• LisaA94

Otrohet - gått ett år nu..

Det kommer aldrig att bli bra och det kommer alltid att kännas som det gör. Sad to say. De som säger att det blir bättre med tiden ljuger för andra men framförallt för sig själva.

• LisaA94
    Anonym (Förstår) skrev 2021-03-14 23:35:43 följande:

Min kille var också otrogen några månader mot mig när jag var gravid med hans barn. Förstod de direkt när han började köra ut mej ur lägenheten på helgerna, inte svarade i telefon, hittade hår osv efter andra tjejen, sen erkände han tillslut & avslutade med henne. Jag stannade kvar eftersom vi fick barn ihop. Men än idag gör de så ont att veta att man låg o grät på nätterna o han bara ignorerade medvetet o gav en annan tjej uppmärksamhet.

Herregud... Jag finner inga ord. Arma kvinna, du är värd så mycket mer. Hoppas du någon dag kommer till insikt .
  • LisaA94
    Magnolia1979 skrev 2021-03-15 11:41:20 följande:

Jag har varit utsatt för samma sak. Varit bedragen under flera års tid. 

Jag tror att ni måste börja om från ruta 1.

Först hitta en ny parterapeut som är bra. Forska och gör efterforskningar på det.

Jag hamnade där du är nu.

Vi gick i terapi men jag tyckte det var skit. Försökte lösa det på egen hand och det gick åt helvete (min sambo hade kontakt via sms med kvinnan igen).

Hittade en ny terapeut.

Problemet för mig var att fokus blev fel från början. När man är i chock och hamnar i kris måste man bearbeta krisen först innan man går på att "laga relationen".

Dvs nu har vi jobbat ordentligt med krisbearbetning. Och de faserna det innebär.Chock, reaktion, bearbetning, nyorientering.

Första gången var det som om jag blev tvingad in i nyorienteringsfasen utan att ha få bearbetat. Min sambo trodde nog att det skulle gå fort och var inte förberedd på det ENORMA arbetet det är att ta sig igenom en otrohet. 

Det är viktigt att förstå att det här tar tid. Lång tid. Men om man fastnar som jag tror du har gjort, i reaktionsfasen så kommer du inte vidare och du kommer må ännu sämre, din ångest och oro kommer bli oproduktiv och kanske blir det som en självuppfyllande profetia tillslut.

Sök en ny parterapeut. Du behöver gå i egen terapi. Det är så viktigt för dig själv och din egen framtid och din bild av dig själv.

Ni måste också bestämma er för om det är att satsa ni verkligen vill göra båda två? För man kan inte göra det halvhjärtat om man vill få det att fungera.

Är det den här relationen du vill ha? Eller är du rädd att bli lämnad ensam? Eller vill du bara inte att "hon ska vinna"? Ja jag har tänkt så själv nämligen...

Jag kan rekommendera en bok av Laila Dahl som heter att komma igenom otrohet (tror jag), en bok som heter närmare varandra på 9 veckor. Appen otrohetsakuten och en sida www.goon.se/otrohet som kan hjälpa.

Jag har läst massor. 

Valt egen terapi. Ny parterapi. 

Du behöver bryta det här mönstret. Att ta sig igenom otrohet är väldigt mycket ett ensamt arbete. Jag tror många av oss lägger hela ansvaret på vår partner som svikit och känner då oss svikna igen då de ej kan "laga oss". Du måste göra dig själv hel igen. Bara du vet vad som krävs för att få din upprättelse.

Det är inte lätt. Det är utan tvekan det svåraste och jävligaste jag någonsin gått igenom (inklusive att förlora en förälder). Och det tar tid. Jobb. Målmedvetenhet och det svåraste - att göra sig sårbar igen för någon som sårat dig. Att släppa taget om det du inte kan kontrollera.

Önskar dig all lycka till!

Jag hoppas verkligen att din historia inte är något annat än en påhittad historia, annars tycker jag väldigt synd om dig.
Svar på tråden Otrohet - gått ett år nu..