• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • mamma8212

Jag har kört med Bisolvon denna gången också, hostmedicin som tydligen ska göra slemhinnan tunnare och därför göra det lättare för spermierna att komma fram.. återstår att se om det funkar!

• Emmissss
    Lucifer91 skrev 2021-05-18 09:32:06 följande:

Är de ert Försök till första barn? (:

Jaa, absolut, vet inte riktigt när man börjar testa dock. Men dottern testade jag inte förrän jag inte fick mens, eftersom vi trodde vi missade ÄL helt den månaden.

Är det ert första försök? Hur gammal är er dotter? :) Håller tummarna, kul att gruppen växer! :)
  • Hadt
    Ik96 skrev 2021-05-18 09:52:34 följande:

Känner mig pirrig och förväntansfull nu.. :)

Har pcos och hade inte haft mens sedan i januari. Var hos en gynekolog och fick letrozol utskrivet som jag skulle ta under mensen men det kändes hopplöst eftersom den hade uteblivet så länge. Började läsa på och la om kosten lite enligt LCHF och började dricka donafery som jag blivit tipsad om. Några dagar senare kom ägglossningen och sen mensen två veckor efter :D blev så glad att kroppen verkar ha kommit igång igen. Tempar varje dag för att försöka få koll på cykeln nu. 

Har beställt äl-test men har inte hunnit få dem än så har bara kunnat gå på tempen senaste dagarna. De tre senaste dagar har min morgontemp legat på 36.29-36-41 och jag har haft lite ont i brösten, lite flytningar, trötthet och huvudvärk så jag tror faktiskt att ägglossningen har varit nu/är. Vi hade sex i lördagskväll och jag hoppas vi får till det ikväll också. Kanske är det försent men det känns så skönt att kroppen börjar fungera igen :D

Åh så kul att höra att det kommit igång igen! :) hoppas det tar sig :D

Vilken temp använder du? Har funderat på att börja tempa men man ska ju ha en som visar 4 siffror och tycker alla är så dyra haha.
  • Emmissss
    ugglans skrev 2021-05-18 09:28:28 följande:

Ska skola in sonen i augusti. Jag studerar för tillfället och kommer göra det fram tills januari då jag får min examen. Önskan är att bli gravid så bf är strax efter jag slutar skolan, så att jag slipper ett glapp utan arbete. Men verkar som att det kommer bli några månaders arbetslöshet istället haha. Men får ta det som de kommer :)

Åh, då förstår jag dig till fullo! Vad spännande! Känns som man ska njuta av den här tiden, så pirrigt med syskon! :)
  • Hadt
    mamma8212 skrev 2021-05-18 09:54:35 följande:

Jag har kört med Bisolvon denna gången också, hostmedicin som tydligen ska göra slemhinnan tunnare och därför göra det lättare för spermierna att komma fram.. återstår att se om det funkar!

Har också hört det om hostmedicin! Du får uppdatera om det funkade! :) spännande!
  • ugglans
    Hadt skrev 2021-05-18 09:51:16 följande:

Jag har läst om många som provat det och varit nöjda! Både att dom blev gravida snabbare men också tydligen att deras ägglossning kom tidigare!

Jag hade lång cykel nu senast och hade långa innan sonen så då tänkte jag att jag provar och ser denna cykeln :) hade dock velat börja första dagen efter mens så hoppas dom kommer idag.

Tyckte dock det var svårt vilken sort man skulle beställa haha! Fanns olika att välja på.

Jag beställde rosenrot forte från graviditetskollen. Vilka beställde du? Spännande att se om det fungerar för oss :)
  • ugglans
    Hadt skrev 2021-05-18 09:51:16 följande:

Jag har läst om många som provat det och varit nöjda! Både att dom blev gravida snabbare men också tydligen att deras ägglossning kom tidigare!

Jag hade lång cykel nu senast och hade långa innan sonen så då tänkte jag att jag provar och ser denna cykeln :) hade dock velat börja första dagen efter mens så hoppas dom kommer idag.

Tyckte dock det var svårt vilken sort man skulle beställa haha! Fanns olika att välja på.

Jag beställde rosenrot forte från graviditetskollen. Vilka beställde du? Spännande att se om det fungerar för oss :)
  • Ik96
    Hadt skrev 2021-05-18 09:56:59 följande:

Åh så kul att höra att det kommit igång igen! :) hoppas det tar sig :D

Vilken temp använder du? Har funderat på att börja tempa men man ska ju ha en som visar 4 siffror och tycker alla är så dyra haha.

Ja det känns så skönt att man har lite bättre förutsättningar nu :D

Jag använder den från natural cycles och har haft det några år :)
  • mangelica
    mamma8212 skrev 2021-05-18 09:52:45 följande:

Igår började vår "liggvecka". Jag ska ha ÄL om 4 dagar enligt min mens App och bör få utslag på test om typ 2 dagar. :) Så from igår ligger vi nu varje dag 1 1/2 vecka framåt för att vara på säkra sidan, haha.

Vid tidigare graviditeter har jag inte testat med ÄL test och legat typ varannan dag, och det har tagit sig ändå ganska direkt :)

Och det är alltid likadant när vi väl börjar försöka på riktigt, att tvivlet kommer om jag verkligen vill/vågar detta.. Trots att det är fjärde barnet ;)

Våran liggvecka börjar med nu haha, 6 dagar till ägglossning nu enligt min NC app :). Ska prova äl tester denna gången, mest för att jag tycker det är spännande och kul att testa haha! Men det har tagit sig väldigt lätt för oss alla gånger med :). Vi har 5 barn, så detta blir nr 6.

Å gud som jag känner igen mig i det du säger, vågar man verkligen en till? Mina tankar går som så att jag har 5, friska underbara ungar, där förlossningar att har gått bra och allt har slutat bra trots att tvillingarna föddes med akut ks i v 29. Dock helt friska och inga men från sin tidoga ankomst. Vad är oddsen på att jag ska ha sån tur igen? Att det ska gå fort att bli gravid, graviditeten ska gå bra och jag ska få ytterligare ett friskt välskapt barn?

Rädslan pyr litegrann, men längtan är större än så länge :).
  • mamma8212
    mangelica skrev 2021-05-18 10:28:35 följande:

Våran liggvecka börjar med nu haha, 6 dagar till ägglossning nu enligt min NC app :). Ska prova äl tester denna gången, mest för att jag tycker det är spännande och kul att testa haha! Men det har tagit sig väldigt lätt för oss alla gånger med :). Vi har 5 barn, så detta blir nr 6.

Å gud som jag känner igen mig i det du säger, vågar man verkligen en till? Mina tankar går som så att jag har 5, friska underbara ungar, där förlossningar att har gått bra och allt har slutat bra trots att tvillingarna föddes med akut ks i v 29. Dock helt friska och inga men från sin tidoga ankomst. Vad är oddsen på att jag ska ha sån tur igen? Att det ska gå fort att bli gravid, graviditeten ska gå bra och jag ska få ytterligare ett friskt välskapt barn?

Rädslan pyr litegrann, men längtan är större än så länge :).

Jag tror att det är samvetet mot dom andra barnen som spökar också.. just om ngt skulle hända eller bli jobbigt. Att man sätter dom i en sits dom inte valt, typ..

Sen är det alltid läskigt med ngt nytt, även om man gjort det förut ????
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022