• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Gasellen87
    mangelica skrev 2021-05-16 10:45:33 följande:

Vad kul med en till tråd, varför får man inte nog? Haha :). Jag hoppar in här! Vi har bestämt oss för att försöka oss på att skaffa oss vårat sjätte barn! Förra cykeln kom vi på det så sent att vi kanske missade äl. Så räknar med detta som första försöket.

Vad kul att få följa er och stort grattis till er som plussat :). Skriver in mig i bim listan. Bim 7/6.

Välkommen! Kul med fler, spännande med sjätte barnet! Vi planerar för ett fjärde. Hur gamla är dina andra barn?
  • mamma8212

Jag hoppar in här, med BIM 5/6 :)

Jag har tre barn, tvillingar 2010 och en sladdis född 2017. Så nu siktar vi på en fjärde och sista. Har precis börjat med att testa för äl denna perioden. Denna månaden blir vårt första riktiga försök:) Jag har blivit gravid tidigare utan äl-tester och snabbt, på andra försöket. Återstår att se hur det går denna gången..

• mamma8212

2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021.

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022.

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022.

15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

16/5 Lotgardet - 25 (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022.

18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

21/5 lilly439 - 34 år (första försöket) ett barn

28/5 lottizm - 36 år (andra försöket) två barn

29/5 88a - 32 år (tredje försöket) ett barn

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn

3/6 Magdalena88- 32 år (tredje försöket efter mf) två barn

4/6 Hoppas2022 - 37 år (tredje försöket) tre barn

4/6 ik96 - 25år. (andra försöket) ett barn

4/6 mape92- 28 år (andra försöket) ett barn

5/6 mamma8212 38 (första försöket) tre barn

7/6 mangelica - 29 år (första försöket) 5 barn

9/6 Bebisdrömmar - 35 (andra försöket efter ängel) ett barn

28/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn

• Gasellen87
    mamma8212 skrev 2021-05-16 18:03:26 följande:

Jag hoppar in här, med BIM 5/6 :)

Jag har tre barn, tvillingar 2010 och en sladdis född 2017. Så nu siktar vi på en fjärde och sista. Har precis börjat med att testa för äl denna perioden. Denna månaden blir vårt första riktiga försök:) Jag har blivit gravid tidigare utan äl-tester och snabbt, på andra försöket. Återstår att se hur det går denna gången..

Kul med ännu en :) och kul med en till som precis som oss planerar en fyra.
  • ugglans
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-05-16 15:02:47 följande:

Ett tips till er som kör med digitala äl-test så finns det stickor att köpa på apotea som passar till. Blir billigare än att köpa nytt test med avlösare varje gång :)

Och en fråga som jag inte minns vem som skrev. Gick inte att svara sist jag va inne på familjeliv.

Nej jag berättar inte för min sambo om äl-testet. Han får prestationsångest då så det blir bättre att han inte vet. Sen har jag märkt att jag är mer sugen runt äl ändå så blir väl nått extra ligg just då pga det. De senaste gångerna jag blivit gravid har vi legat kvällen innan jag fått positivt äl-test. Jag har börjat få så snabb stegring att jag inte får blinkande gubbe längre utan det går från 0 till fast gubbe från en morgon till en annan.

Har du lust att länka stickorna som passar till? :) Smart!
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-16 15:48:30 följande:

Tack för tipset! Funkar dom alltså till clearblue advanced? Vore ju toppen!!

Innan när du fått blinkande smiley, hur många dagar har du fått det?

Ja precis :) tror de är till deras monitor egentligen men de passar lika bra till cb advanced :) det är sånna jag använt tills största delen. Sen får man fyra stickor för graviditets som man inte kan läsa av med cb advanced men de lila stickorna funkar som vanligt.

Har fått det allt mellan 1 och 6 dagar innan fast gubbe. Sen har det hänt att det aldrig blivit fast gubbe heller och då är det alltid för att jag börjat testa för sent. Men nu börjar jag ca 3-4 dagar före beräknad äl.
  • Anonym (88a)
    ugglans skrev 2021-05-16 20:37:25 följande:

Har du lust att länka stickorna som passar till? :) Smart!

Hej Ugglans! Hur har det gått för dig denna månad? Fick du något utslag på ÄL? :)
  • mangelica
    Gasellen87 skrev 2021-05-16 16:58:51 följande:

Välkommen! Kul med fler, spännande med sjätte barnet! Vi planerar för ett fjärde. Hur gamla är dina andra barn?

Tack så mycket :).

Ja ska bli jätte kul med en nummer 6! Kan inte vänta haha, även om jag tycks bli räddare och räddare varje gång att något ska gå snett! Men jag försöker slå bort dessa tankar!.

Mina barn är 11, 6, 5, 3, 3 år :)<3. Tvillingar på slutet så får se hur monga det blir denna gången haha.

Kul att se fler som väljer
  • mangelica
    Gasellen87 skrev 2021-05-16 16:58:51 följande:

Tack så mycket :).

Ja ska bli jätte kul med en nummer 6! Kan inte vänta haha, även om jag tycks bli räddare och räddare varje gång att något ska gå snett! Men jag försöker slå bort dessa tankar!.

Mina barn är 11, 6, 5, 3, 3 år :)<3. Tvillingar på slutet så får se hur monga det blir denna gången haha.

Kul att se fler som väljer att skaffa storfamilj :). Hur gammla är dina barn?

(Allt kom inte med i förra inlägget haha)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022