• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-10 10:18:48 följande:

Åh vad spännande med blinkande!! Då är det på gång ja :D

Du kanske har snabb stegring? Att du stegrar snabbt till topp (fast gubbe) och då också snabbt går ner?

Ja! Kolla inlägget ovanför ditt :)

Jaa, återstår att se! Hoppas!

Såg inte ditt inlägg innan, konstigt! Jaa, jag ser också ett streck :D du är väl bim - 4? Hoppas det ökar nu!!
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-10 11:24:18 följande:

Jaa, återstår att se! Hoppas!

Såg inte ditt inlägg innan, konstigt! Jaa, jag ser också ett streck :D du är väl bim - 4? Hoppas det ökar nu!!

Håller tummarna!!

Ja -4 bör det bli, blir konstigt i mitt huvud när jag räknar haha! Men svårt för man vet ju inte när ev ägg fäster och så men BIM enligt app ska vara 14e!

Tar ett annat test imorgon och min andra predictor early på onsdag så hoppas jag det ökar!! :D
  • lilly439

Uppdaterar listan med information om antal försök för min del.

BIM.

2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1 -2022

7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

14/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

16/5 Lotgardet - 25 (första försöket) ett barn

18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

21/5 lilly439 - 34 år (första försöket) ett barn

28/5 lottizm - 36 år (andra försöket) två barn

29/5 88a - 32 år (tredje försöket) ett barn

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn

3/6 Magdalena88- 32 år (tredje försöket efter mf) två barn

4/6 Hoppas2022 - 37 år (tredje försöket) tre barn

4/6 ik96 - 25år. (andra försöket) ett barn

4/6  mape92- 28 år (andra försöket) ett barn

• lilly439

Vad kul med alla bilder på tester nu :)
    Ser något svagt på dem. Håller tummarna att det blir starkare för er.
    Hur många dagar efter ÄL börjar ni testa?

Och vad räknar ni som ÄL, dagen ni får positivt ägglossningstest eller dagen efter?

Jag fick exempelvis positivt i torsdags men antar att ägglossningen egentligen blir dagen efter då, fredag?

Så i sådana fall är jag bara på ÄL + 3? :)

• Hadt
    lilly439 skrev 2021-05-10 12:43:28 följande:

Vad kul med alla bilder på tester nu :)

Ser något svagt på dem. Håller tummarna att det blir starkare för er.

Hur många dagar efter ÄL börjar ni testa?

Och vad räknar ni som ÄL, dagen ni får positivt ägglossningstest eller dagen efter?

Jag fick exempelvis positivt i torsdags men antar att ägglossningen egentligen blir dagen efter då, fredag?

Så i sådana fall är jag bara på ÄL + 3? :)

Jag tycker det är jättesvårt hur man ska räkna! Dom säger ju att ägget släpper inom 48h när man fått positivt test. Men man vet ju inte var på dessa 48h man hittar det positiva haha så jag vet inte om man ska räkna från den dagen eller dagen efter, har sett folk som gör både det ena och det andra!

Jag började testa tidigt för jag har svårt att hålla mig haha men annars runt ÄL+10 brukar kunna vara bra att börja testa så smått :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-10 11:43:23 följande:

Håller tummarna!!

Ja -4 bör det bli, blir konstigt i mitt huvud när jag räknar haha! Men svårt för man vet ju inte när ev ägg fäster och så men BIM enligt app ska vara 14e!

Tar ett annat test imorgon och min andra predictor early på onsdag så hoppas jag det ökar!! :D

Ja nej det är jättesvårt. Jag räknar från positivt äl test sen dag 1 dagen efter, 2 osv.

Ja men gör det! Vad spännande! Har haft sån mensvärk idag så jag blir galen. Borde ju inte ha ont nu tänker jag.. Aja återstår att se vad som händer närmsta dagarna.
  • JaneDose

Uppdatering då från min sida.

Gick 2 dagar över mensen men började blöda nu på morgonen.

Är så sjukt besviken/ledsen. Hoppades verkligen och trodde väl någonstans att det hade gått.

Min kropp spelade verkligen ett spratt denna gång. Kändes som jag hade massa gravtecken därtill.

Irriterad över att man gått över en vecka nu med värk/ont och ja allt därtill.

Men bara försöka vid nästa ÄL. Ibland vill det sig inte helt enkelt.

• Gasellen87
    JaneDose skrev 2021-05-11 05:42:56 följande:

Är så sjukt besviken/ledsen. Hoppades verkligen och trodde väl någonstans att det hade gått.

Min kropp spelade verkligen ett spratt denna gång. Kändes som jag hade massa gravtecken därtill.

Förstår dina känslor, så jobbigt när man går över och verkligen börjar hoppas. Man hinner ju bygga upp förväntningarna från äl till bim som det är utan att kroppen behöver spela en ett spratt.

Håller tummarna för att det tar sig nästa omgång.
  • Gasellen87

Spännande att det börjar komma upp test i tråden. Jag är sämst på att tyda grav-test, så härifrån blir det inte mycket till hjälp med det ;)

Kul även att det är så många som är igång och att bim närmar sig. Jag väntar mens nästa vecka och efter det är det skarpt läge som gäller. Nervöst, spännande och oroligt på samma gång.

• Anonym (88a)
    JaneDose skrev 2021-05-11 05:42:56 följande:

Vad tråkig vännen. Förstår din besvikelse. Har ni försökt länge? Lägg gärna in dig i listan så kan vi följas åt! :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022