• Anonym (Swing)

Har du tillåtelse att ligga med andra?

Har ni diskuterat detta med att ligga med andra och hur ställer sig din partner till att du skulle ligga med någon annan? Hur ställer sig du till detta?

Låt säga, du är på annan ort och kanske bor på hotell. Du får kontakt med en person som du finner attraktiv och vad kvällen lider så kommer tillfället att ha sex med hen. Får du ha sex utanför ditt förhållande om du skulle vilja? Gör du det ändå eller gör du det inte?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du tillåtelse att ligga med andra?
  • Anonym (Mogen q)
    Anonym skrev 2021-01-13 01:22:50 följande:
    Och du inbillar dig att din man inte knullar andra när du bortrest?
    Nej det inbillar jag mig inte.
    Vi har ett mycket förtroendefullt förhållande med djup ömsesidig kärlek. Jag är helt övertygad att han är ärlig mot mig och jag behöver inte inbilla mig någonting.

Jag vet också att man kan aldrig hindra sin partner från att vara otrogen.
    Så jag har valt att njuta av livet och av vår ömsesidiga kärlek, har valt att vara lycklig i vår kärleksfulla och tillitsfulla relation.
    Om han, rent hypotetiskt då, skulle "knulla med någon annan" (ditt ordval) så förväntar jag mig att han sköter det på sådant sätt att jag aldrig behöver veta, att det aldrig påverkar mig, honom eller vårt förhållande på något enda litet sätt. Då spelar det ju i verkligheten ingen som helst roll.
    Men i praktiken så vet jag ju att det skulle kunna hända, eftersom det är en självklarhet att man inte kan hindra sin partner, och i det fallet är jag helt övertygad att han skulle vara öppen och berätta för mig, särskilt om det i någon detalj skulle påverka oss på något enda litet sätt.
    Jag känner mig dessutom trygg med att han skulle resonera med mig och vi skulle kunna komma överens på något sätt redan innan det skulle ske.
    Jag väljer medvetet att lita helt och fullt på min man, känner inga som helst tvivel, väljer att inte vara svartsjuk, misstänksam eller inlåsande, även om jag är medveten om att man självfallet inte kan hindra någon.

Vi är kära, lyckliga, glada och har ett fint, aktivt och omväxlande sexliv som vi njuter av fullt ut. På vårt eget sätt.
    Hoppas att du vill förstå och att du vill försöka att acceptera att vi faktiskt är mycket lyckliga i vårt sätt (även om jag misstänker att vårt sätt inte passar just för dig).
  • Anonym (fru)

Vi har pratat om det och kommit överens om att vi inte ska ligga med andra. Dock har jag hintat om att jag inte är emot det och skulle mycket väl kunna tänka mig att leva poly. Hade min man legat med någon annan så hade jag inte tagit det speciellt hårt, han hade kanske öppnat upp tanken lite själv om det skulle ske och ge oss båda "tillåtelse" att träffa andra. Men så länge han inte vill så är jag såklart trogen, det var det vi kom överens om när vi inledde vårt förhållande. 

• Anonym (Swing)
    Anonym (Maria) skrev 2021-01-12 16:32:57 följande:

Får och får? Han bestämmer inte över mig och inte heller jag över honom men vi känner tillit till varandra och vill inte såra den andra. Jag hade inte uppskattat om han låg med någon annan och han hade inte heller uppskattat om jag gjorde det. Så nej jag ligger inte med andra och skulle inte säga att det är något jag får eller vill.

UNDANTAG: Det händer att vi bjuder in en extra person men då är vi ju båda med i rummet och helt med på vad som händer. 

Är det regelbundet ni bjuder in någon extra person eller har det hänt vid något tillfälle? Och fråga rätvinklig, är det en känd eller okänd person för er ni bjuder in?
  • Anonym (Småland72)

När jag efter ett långt och konstigt förhållande ville hitta kärleken igen hade jag bestämt mig för att monogami inte var ngt för mig.

Så efter några dejter med en kvinna så nämnde hon att hon också hade en stor aptit och behov. Där hon kände att hon ville ha mer än bara i ett förhållande.

Mitt svar till henne var att jag också hade samma ramar för att kunna fortsätta ett förhållande. 

Och idag lever vi som sambos och har ett väldig bra sexliv. Emellanåt pratar vi om att bjuda in och eller dela på oss för andra men vi har än inte känt behovet till 100% 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Swing) skrev 2021-01-21 07:11:59 följande:
    Är det regelbundet ni bjuder in någon extra person eller har det hänt vid något tillfälle? Och fråga rätvinklig, är det en känd eller okänd person för er ni bjuder in?

Det är inte regelbundet på så sätt att vi har ett schema för det men det händer kanske 8-10 gånger per år så jag skulle ändå säga att det är något vi kontinuerligt gör. 

Första gångerna var det en gemensam vän vi bjöd in men efter andra gången kändes det bara fel och jag sa att vi inte kunde ta in någon vi känner. Innan Corona kunde vi ragga upp någon på krogen som följde med hem, det var mycket mer spännande när man inte riktigt visste hur kvällen skulle sluta. Efter en sådan utekväll har vi haft kontakt med en kille som vi bjudit hem flera gånger och det senaste året har det bara varit honom vi bjudit in. 

Nu försöker vi skaffa barn och ser sexet som något mer "heligt" och har därför valt att inte ta in någon annan sedan vi började försöka i höstas. Vi kommer dock inte sluta bjuda in någon extra ifall lusten för det finns även efter befruktning och barn. 

• Anonym (Theådåra)

Alla är välkomna

• Anonym (Snälla frun)

Ja, jag får och han får. 
    Jag ska iväg till annan ort med släktingar och då har vi vänner där som jag ska smita undan till :)

• Anonym (Swing)
    Anonym (Maria) skrev 2021-01-21 10:20:54 följande:

Det är inte regelbundet på så sätt att vi har ett schema för det men det händer kanske 8-10 gånger per år så jag skulle ändå säga att det är något vi kontinuerligt gör. 

Första gångerna var det en gemensam vän vi bjöd in men efter andra gången kändes det bara fel och jag sa att vi inte kunde ta in någon vi känner. Innan Corona kunde vi ragga upp någon på krogen som följde med hem, det var mycket mer spännande när man inte riktigt visste hur kvällen skulle sluta. Efter en sådan utekväll har vi haft kontakt med en kille som vi bjudit hem flera gånger och det senaste året har det bara varit honom vi bjudit in. 

Nu försöker vi skaffa barn och ser sexet som något mer "heligt" och har därför valt att inte ta in någon annan sedan vi började försöka i höstas. Vi kommer dock inte sluta bjuda in någon extra ifall lusten för det finns även efter befruktning och barn. 

Låter ju väldigt härligt måste jag säga.
  • Ahmad456
    Nyfinaparet skrev 2021-02-09 10:17:30 följande:

Frun får ????

Brukar ni vilja ha sex med en extra man då? Trekant? Eller bara att hon får ha sex själv med en annan man?
Svar på tråden Har du tillåtelse att ligga med andra?