Inlägg från: Anonym (livet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (livet)

Otrohet - gått ett år nu..

Anonym (Deppig) skrev 2021-02-12 13:32:30 följande:

För ett år sen konfronterade jag min man med att ha varit otrogen med en kollega i 3 år. Bröt ihop, gick på egna samtal, gick på samtal tillsammans. Vi försöker fortfarande att få till allt här hemma och runtomkring. Men nu, ett år senare, mår jag fortfarande lika dåligt. Det har inte blivit bättre. Jag är sjukskriven till o från pga mitt mående, jag är arg och ledsen konstant hemma, jag litar inte på min man, det är nästan så att jag väntar på att han ska göra ytterligare ett sendsteg. Jag vet inte vad jag ska göra, vad vi ska göra. Vi gör saker tillsammans, men i bakhuvudet ligger det i huvudet sveket han utsatt mig för..

Hur länge mår man så här? Hur länge är okej att må så här? När börjar man lita och bry sig om livet igen?

Du kan må bättre men du kommer verkligen inte gilla "hur".
    Köp boken "Map of Meanings" av Jordan Peterson eller lyssna på hela hans genomgång av bokmaterialet i hans playlist på hans youtubekanal som heter samma sak, inspelat 2015.

Det handlar om hur vi bygger upp våra föreställningar om vad som är gott och ont, rätt och fel, läskigt och hemskt / traumatiskt, och så vidare.. Du kan komma över det här om du har förmågan att göra en utsuddning av ditt ego.. 

Men vem säger att du ens hade haft det bra i eran relation även om du kom över detta? Släpp taget, och andas ut kanske. Ni kan ju bli ihop i framtiden igen om så önskas.
Svar på tråden Otrohet - gått ett år nu..