mamma8212 skrev 2021-05-18 09:52:45 följande:
Igår började vår "liggvecka". Jag ska ha ÄL om 4 dagar enligt min mens App och bör få utslag på test om typ 2 dagar. :) Så from igår ligger vi nu varje dag 1 1/2 vecka framåt för att vara på säkra sidan, haha.
Vid tidigare graviditeter har jag inte testat med ÄL test och legat typ varannan dag, och det har tagit sig ändå ganska direkt :)
Och det är alltid likadant när vi väl börjar försöka på riktigt, att tvivlet kommer om jag verkligen vill/vågar detta.. Trots att det är fjärde barnet ;)
Våran liggvecka börjar med nu haha, 6 dagar till ägglossning nu enligt min NC app :). Ska prova äl tester denna gången, mest för att jag tycker det är spännande och kul att testa haha! Men det har tagit sig väldigt lätt för oss alla gånger med :). Vi har 5 barn, så detta blir nr 6.
Å gud som jag känner igen mig i det du säger, vågar man verkligen en till? Mina tankar går som så att jag har 5, friska underbara ungar, där förlossningar att har gått bra och allt har slutat bra trots att tvillingarna föddes med akut ks i v 29. Dock helt friska och inga men från sin tidoga ankomst. Vad är oddsen på att jag ska ha sån tur igen? Att det ska gå fort att bli gravid, graviditeten ska gå bra och jag ska få ytterligare ett friskt välskapt barn?
Rädslan pyr litegrann, men längtan är större än så länge :).