna är svårare att läsa av. Tycker det går upp och ner hur starka dom är. Kan ju bero på vätskeintag osv. Men jag klarar inte av att gå flera timmar på dagen utan att dricka något. Därför jag gillar clearblues digitala som man tar direkt på morgonen. Får väl se om det blir fast smiley eller om jag ska få blinkande smiley. Har haft som mensvärk hela dagen typ och äont i vänster äggstock igen. Har ju haft ont där tidigare så nu blir jag ju lite orolig om det inte blir äl. Men då måste jag kolla upp det.

Nej :/ vad tråkigt! Hoppas det bara var för att det inte gick att läsa av och att predictor early visar annat imorgon!

Håller med om stickorna! Dom kan verkligen gå upp och ner! Svårt när man tror att det är påväg mot positivt men så dagen efter syns det knappt haha!

Gillade också dom digitala! Dock hade jag dom vanliga, kanske man ska prova advanced nästa gång?

Låter ju annars lovande för ägglossning! Håller tummarna att du ägglossar snart! :)

Tror mens är på g... mer mensvärk och svagt svagt brun flytning.. Kanske kemisk graviditet? I.o.m att där var svaga linjer på två olika test som jag såg i verkligheten.

Men känns verkligen som mensen kommer nu närsom!

Jättetråkigt då jag blev så förhoppningsfull av grav testerna men ändå skönt för då är systemet igång, blir min första riktiga mens efter förlossningen.

Bara jobbigt med så långa cykler, är på dag 48 idag!

Så känslorna går lite upp och ner just nu.

Har jag inte vaknat med tydlig mens imorgon kommer jag nog ändå ta mitt predictor early på morgonen ändå bara för att men annars inte.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022