Vi som planerar syskon 2022
Spännande! Vilken cykeldag är du på? :)
Testade rosenrot en gång men då ballade min cykel ur den månaden så vågade inte fortsätta med det men läst om andra som blivit hjälpta :)
Spännande! Vilken cykeldag är du på? :)
Nytt ÄL test idag, var orolig att den skulle visa tom ring men den blinkade idag också :D
Så spännande! Hoppas verkligen ett ägg släpper! Hade varit fantastiskt att ha ägglossning såhär tidigt i cykeln.
Vi fick till lite mys igår också så känns bra, ska försöka varannan/var tredje dag iallafall så vi har säkrat upp :)
Nytt ÄL test idag, var orolig att den skulle visa tom ring men den blinkade idag också :D
Så spännande! Hoppas verkligen ett ägg släpper! Hade varit fantastiskt att ha ägglossning såhär tidigt i cykeln.
Vi fick till lite mys igår också så känns bra, ska försöka varannan/var tredje dag iallafall så vi har säkrat upp :)
Åh tack, nu fick jag upp hoppet. Med dottern testade jag ju inte förrän dagen innan beräknad mens, dels för att jag dagen innan alltid har sååå mkt mensvärk o svullen mage, (likadant varje gång) och just den dagen jag testade alltså bim -1 så hade jag ingenting mådde precis som vanligt så då förstod jag att jag nog va gravid, och då va testet inte super starkt. Utan svagt.. så jag har nog inte heller mkt hormon i början då kanske..
Vi lyckades inte mysa igår heller så jag håller tummarna för idag trots positivt äl igår. Känns som vi sumpat denna månaden men men.. nästa månad kanske =/ Fick äl tidigare än vanligt iaf så kanske får en kortare cykel än vanligt också.
Ni har fortfarande en bra chans! Ägget släpper ju inte vid positivt test utan efter :) håller tummarna att ni lyckas ikväll!
Sorry för spam men väntade mig inte alls detta! Titta skillnaden så snabbt det kan gå!
07:17 imorse
20:32 ikväll
Hej på er, då var det snart dags här igen för 3:dje försöket, Legat lite lågt här efter 2 mf i rad. Men nu ska jag vänta in nästa mens och sedan blir det bebisverkstad.
Så räknar med äl i slutet av juni/början av juli.
Jag har kört med både blinkande och inte blinkade ägglossningstester. Det här min andra graviditet. Hr en son på 16 månader sedan tidigare. Då funkade inte blinkande på mig, det blev äl direkt.
Nu har blinkande funkat ett par dagar innan äl. Men vilket av testerna tycker ni är säkrast?
Jag va så ledsen när vi inte lyckades sexa när jag fick positivt på äl-testet men två dagar senare blev det iaf. Sen tre dagar senare märkte jag att jag hade äl-flytningar! Men vi har inte fått till det mer än den gången efter positivt test. Har ändå lite förhoppningar om att det kaaanske tog sig? Min livmoder känns mer svullen nu än den brukar göra såhär i cykeln. Å lite värk emellanåt. Men kan ju va nått jag ätit också som magen inte helt gillar (är lite överkänslig mot vissa grejer). Så nu har jag blivit hoppfull och överanalyserande istället hehe.
Knasigt vad det här med bäbistillverkningen påverkar ens humör och mående.