• Anonym (Deppig)

Otrohet - gått ett år nu..

För ett år sen konfronterade jag min man med att ha varit otrogen med en kollega i 3 år. Bröt ihop, gick på egna samtal, gick på samtal tillsammans. Vi försöker fortfarande att få till allt här hemma och runtomkring. Men nu, ett år senare, mår jag fortfarande lika dåligt. Det har inte blivit bättre. Jag är sjukskriven till o från pga mitt mående, jag är arg och ledsen konstant hemma, jag litar inte på min man, det är nästan så att jag väntar på att han ska göra ytterligare ett sendsteg. Jag vet inte vad jag ska göra, vad vi ska göra. Vi gör saker tillsammans, men i bakhuvudet ligger det i huvudet sveket han utsatt mig för..

Hur länge mår man så här? Hur länge är okej att må så här? När börjar man lita och bry sig om livet igen?

• Svar på tråden Otrohet - gått ett år nu..
  • Fjäril kär

Tillit tar åratal att bygga upp igen och i många fall går det aldrig att reparera nånsin.

Det är bara tiden som avgör om ni faktiskt kommer igenom detta eller måste separera.

• LisaA94

Det kommer aldrig att bli bra och det kommer alltid att kännas som det gör. Sad to say. De som säger att det blir bättre med tiden ljuger för andra men framförallt för sig själva.

• Anonym (Fy f-n)

Drygt 1,5 år sedan för mig. Det blir inte bättre...tilliten är borta och hatet växer. Jag tänker lämna in om skiljsmässa samma dag som jag hittar nytt boende.

• Anonym (livet)
    Anonym (Deppig) skrev 2021-02-12 13:32:30 följande:

För ett år sen konfronterade jag min man med att ha varit otrogen med en kollega i 3 år. Bröt ihop, gick på egna samtal, gick på samtal tillsammans. Vi försöker fortfarande att få till allt här hemma och runtomkring. Men nu, ett år senare, mår jag fortfarande lika dåligt. Det har inte blivit bättre. Jag är sjukskriven till o från pga mitt mående, jag är arg och ledsen konstant hemma, jag litar inte på min man, det är nästan så att jag väntar på att han ska göra ytterligare ett sendsteg. Jag vet inte vad jag ska göra, vad vi ska göra. Vi gör saker tillsammans, men i bakhuvudet ligger det i huvudet sveket han utsatt mig för..

Hur länge mår man så här? Hur länge är okej att må så här? När börjar man lita och bry sig om livet igen?

Du kan må bättre men du kommer verkligen inte gilla "hur".
    Köp boken "Map of Meanings" av Jordan Peterson eller lyssna på hela hans genomgång av bokmaterialet i hans playlist på hans youtubekanal som heter samma sak, inspelat 2015.

Det handlar om hur vi bygger upp våra föreställningar om vad som är gott och ont, rätt och fel, läskigt och hemskt / traumatiskt, och så vidare.. Du kan komma över det här om du har förmågan att göra en utsuddning av ditt ego.. 

Men vem säger att du ens hade haft det bra i eran relation även om du kom över detta? Släpp taget, och andas ut kanske. Ni kan ju bli ihop i framtiden igen om så önskas.
  • CitronTulo

Du måste faktiskt inte förlåta honom och fortsatta ihop med honom! Att du försökt under ett helt år är hedervärt av dig! Men du märker ju att det inte går? Dags att släppa och gå vidare nu!

• Anonym (Deppig)

Funderar dagligen, ibland flera gånger om dagen om det är rätt att stanna. Ska jag lämna? Är det värt att försöka? Hur länge ska man försöka? När ska man ge upp?

• Anonym (LK)

Ett år är inget. Räkna med att det tar mycket längre tid.

Om det är värt det? Antagligen inte.

• Anonym (ooo)
    Anonym (livet) skrev 2021-02-12 14:35:07 följande:
    Du kan må bättre men du kommer verkligen inte gilla "hur".
    Köp boken "Map of Meanings" av Jordan Peterson eller lyssna på hela hans genomgång av bokmaterialet i hans playlist på hans youtubekanal som heter samma sak, inspelat 2015.

Det handlar om hur vi bygger upp våra föreställningar om vad som är gott och ont, rätt och fel, läskigt och hemskt / traumatiskt, och så vidare.. Du kan komma över det här om du har förmågan att göra en utsuddning av ditt ego.. 

Men vem säger att du ens hade haft det bra i eran relation även om du kom över detta? Släpp taget, och andas ut kanske. Ni kan ju bli ihop i framtiden igen om så önskas.
    lyssna inte på Jordan Peterson, TS. 

TS. det är inte säkert att du kommer må bättre förrän ni har separerat. Mannen är ju i högsta grad del i hur du mår och har det gått ett helt år utan bättring - varför tror du det skulle bli annorlunda? 

Jag hade inte stått ut, och varför ska man det egentligen? 
  • Studentpappa

Han har vänstrat i tre år? Varför ska du förlåta?.. Ok om det skulle vara en engångsföreteelse men hur förklarar man en treårig miss?

Ride it like you stole it
  • Anonym (...)

Jag är i samma situation som dig. Snart 1 år sedan jag fick reda på min sambos otrohet. Tänker lite mer sällan på det nu och känner mig inte lika ledsen när tankarna kommer. Tankarna kommer fortfarande nästan varje dag. Går ungefär 2-3 veckor som jag känner att jag mår okej sen kommer det några sämre dagar när jag mår dåligt och sen börjar det om.

Kan ni prata med varandra om vad som hänt?

Svar på tråden Otrohet - gått ett år nu..