-
Varför skulle det inte stämma att 3,6% av gravida ännu inte fått positivt test vid äl+18? :)Anonym (Börjar) skrev 2021-11-22 06:50:50 följande:Har svårt att tro det stämmer majoriteten får ju utslag äl + 14
-
ser något svagt. Kanske testa digitalt imorgon eller övermorgon? Vet du när du hade äl? :)Anonym (Börjar) skrev 2021-12-02 09:40:54 följande:
Mf en månad sen bim idag. Inbillar jag mig det finns något ?
-
Emmissss skrev 2021-12-16 08:51:00 följande:
Dags för mens närsomhelst, men ännu inga känningar. Brukar ha väldigt ont efter ÄL. Denna månad har varit lugnare men fokus har legat på lite annat haha. Förra månaden blev väldigt förskjuten men torde komma imorgon eller lördag.
Håller tummarna ändå =) För mig va symtomen nu vid senaste att jag inte hade någon pms. Men det är klart att har man haft fullt upp med annat och inte hunnit känna efter så kan ju det också spela in.
Men hoppas! =) -
Å hoppas på strecket =DEmmissss skrev 2021-12-17 19:44:00 följande:
Handlat på mig massa billiga tester så tog faktist ett test ikväll. Först såg jag inget men kollade jag riktigt noga ser det ut som man kan ana ett streck.. Kan ju vara ett spök, aldrig testat med sånna tidigare. Får se om mensen kommer imorgon...
-
Hade varit försiktigt positiv. Cb visar så ofta felaktiga streck :( det ska egentligen va lika brett som kontrollstrecket för att vara positivt. Vad är avläsningstiden för det testet?Sanlin90 skrev 2021-12-27 21:22:49 följande:
Fick det här efter 6 minuter, hade uppenbarligen inte bim den 21a december så vet inte när men kan det va positivt när det är så smalt? Har massor molvärk, skithumör sen 3 dagar och min mage fick spelet för några dagar sedan (som med dottern såg det dock inte som symptom då) en skum känsla i brösten som jag vagt minns med dottern efter plus, dom känns hårda och fasta i känslan men mjuka när man tar på dom och kan göra ont bara sådär av sig själva men inte när jag klämmef...
Håller tummarna att du får testen idag och att det visar mer tydligt positivt :) -
Hur har det gått? <3Sanlin90 skrev 2021-12-27 22:17:34 följande:
Åååh hoppas, ska ta nya test imorgon om dom kommer, spara morgonurin!
-
När hade du äl? Om du har förväntad bim 10/1 så låter det som rätt tidigt att testa 2/1 ens med ett tidigt test.Anonym (Ekorre) skrev 2022-01-03 18:25:54 följande:
Fick som sagt negativt igår, 2/1 på ett testa tidigt test.
Enligt kalendrar och annat kan jag testa som tidigast imorgon, men det känns inte lönt - eller ska man?
Bim är 10/1 om det nu stämmer, känns inte som att mensen är helt regelbunden.
Men det skaver i mig att gå och vänta, vill bli gravid nu!
Det gick ju av bara farten förra gången, 2 gånger inom loppet av 3 månader var jag gravid.
Kändes som att det räckte att sambon tittade på mig, så sa det poof!
Tyvärr blev det en avbruten graviditet första gången pga komplikationer.
Hade ni väntat på mensen?
-
Det är väl så rätt många graviditeter blitt till? Missat att skydda sig pga full och woops 9 månader senare :) tror inte du behöver oroa dig. Har vänner som inte vetat om att de varit gravida förrän i v 12-13 och kalasat friskt fram till dess (dock inte att rekommendera) och allt har gått bra.Anonym (Börjar) skrev 2022-01-15 10:00:11 följande:
Har någon av er blivit gravida när ni druckit?
Råkade bli full på äl dagen och nu i efterhand har jag ångest över att jag säkert sabbade chansen denna månaden
-
Grattis till de nya plussen i tråden! =D
-
Svårt att säga. Tagit något nytt test sen detta? Vilken dag efter äl är du på? :)mammamalin skrev 2022-01-21 13:43:37 följande:
Tog ett test imorse, tror jag är på äl+12. Vad tror ni, svagt plus eller spökstreck?
-
Sanlin90 skrev 2022-01-26 18:46:57 följande:
Förvirrad, är på cd 96 och har nu varit sjuk i typ 1,5 v och för 1,5v sen hade jag lite rosa bruna flytnibgar i några dagar, tog test för 1 v sen som va negativt, hade sex för ca 15-16 dagar sedan senast.
Idag har jag molvärk och började må lite illa i em, funderar på att testa igen även om det är osannorlikt att jag är gravid, vad tror ni?
jobbigt med så långa cykler :(
hade nog haft svårt att hålla mig från att testa, speciellt om jag haft test hemma.
håller tummarna för dig! <3 -
Mnhol skrev 2022-02-22 07:38:44 följande:Dock stämmer inte det om mig ???? 7.e försöket inte andra.
Det är bara att kopiera listan, klistra in i nytt inlägg och ändra det som är fel :)
Grattis till plusset!
-
Å så grymt! stort Grattis!!Emmissss skrev 2022-02-20 21:24:02 följande:
Wow, vi har plussat, igen! Ca 2 veckor innan mitt förra bf datum, nu hoppas vi det går vägen. Är så sjukt förvånad och tacksam på samma gång. Halsbrännan var inte byggdamm och hugget var inte inbillning. Så tacksam att jag startade denna grupp och man kan dela allt med er! <3
-
Grattis! =Dbubbelfika skrev 2022-03-09 07:51:03 följande:
Idag fick jag ett plus <3
-
Gasellen87 skrev 2022-04-30 08:11:52 följande:
Lite nyfiken på hur det går för er alla?
Höggravid med bf om en vecka så bara väntar på att det ska bli dags.
Tung, stor och ont överallt så är ganska trött på allt nu.
Hur går det själv? :) <3
-
Gasellen87 skrev 2022-05-01 14:57:58 följande:
Men va spännande! Lite Avis ändå på er som har de stora mötet framför er. Förstår ändå känslan, sådär på slutet vill man bara att de ska dra igång. Vet ni vad det blir?
Det går bra här, Lilltjejen blir 2 månader imorgon. kan inte fatta hur fort tiden gått. Känns som det var igår vi fick veta att hon låg i magen. Känns konstigt att troligen aldrig mer få uppleva en förlossning eller en graviditet igen vilket har fått mig att fundera på omskolning i yrke. Vet inte om det är hormoner eller faktiskt allvar men funderar på sjuksköterska och ev barnmorska.. skräckblandad förtjusning kan jag säga..
Försöker att njuta så gott det går av tiden som är kvar för jag vet hur mycket jag kommer sakna magen sen. Men värken gör mig så trött på det att det tar lite överhand.
sista för oss också, graviditeterna har varit för tuffa och förra året förlorade vi en sent i graviditeten. har varit gravid sen oktober 2020 (Fördelat över tre graviditeter) bortsett från 3,5 månad totalt sen dess så kan nog inte känna mig mer färdig.
Vi har inte tagit reda på vem som ska säga hej så det blir en överraskning :)
å va spännande att sadla om! Vad gör du nu? Det är aldrig försent att börja en ny bana. -
lottizm skrev 2022-05-01 22:25:51 följande:
Kul att tråden vaknar lite igen! hur går det för er andra? är det någon mer som plussat sedan sist? Jag är i v23 och mår bra fysiskt men sådär psykiskt. mycket oro och allt möjligt. Men bebisen verkar må bra iallafall och det är ju det viktigaste av allt :)
oro kan verkligen ställa till det :( har du någon samtalskontakt att prata med om din oro? Gäller det främst graviditeten eller om allt möjligt? Du har mindre än halva tiden kvar nu iaf! tiden går fortare och fortare (förutom sista typ 2-3 veckorna som känns som en eeeeevighet!)
-
Gasellen87 skrev 2022-05-02 21:46:49 följande:
Nä, förstår att det är svårt att njuta och vet precis hur du känner. Just de, nu minns jag, beklagar er förlust. Kan inte föreställa mig hur det är men förstår att du känner dig klar. Jag känner mig oxå klar, har fyra två flickor och två pojkar, hjärnan är klar men hjärtat rymmer fler ;)
Så spännande, vi har inte heller tagit reda på kön någon gång och tycker de är så kul att inte veta. Vad har ni sedan innan? (Minns inte från tidigare i tråden).
Jag arbetar som lärare på lågstadiet så har redan gått 3,5 år på högskolan men är ändå lite sugen att plugga igen. Nu har jag inte jobbat mer än knappt 2 månader på tre år och kommer totalt vart hemma nästan fyra år innan jag ska börja igen så kanske är bäst att blrja jobba och känns efter men jag har faktiskt sökt högskola till hösten, kurser och program så vi får se. känns iaf skönt att alla man pratar med inte tkr man är för gammal ;) vad arbetar du med?
skulle vi bli oplanerat gravida i framtiden så kommer vi med största sannolikhet behålla men blir inga fler planerade :)
en flicka och en änglapojk sen innan. Är så otroligt nyfiken men väldigt glad att vi hållt oss från att kolla varje gång. Blir liksom en extra överraskning när man äntligen får träffas sen :)
jag jobbar med utemiljöer. gillar variationen av kontorsarbete och att få vara ute.
såklart man aldrig är för gammal att sadla om och lära sig något nytt. visst kan det kännas motigt när man redan läst massa poäng osv men erfarenhet och kunskap man fått med sig under resans gång har förmodligen lett en fram till det man vet och vill idag. -
Det kom en liten glupsk tjej :)Gasellen87 skrev 2022-05-04 20:27:03 följande:
Förstår det! Visst är man nyfiken men de är ju så spännande att inte veta! Lycka till när det väl blir dax. Uppdatera gärna sen när bebisen har kommit, hur det gick och hur ni mår.
Låter som ett roligt och varierande arbete :)
allt gick kanon. Inte så fort och okontrollerat som första gången. Det va väldigt skönt att känna att jag va närvarande större delen av tiden. Alla mår bra men trötta och lite öm här och var. -
Fyran4 skrev 2023-02-04 11:52:03 följande:
Hej på er!
vet inte om någon av er är kvar men ville bara berätta att jag äntligen är gravid :) vi har inte försökt aktivt sen jag gav upp hoppet och lämnade fl. denna graviditet kom väldigt överraskande eftersom jag var inställd på att det inte blir fler barn. Vi är jätteglada men lite oroliga eftersom jag är nästan 40 år nu.
hoppas ni alla har det bra och njuter av era bebisar :)
Grattis! =D Va roligt <3
Jag har nyss börjat jobba igen. Känns lite kluvet att inte vara hemma med lillen längre.