• Anonym (Swing)

Har du tillåtelse att ligga med andra?

Har ni diskuterat detta med att ligga med andra och hur ställer sig din partner till att du skulle ligga med någon annan? Hur ställer sig du till detta?

Låt säga, du är på annan ort och kanske bor på hotell. Du får kontakt med en person som du finner attraktiv och vad kvällen lider så kommer tillfället att ha sex med hen. Får du ha sex utanför ditt förhållande om du skulle vilja? Gör du det ändå eller gör du det inte?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du tillåtelse att ligga med andra?
  • Anonym (L)

Nej. Varken jag eller min partner får eller vill ha sex med andra (eller vara intim på andra sätt) och skulle någon ändå ha det så är det otrohet. För oss är det en självklarhet att man håller sig till varandra och inte blandar in andra i sexlivet eller kärlekslivet. Vad andra gör bryr vi oss inte om.

• Dabod

Ja, det får jag och för mig är det en självklarhet att man inte kan äga eller bestämma över någon annan. Ingen tar väl skada av att den andre får ha det bra?

• Anonym (ppp)

saknas alternativet: nej det får jag inte men jag vill inte heller 

• Anonym (EnglishBob)

En man "får inte" ligga för att en kvinna har bestämt det?
    Skrattande

• Anonym (I)

Jag får, men vill inte om inte min man är delaktig.

• Anonym (kvinna24)

Jag får högst ligga med 10 andra killar i veckan.

Vid julen råkade jag dock ligga med 12 killar/vecka, då blev min pojkvän arg.

• Jonnynilsson

Vilka underbara trådar det startas här!

Nej jag får inte ligga runt och det får inte min fru heller. Det är väl själva normen för förhållanden tycker jag.

Sen finns det många par som har egna regler och det tycker jag är helt ok.

Vi har diskuterat partnerbyte och trekant. Men skulle det ske är vi ju bägge med på samma ställe. Så inga tillfälliga ligg  på finlandsfärjan här inte. 

• Anonym (öppet)

Ja, och hon med såklart.

• Mandel

Vi har inte diskuterat detta med att ligga med andra utan jag förutsätter att vi håller oss till varandra tills någon tar upp diskussionen. 
    Skulle inte uppskatta att han ligger med andra med tanke på att jag vill oftare än honom...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Har du tillåtelse att ligga med andra?