Anonym skrev 2021-01-13 01:22:50 följande:
Och du inbillar dig att din man inte knullar andra när du bortrest?
Nej det inbillar jag mig inte.
Vi har ett mycket förtroendefullt förhållande med djup ömsesidig kärlek. Jag är helt övertygad att han är ärlig mot mig och jag behöver inte inbilla mig någonting.
Jag vet också att man kan aldrig hindra sin partner från att vara otrogen.
Så jag har valt att njuta av livet och av vår ömsesidiga kärlek, har valt att vara lycklig i vår kärleksfulla och tillitsfulla relation.
Om han, rent hypotetiskt då, skulle "knulla med någon annan" (ditt ordval) så förväntar jag mig att han sköter det på sådant sätt att jag aldrig behöver veta, att det aldrig påverkar mig, honom eller vårt förhållande på något enda litet sätt. Då spelar det ju i verkligheten ingen som helst roll.
Men i praktiken så vet jag ju att det skulle kunna hända, eftersom det är en självklarhet att man inte kan hindra sin partner, och i det fallet är jag helt övertygad att han skulle vara öppen och berätta för mig, särskilt om det i någon detalj skulle påverka oss på något enda litet sätt.
Jag känner mig dessutom trygg med att han skulle resonera med mig och vi skulle kunna komma överens på något sätt redan innan det skulle ske.
Jag väljer medvetet att lita helt och fullt på min man, känner inga som helst tvivel, väljer att inte vara svartsjuk, misstänksam eller inlåsande, även om jag är medveten om att man självfallet inte kan hindra någon.
Vi är kära, lyckliga, glada och har ett fint, aktivt och omväxlande sexliv som vi njuter av fullt ut. På vårt eget sätt.
Hoppas att du vill förstå och att du vill försöka att acceptera att vi faktiskt är mycket lyckliga i vårt sätt (även om jag misstänker att vårt sätt inte passar just för dig).