Inlägg från: Anonym (Bebisdrömmar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bebisdrömmar)

Vi som planerar syskon 2022

Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-14 23:20:14 följande:
    Tack så jättemycket :D

Grattis till jobbet! =D Måste kännas härligt? 

• Anonym (Bebisdrömmar)

jag är på cd 7. minst en vecka kvar till positivt ältest och insåg nyss att fotbollsem förmodligen kommer förstöra alla chanser denna månaden. Obestämd Om min kropp funkar som den brukar så bör äl vara nånstans mellan 23-25:e juni så håller tummarna att det inte är några intressanta matcher då. 

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Gasellen87 skrev 2021-06-15 14:49:54 följande:
    Hoppas ni kan få till det trots em! Min sambo är totalt ointresserad av fotboll, här är det istället jag som älskar sporten :)

skönt ändå hehe, då kan du iaf styra lite till att kanske missa en halvlek eller så om det är rätt tid =D 

Här kan jag inte delge att det är äl för då blir det prestationsångest och inget händer alls.. Men med lite tur kanske det går att få till nått i halvlek. Såg att Sverige spelar den 23:e typiskt nog hehe

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Gasellen87 skrev 2021-06-15 20:13:26 följande:

Ja, luckor finns om det blir aktuellt. Nu har jag dock bokat in mig för vaccin dos 1 om drygt två veckor. Så får se lite hur allt blir nu.

Hur känns det för dig? Har ni varit öppna om det innan?

Å lyxigt med vaccin ändå!

Tänker du på äl? När vi försökte för ettan så berättade jag första månaderna men sen slutade jag för jag märkte ju vad som hände då, eller inte hände rättare sagt. Även om vi lyckades pricka rätt bra ändå så tog det 9 försök att få till första.

Hade känts skönt å bara kunna säga att nu är det äl-tider! Boka in det i schemat för nu kör vi hehe. Men blir att jag får smussla in det på nått sätt å hoppas vi tänkt sova i samma rum iaf. Med en dotter som sover sisådär emellanåt (då brukar nån av oss sova i hennes rum) så blir det ju inte så mycket plats för romantik.

Kommer ni fortsätta försöka under vaccinationstiden eller pausar ni då?
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Gasellen87 skrev 2021-06-16 06:22:29 följande:

Ja, precis. Jobbigt. Hoppas ni får till det ändå utan att han märker något. Skönt ändå att någon av er får sova ordentligt. Vi har vår yngsta i vårt rum och oftast sover han bra men när han är knölig så vaknar sambon ändå aldrig. Hur gammal är er dotter?

Vet inte, är ju det som är så svårt! Ska man vänta eller inte? Kanske ska man fortsätta försöka och skulle det ta sig får man väll avboka men då känns ju iofs dos 1 onödig kanske och kan man börja om med dos 1 sen igen efter v 12 eller blir det dumt. Eller kan man kanske skjuta på dos två ytterligare om det skulle bli aktuellt? Känner att man har för lite kunskap och att frågorna man har inte finns att få svar på..

Ja det är skönt att en av oss får sömn :) men tyvärr har jag blivit rätt bra på att sova mig igenom nätterna ändå. Mådde väldigt dåligt efter vår ängel och då tog sambon över föräldraledighet i den vevan. När jag äntligen somnade så sov jag utan att nått väckte mig. Så han har fått dra ett väldigt stort lass senaste månaderna. Hon är 1,5 år.

Jag tänker lite att om man hinner få dos 1 så är man inte helt oskyddad längre iaf. Men att man säkert kan vänta några veckor extra på dos 2? Vi har kämpat så länge nu så vill inte hoppa över en månad med flit. Först gjorde vi tre försök, sen va jag gravid i 6 månader (1 mf och 1 ängel), och nu ska vi snart starta tredje försöket efter det.
  • Anonym (Bebisdrömmar)

Fick positivt äl-test igår så nu håller jag tummarna för denna månaden. Känner mig supersvullen över äggstockar å livmoder iaf så tänker att det kan va positivt? Mös igår så hoppas på det bästa. Kanske kan lyckas mysa imorgon också. Hoppas iaf :)

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Juli) skrev 2021-06-21 11:17:15 följande:

Har inte skrivit på ett tag då vi inte hade kört igång förrän nu. Körde första försöket nu i juni. Hade äl 12 juni och har bim 26/6.

Testade första gången 19/6 och sen idag och jag tror kanske att det är ett plus. Blir tredje barnet.

Grattis! :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Lillis85 skrev 2021-06-21 11:29:44 följande:

Är en dag kvar till beräknad mens, så två dagar till bim. Tror jag är gravid. ????

Ligger just nu dyngförkyld och är orolig för lilla fröets möjlighet att fästa ordentligt när jag är sjuk.

Och klurar därför på om jag ska vänta med digitalt test tills senare i veckan. Eller ta ett imorgon. Har tagit "billiga Kina tester" med stegrande svaga resultat.. .

Detta är fredag lördag och söndag.... ????

Grattis! :) tror inte du behöver oroa dig. Ett sänkt immunförsvar kan till å med va bra för att ägget ska fästa! Annars är det ju som ett ?virus? som attackerar kroppen och därför stöts ut ibland trots att det inte är något egentligt fel.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    mape92 skrev 2021-06-23 10:46:12 följande:
    Ja det ska bli supermysigt, problemet är ju lite att det kan bli svårt att få till ett ligg när vi inte kommer kunna få till någon egentid alls och dela rum med andra. haha men får väl vara kreativa. Fick en tom ring imorse så inget positivt ännu. 

Är det de lila eller rosa digitala? Tänker att de lila ger alltid tom ring första gången man testar i månaden :) Det fina med dom testen är att man inte behöver kissa på dom i mer än några sekunder så du klarar dig nog utan kisskopp. Sen är det att det behöver ligga plant medan man väntar bara som kan va bekymmer. Lägga det under madrassen eller nått. 

Hoppas du får en härlig midsommar och att ni lyckas få lite egentid trots delat rum.

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Lolml skrev 2021-06-23 12:21:50 följande:

Tack snälla! Jag vet inte vilken vecka jag är i för jag har inte fått tillbaka min mens sen jag fick min dotter så det här är en jätte chock men på ett glatt sätt, min BM ville att jag skulle ?chansa? fram till KUB haha.. så jag chansar på vecka 6 men egentligen så vet jag inte alls

Grattis! :)

Men oj? Gör de ingen koll då? Tänker om du är längre gången så kanske det inte går att göra kub om det bokas in för sent. Min bm ville göra ett dateringsultraljud innan hon bokade in kub när min mens va oregelbunden. Och då skiljde det inte mer än +-6 dagar från var jag brukar ligga i tid.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022