• Anonym (Swing)

Har du tillåtelse att ligga med andra?

Har ni diskuterat detta med att ligga med andra och hur ställer sig din partner till att du skulle ligga med någon annan? Hur ställer sig du till detta?

Låt säga, du är på annan ort och kanske bor på hotell. Du får kontakt med en person som du finner attraktiv och vad kvällen lider så kommer tillfället att ha sex med hen. Får du ha sex utanför ditt förhållande om du skulle vilja? Gör du det ändå eller gör du det inte?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du tillåtelse att ligga med andra?
  • Anonym (x)

Jag har aldrig frågat om lov, men för mig så är vårt förhållande monogamt.

• Anonym (EnglishBob)
    Anonym (EnglishBob) skrev 2021-01-10 22:06:31 följande:

En man "får inte" ligga för att en kvinna har bestämt det?
    Skrattande

Jag menar, "tillåtelse", äger kvinnan dig?
    Är du inte en man?
  • Mimosa86
    Anonym (EnglishBob) skrev 2021-01-10 22:06:31 följande:

En man "får inte" ligga för att en kvinna har bestämt det?

Man får ligga hur mycket man vill med allt och alla. Men en kvinna (eller man) är inte tvingad att vara i en relation med en sådan person.
  • Fjäril Vingad

Ja. Men har inte velat på flera år nu. Och tja, nu under pandemin är det oavsett inte aktuellt.

• Anonym (Mogen q)

Ja, jag får och jag gör det.
    Det har i första hand varit min mans önskan och dröm under många år och han har med tiden och med mycket tålamod fått mig intresserad. Men egentligen är det alltså mest på min mans initiativ. Egentligen önskade han nog att vi skulle ägna oss åt partnerbyte men efter att vi under flera år hade haft några enstaka äventyr där vi "doppat tån" lite men inte gått hela vägen så insåg vi båda att partnerbyte inte skulle funka för mig.

Möjligen skulle jag kanske kunna tänka mig en extra man.
    Men jag klarade inte och kunde inte förmå mig till att gilla idéen att dela min man med en annan kvinna.
    Min älskade man förstod och accepterade det.

Efter att han tänkt igenom saken för sin egen del och vi tillsammans diskuterat det ingående i lugn och ro så tyckte han, och vi båda, att vi ändå inte ville avsluta våra äventyr innan vi testat mera.
    Han föredrog hellre att vi skulle ha en extra man till mig än att vi helt skulle avstå från att alls testa något äventyr med någon annan. 
    Så småningom växte det fram att swingers-livet inte var riktigt det vi önskade oss. Inte heller att träffa flera olika män.
    Så min man lyckades efter mycket letande och mycket sorterande hitta en lämplig kandidat att bli min älskare.
    Vi träffade honom och det fungerade mycket bra. Han var nog absolut inte den man jag själv skulle ha valt men det visade sig snart att min man hade lyckats hitta en kandidat som verkligen var min typ på de allra flesta plan och det synkade också bra mellan min man och älskaren.
    För mig framförallt rent sexuellt där jag fick uppleva mitt livs dittills bästa, läckraste, skönaste och häftigaste sex.

Så nu har jag en helt fantastisk fast älskare som är återkommande och som vi träffar ibland. Dock inte så ofta eftersom han bor i ett annat land. Men det kan ju ha både för- och nackdelar.
    Det fantastiska sexet har också utvecklat sig till en djupare relation som även innefattar djupare känslor, vilket nog är en förutsättning för mig om det långsiktigt ska fungera riktigt bra.
    Även mina känslor för min egen man, såväl som vår ömsesidiga kärlek och närhet i vår egen relation, har fördjupats och utvecklats.
    Så både min man och jag själv är mycket nöjda och lyckliga med hur vi har det just nu.

• KimLinnefeldt
    Anonym (Mogen q) skrev 2021-01-12 14:37:17 följande:

Ja, jag får och jag gör det.
    Det har i första hand varit min mans önskan och dröm under många år och han har med tiden och med mycket tålamod fått mig intresserad. Men egentligen är det alltså mest på min mans initiativ. Egentligen önskade han nog att vi skulle ägna oss åt partnerbyte men efter att vi under flera år hade haft några enstaka äventyr där vi "doppat tån" lite men inte gått hela vägen så insåg vi båda att partnerbyte inte skulle funka för mig.

Möjligen skulle jag kanske kunna tänka mig en extra man.
    Men jag klarade inte och kunde inte förmå mig till att gilla idéen att dela min man med en annan kvinna.
    Min älskade man förstod och accepterade det.

Efter att han tänkt igenom saken för sin egen del och vi tillsammans diskuterat det ingående i lugn och ro så tyckte han, och vi båda, att vi ändå inte ville avsluta våra äventyr innan vi testat mera.
    Han föredrog hellre att vi skulle ha en extra man till mig än att vi helt skulle avstå från att alls testa något äventyr med någon annan. 
    Så småningom växte det fram att swingers-livet inte var riktigt det vi önskade oss. Inte heller att träffa flera olika män.
    Så min man lyckades efter mycket letande och mycket sorterande hitta en lämplig kandidat att bli min älskare.
    Vi träffade honom och det fungerade mycket bra. Han var nog absolut inte den man jag själv skulle ha valt men det visade sig snart att min man hade lyckats hitta en kandidat som verkligen var min typ på de allra flesta plan och det synkade också bra mellan min man och älskaren.
    För mig framförallt rent sexuellt där jag fick uppleva mitt livs dittills bästa, läckraste, skönaste och häftigaste sex.

Så nu har jag en helt fantastisk fast älskare som är återkommande och som vi träffar ibland. Dock inte så ofta eftersom han bor i ett annat land. Men det kan ju ha både för- och nackdelar.
    Det fantastiska sexet har också utvecklat sig till en djupare relation som även innefattar djupare känslor, vilket nog är en förutsättning för mig om det långsiktigt ska fungera riktigt bra.
    Även mina känslor för min egen man, såväl som vår ömsesidiga kärlek och närhet i vår egen relation, har fördjupats och utvecklats.
    Så både min man och jag själv är mycket nöjda och lyckliga med hur vi har det just nu.

Är din man med? Ser på? Deltar? Eller får höra efteråt?
  • Anonym (Maria)

Får och får? Han bestämmer inte över mig och inte heller jag över honom men vi känner tillit till varandra och vill inte såra den andra. Jag hade inte uppskattat om han låg med någon annan och han hade inte heller uppskattat om jag gjorde det. Så nej jag ligger inte med andra och skulle inte säga att det är något jag får eller vill.

UNDANTAG: Det händer att vi bjuder in en extra person men då är vi ju båda med i rummet och helt med på vad som händer. 

• Anonym (Mogen q)
    KimLinnefeldt skrev 2021-01-12 16:16:40 följande:
    Är din man med? Ser på? Deltar? Eller får höra efteråt?
    Ja, ja, ja, och ja = ja på alla.
    Oftast är det min man som tar initiativ, som styr och ställer för att en date ska bli av, bokar resor, ordnar biljetter och hotellrum. Oftast har det hittills handlat om en hotell-weekend tillsammans för oss tre.
    Ganska mycket att min man ser på, ibland lite på avstånd i rummet eller från extrasängen. Det har hänt att min man har sovit i extrasängen en natt och jag har sovit och älskat i dubbelsängen med min älskare. Att älska tyst, lugnt, intimt i hemlighet medan min man sover en bit ifrån är hett. 
    Ibland är min man intill mig och älskaren i dubbelsängen och bara tittar på.
    Av förklarliga skäl blir det ganska mycket fokus på att jag och älskaren är med varandra, att vi tar vara på tillfället när det ibland kan gå ganska länge mellan våra möten.
    Men även en hel del att min man deltar aktivt. Alla tre gillar vi t ex dp som vi har testat några gånger och som blir bättre och bättre med lite övning.

Jag gillar också väldigt mycket att ha egen tid med min älskare. Min kära make är så generös och älskvärd att han brukar ordna så att det blir något eller några tillfällen för en timma eller två för bara mig och min älskare ensamma under en weekend.
    Båda gillar vi också att min man utan min vetskap smyger och spionerar på mig, även fotar och filmar i hemlighet, när jag är ensam med min älskare. För att sedan blanda sig i leken och då brukar det bli en dp eller att jag suger min man medan älskaren tar mig. 

En annan variant jag gillar är att min man ligger mellan mina ben och slickar och smeker mig samtidigt som jag kysser och kelar mysigt med min älskare. Det känns både intimt och lite odygdigt på något sätt. Ibland för att sedan övergå till att min älskare tar mig i munnen medan jag ligger på rygg och blir slickad av min man. Det är också mycket hett.

De gånger jag har haft egen tid med älskaren så brukar min man få höra efteråt vad vi gjorde och hur jag upplevde det. Men jag brukar hålla på berättelsen till efter weekend är slut och vi har kommit tillbaka hem igen. Typ i samband med att min man "återerövrar" mig, att vi åter anknyter till varandra och vår egen kärlek, vilket är viktigt för oss båda.

Vi har fortfarande mycket kvar att uppleva. En sak vi har pratat om är att jag är själv med älskaren medan min man får lyssna via telefon. En fantasi, eller önskan, för mig är att jag reser ensam för att träffa min älskare medan min man är hemma. Kanske ett eget första dygn ensamma för mig och älskaren som inledning på en weekend. Eller en hel weekend, eller en hel semestervecka hos min älskare? Min man kanske för höra något via telefon eller så får han bara höra efteråt? Men så långt har vi inte kommit (inte ännu..?).

Hoppas min berättelse kan vara till inspiration.
    TS; säg till om du tycker att jag kapar tråden och jag ber om ursäkt i så fall. 
    Jag begär absolut inte att någon ska hålla med mig eller att man måste tycka att det vi gör är rätt. Jag förstår om detta inte passar alla.
    Men snälla, försök acceptera att det passar för oss och fördöm inte mig och oss, även om det inte passar för någon annan eller ens för de flesta.
  • Anonym (EnglishBob)
    Mimosa86 skrev 2021-01-11 16:43:09 följande:
    Man får ligga hur mycket man vill med allt och alla. Men en kvinna (eller man) är inte tvingad att vara i en relation med en sådan person.
    Det hoppas jag verkligen inte. För vi bor väl i Sverige?
Svar på tråden Har du tillåtelse att ligga med andra?